شمانیوز
شما نیوز

تمیز کرن فرش | راهکار تمیز کردن فرش

راهکارهای مفید برای تمیز کردن فرش | بااین ترفند ها فرشتو برق بنداز

راهکارهای مفید برای تمیز کردن فرش | بااین ترفند ها فرشتو برق بنداز

اگر فرش خانه شماهم کثیف شده است و میخواهید تمیز و براقش کنید اما به قالیشویی نبرید ، تاپایان مقاله همراه ما بمانید.

به گزارش شمانیوز : پس از مدتی  فرش هر خانه ای کثیف می شود، بنابراین تمیز کردن فرش یک کار ضروری است. برای تمیز کردن فرش و براق نمودن آن روش های زیادی است. اگر شماهم میخواهید فرش خانه تان را مثل روز اول برق بندازید همراه ما باشید. 

 

استفاده از یخ برای تمیز کردن مواد چسبنده

فرض کنید میزان زیادی آدامس روی فرش شما چسبیده است؛ پاک کردن مکرر این مواد چسبنده سبب بیشتر آسیب دیده شدن فرش شما خواهد شد. بهتر است برای تمیز کردن آدامس و مواد خوراکی این چنینی از یک تکه یخ استفاده کنید. حدود 30 الی 40 دقیقه یخ را روی ناحیه موردنظر فشار دهید. زمانی که یخ شروع به آب شدن می‌کند، لکه آدامس نیز قابل تمیزکردن و برداشتن است.

 

استفاده از محلول آب و سرکه

همانطور که در مقاله‌های گذشته نیز اشاره کردیم، محصول سرکه به دلیل داشتن مواد اسیدی یک راه جادو برای تمیز کردن فرش بدون شستن است. شما می‌توانید چند قطره از سرکه را با آب رو به سرد ترکیب کنید و روی فرش به صورت اسپری کردن بریزید. ترجیحا از سرکه سفید برای این کار استفاده کنید. در صورتی که مشاهده کردید رنگ فرش شما در حال تغییر است، فرایند اسپری کردن را متوقف کنید.

براق کردن فرش

 نشاسته ذرت برای تمیز کردن فرش 

خوشبختانه راه‌های برق انداختن فرش بدون نیاز به شستن زیاد است که در این بخش به استفاده از نشاسته ذرت اشاره می‌کنیم. برای انجام این کار در ابتدا نشاسته ذرت را با مقدار مشخصی نمک ترکیب کنید و آن را به خوبی مخلوط نمایید. پس از اینکه ترکیب آماده شد،‌ آن را به شکل یکدست و یکنواخت بر روی نواحی مختلف فرش بریزید و یک ساعت به خود زمان بدهید. فرمول شیمیایی نشاسته ذرت در طول این مدت تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی فرش می‌گذارد و باعث ایجاد درخشندگی در آن می‌گردد. در نهایت با کمک یک جارو برقی پودر روی فرش را جمع آوری کنید و در نهایت تاثیر معجزه‌آسای آن را با چشم خود مشاهده نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    چه زیبا بود

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی