شمانیوز
شما نیوز

زرشک | خواص زرشک

خواص باورنکردنی زرشک برای سرماخوردگی | تاثیر شگفت انگیز زرشک در روند درمان سرماخوردگی

اگر شما هم زیاد دچار سرماخوردگی می شوید و میخواهید سریع آن را درمان کنید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

خواص باورنکردنی زرشک برای سرماخوردگی | تاثیر شگفت انگیز زرشک در روند درمان سرماخوردگی

به گزارش شمانیوز : زرشک یک گیاه خوراکی است. میوه این گیاه، حاوی ویتامین ث بالا و دارای طعمی ترش است و در گذشته، در اروپا مصارف غذایی گسترده‌ای داشته‌است.زرشک خواص درمانی زیادی دارد.یکی از خواص های درمانی زرشک پیشگیری از سرماخوردگی است که در ادامه به آن اشاره میکنیم. 

 

خواص زرشک برای سرماخوردگی

زرشک تازه محصولی بسیار کاربردی و مفید برای کسانی است که از بیماری سرما خوردگی رنج می برند و در هر سنی قابل استفاده است.زرشک تازه سرشار از ویتامین ب و ویتامین سی است که برای سرما خوردگی بسیار مهم هستند و مدت زمان درمان آن را کاهش می دهند.همچنین کسانی که در حین این بیماری دچار عفونت می شوند و بدنشان بسیار ضعیف می شود یکی از راه های موثر برای از بین بردن آن مصرف زرشک تازه است.

زرشک به دلیل ویتامین ث در درمان سرماخوردگی تاثیر گذار است.مهم‌ترین خاصیت زرشک، ویتامین C آن است که می‌تواند مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ها بویژه بیماری‌های عفونی و سرماخوردگی بالا ببرد.زرشک با داشتن ویتامین C فراوان از سرماخوردگی پیشگیری می‌کند.دمنوش زرشک  تصفیه‌کننده و ضدعفونی‌کننده خون و منقبض کننده عروق است.

زرشک

مواد لازم برای تهیه دمنوش زرشک

زرشک تازه: به ازای هر نفر، ۲ قاشق غذاخوری
عسل یا نبات: به مقدار لازم

 

 طرز تهیه دمنوش زرشک

برای تهیه دمنوش زرشک، ۲ قاشق غذاخوری زرشک تازه شسته شده را در قوری بریزید سپس ۲ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید به خوبی دَم بکشد. می‌توانید مقداری عسل یا نبات نیز به این دمنوش اضافه و میل کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی