شمانیوز
شما نیوز

معرفی خودروکیا K5| تمکانات خودرو کیا K5

رونمایی از خودرو کیا K5 | امکانات باور نکردنی این خودرو را ببینید

در ویدو زیر به معرفی خودرو کیا K5 می پردازیم.

رونمایی از خودرو کیا K5 | امکانات باور نکردنی این خودرو را ببینید

به گزارش شمانیوز کیا K5، نسل جدید اپتیما با کد اتاق DL3 است که در سال 2019 در کره جنوبی به جهان معرفی شد.این خودرو با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی MPi به توان 150 اسب بخار و 196 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. یکی از ویژگی‌های مثبت کیا K5، سیستم تعلیق عقب مولتی لینک است که بهبودی بر تجربه رانندگی ارائه می‌دهد. در ادامه بهبررسی و معرفی این خودرو پرداخته ایم. 

 

مشخصات فنی

کیا K5 کوشا خودرو زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی دارد. این موتور با کمک فناوری سیستم تزریق سوخت چند نقطه‌ای (به اختصار MPI) می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و ۱۹۶ نیوتن.متر گشتاور در دور ۴۰۰۰ تولید کند. نیروی این موتور از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته به سمت چرخ‌های محور جلو ارسال می‌شود.

کوشا خودرو در رابطه با شتاب و حداکثر سرعت کیا K5 وارداتی حرفی به میان نیاورده است. با این حال، نگاهی به نشریات و رسانه‌های خارجی حکایت از آن دارد نسخه مجهز به موتور ۲ لیتری MPI کیا اپتیما صفر تا صد را در ۱۰.۶ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این مدل نیز چیزی در حدود ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

بر اساس کاتالوگ کوشا خودرو، مصرف سوخت کیا K5 وارداتی در هر صد کیلومتر ترکیبی برابر با ۶.۳ کیلومتر است. چنانچه این رقم در شرایط واقعی محقق شود، رکورد بسیار خوبی خواهد بود. گفتنی است باک این خودرو گنجایش ۶۰ لیتر بنزین را دارد.

سیستم تعلیق کیا K5 یا همان کیا اپتیما سابق، در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک (چند اتصالی) است. این ویژگی باعث می‌شود K5 از هندلینگ و پایداری مناسبی در شرایط مختلف برخوردار باشد. ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، سیستم ترمز دستی از نوع پدالی و فرمان برقی از دیگر مشخصات کیا K5 کوشا خودرو در بخش فنی است.

کیا K5

طراحی ظاهری

نسل فعلی کیا اپتیما که با نام کیا K5 عرضه می‌شود، اتومبیلی با ظاهر بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. این خودرو آنقدر طراحی پویا و متمایزی دارد که هنگام تردد در خیابان، نگاه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. در نمای روبرو، فرم خاص چراغ‌ها و جلوپنجره موسوم به پوزه ببر، حس قدرت و اعتماد به نفس را در بیننده ایجاد می‌کند. سپر ساختار اسپرتی دارد و روی کاپوت خطوط برجسته به چشم می‌خورد.

مثل نسل‌های پیشین کیا اپتیما، نسل کنونی K5 نیز در نمای جانبی طراحی اسپرتی دارد. شاخص‌ترین ویژگی این خودرو در نمای جانبی، شیب ملایم قسمت انتهایی سقف و نحوه ادغام آن با درب صندوق است. این ویژگی باعث شده کیا K5 در دسته سدان‌های فست‌بک طبقه‌بندی شود. با توجه به امتداد چراغ‌های جلو تا روی گلگیر، این خودرو نیم‌رخی خشن دارد و کاراکتری عبوس را به نمایش می‌گذارد. استفاده از نوار کرومی برای لبه بالایی قاب شیشه‌ها دیگر نکته قابل ذکر در نمای جانبی است. این نوار با عبور از روی ستون C به صندوق عقب ختم می‌شود.

طبق کاتالوگ، کیا K5 وارداتی کوشا خودرو با رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی و لاستیک‌هایی به ابعاد ۵۵/۲۱۵ عرضه خواهد شد.

کیا K5 در نمای عقب به واسطه چراغ‌های سرتاسری، متمایز از رقباست. این چراغ‌ها گرافیک زیبایی دارند و هنگام روشن شدن جلوه خاصی به خودرو می‌بخشند. سپر عقب این خودرو برجسته طراحی شده و یک خط تیز عرض آن را طی کرده است. در قسمت پایین سپر یک دیفیوزر وجود دارد که نقشی مثبت در جذابیت این نما ایفا می‌کند.

از لحاظ ابعاد باید گفت کیا K5 وارداتی طولی برابر با ۴۹۰۵ میلیمتر دارد. عرض این خودرو برابر با ۱۸۶۵ میلیمتر است و ارتفاع آن به ۱۴۴۵ میلیمتر می‌رسد. فاصله محوری این سدان کره‌ای ۲۸۵۰ میلیمتر است. صندوق عقب هم ۴۵۳ لیتر فضا را در اختیار راننده می‌گذارد.

کیا K5

طراحی داخلی

کیا K5 وارداتی از کابینی زیبا و با کیفیت برخوردار است. داشبورد این سدان سایز متوسط کره‌ای، نسبتا ساده طراحی شده و برای دسترسی آسان به دکمه‌ها و نمایشگر، قسمت میانی آن اندکی به سمت راننده زاویه دارد. بر اساس کاتالوگ، نمایشگر نسخه وارداتی ۸ اینچی خواهد بود. خوشبختانه این نمایشگر یا به عبارت دقیق‌تر سیستم اطلاع‌رسانی-سرگرمی، از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. فرمان خوش‌فرم K5، برقی و از نوع تلسکوپی جمع‌شونده قابل تنظیم است. اهرم تعویض دنده هم سر دسته چرمی دارد.

در بخش سیستم‌های رفاهی، کیا K5 وارداتی کوشا خودرو به سیستم تهویه مطبوع دستی با فن چهار سرعته مجهز است. صندلی‌های این خودرو امکان تنظیم ارتفاع و نشیمنگاه را دارند. تمامی شیشه‌بالابرها برقی بوده و آینه‌های جانبی دارای گرمکن اختصاصی هستند.

 

از سیستم‌های ضد سرقت و امنیتی کیا K5 باید به مواردی مثل هشدار باقی ماندن سوییچ/ریموت استارت در زمان ترک خودرو، ایموبلایزر، قفل کودک درهای عقب و آلارم دزدگیر اشاره کنیم. در زمینه ایمنی، این سدان خوش‌استیل از سیستم پایش میزان باد تایرها، کمربند ایمنی پیش کشنده از نوع ELR راننده و سرنشین جلو و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو بهره می‌برد. همچنین کروز کنترل اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کنترل حرکت در سربالایی و جلوگیری از حرکت رو به عقب به صورت استاندارد موجود است. سیستم کمکی و هشداردهنده پارک جلو و عقب و دوربین دنده عقب نیز در لیست تجهیزات K5 به چشم می‌خورد.

 

قیمت کیا K5 در بازار ایران

با احتساب قیمت پایه کیا K5، تعرفه و هزینه‌های جانبی مربوطه می‌توان حدس زد که قیمت نهایی این خودرو در بهترین حالت حدود ۲.۵ میلیارد تومان خواهد بود. با چنین قیمتی، مسلما خرید خودرو سدان کره‌ای برای طیف گسترده‌ای از مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. اما در صورت واردات بدون محدودیت و عرضه انبوه با این مبلغ یا کمی بالاتر، کیا K5 می‌تواند در کنترل قیمت سایر مدل‌های خارجی، نقشی مشابه یک لنگر را ایفا کند. امری که البته شاید مورد پسند برخی نباشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied