شمانیوز
شما نیوز

معرفی خودروجک J7 برقی | امکانات جک J7 برقی

رونمایی از خودرو جک J7 برقی | امکانات خاص این خودرو وارداتی را ببینید

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی جک J7 برقی خواهیم پرداخت.

رونمایی از خودرو جک J7 برقی | امکانات خاص این خودرو وارداتی را ببینید

به گزارش شمانیوز جک J7 برقی که یک سدان نیمه لوکس و اندازه متوسط از برند جک به حساب می‌آید.  این خودرو یکی از محصولات جدید جک به حساب می‌آید که از سال 2020 وارد بازارهای جهانی شده است. خودرو جک J7 برقی توسط شرکت کرمان موتور وارد کشورمان شده است. در ادامه بررسی بیشتر این خودرو پرداخته ایم. 

 

داخل جک J7 برقی

به عنوان مثال نمایشگر عمودی سیستم سرگرمی که در نسخه قبل از داشبورد بالاتر قرار داشت، اکنون درون داشبورد جاسازی شده است. دریچه‌های سیستم تهویه نیز مستطیل شکل هستند و ظاهر متفاوتی را نسبت به نسخه درون‌سوز به نمایش می‌گذارند. در نهایت بزرگترین تغییر ایجاد شده، حذف اهرم تعویض دنده است، چرا که در خودروهای برقی نیازی به گیربکس با چند دنده وجود ندارد. به جای این اهرم، یک کنترلر چرخان قرار گرفته است که وضعیت حرکت خودرو با استفاده از آن مشخص خواهد شد.

 

مزیت جک J7 درون‌سوز در مقایسه با رقبای هم‌قیمت، فاصله محوری بلندتر این خودرو است. این مزیت در نسخه الکتریکی خودرو نیز قابل مشاهده است، جایی که کابین با فاصله محوری بیش از 2.7 متر را دریافت خواهید کرد. همچنین حجم صندوق عقب این خودرو 540 لیتر است که در صورت جمع کردن صندلی‌های عقب، به میزان بیشتری افزایش خواهد یافت. البته به دلیل وجود سقف شیب‌دار، دید راننده نسبت به عقب محدود است و فضای کمتری برای سرنشینان عقب در مقایسه با سرنشینان ردیف جلو در دسترس خواهد بود.

 

طراحی جک J7 برقی

طراحان جک برای آن‌که نسخه الکتریکی کی ام سی J7 برقی را متفاوت از نسخه درون‌سوز جلوه دهند، تغییرات محدودی را در ظاهر این خودرو ایجاد کرده‌اند. برای مثال سبک چراغ‌ها و جلوپنجره جک J7 برقی نسبت به نسخه درون‌سوز کاملا متفاوت است. این سبک از طراحی در دیگر خودروهای برقی این برند همچون جک E10X که در صف ورود به بازار ایران قرار دارد نیز مشاهده می‌شود.

نمای جانبی جک J7 برقی به طور کامل شبیه به نسخه درون‌سوز آن است، بنابراین همچنان فرم فست‌بک بدنه را در نسخه برقی نیز شاهد خواهیم بود. همچنین سقف این خودرو مشکی‌رنگ است که در ترکیب با رنگ بدنه روشن، ظاهر این خودرو را جذاب‌تر از قبل جلوه می‌دهد. همانند نمای جلو، در نمای عقب جک J7 برقی نیز شاهد استفاده از چراغ‌های جدیدی هستیم که نسبت به نسخه درون‌سوز این خودرو متفاوت به نظر می‌رسند. همانند بسیاری از خودروهای آسیایی، این چراغ‌ها با یک نوار به یکدیگر متصل شده‌اند. الگوی طراحی چراغ‌های مه‌شکن خودرو نیز تغییر کرده است و با حذف خروجی‌های اگزوز دوگانه، اکنون یک تک چراغ زیر سپر این خودرو قرار گرفته است

جک J7 برقی

مشخصات جک J7 برقی

بزرگترین تفاوت کی ام سی J7 برقی با نسخه درون‌سوز، در بخش پیشرانه این خودرو رخ داده است. نیروی جک J7‌ برقی توسط تک موتور الکتریکی تامین می‌شود که حداکثر 142 کیلووات (190 اسب بخار) توان و 340 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این ارقام بیشتر از راندمان تولیدی موتور 1.5 لیتری توربوشارژر در نسخه درون‌سوز هستند.

خودروهای الکتریکی معمولا به گیربکس‌های تک سرعته مجهز هستند و جک J7 برقی نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. پکیج باتری از نوع LFP‌ یا لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 50.1 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین نیروی موتور برقی این خودرو را برعهده دارد. کی ام سی J7 الکتریکی با تکیه بر این مشخصات فنی، می‌تواند شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه را در شرایط ایده آل ثبت کند. حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو نیز 142 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. بخش قابل توجهی از عملکرد فنی رضایت‌بخش جک J7 برقی، به واسطه وزن این خودرو مهیا شده است. کی ام سی J7 برقی برخلاف بسیاری از خودروهای الکتریکی، بیش از حد سنگین نیست و حدود 1.7 تن وزن دارد. به دلیل تشابه وزنی این نسخه با مدل درون‌سوز، سیستم تعلیق خودرو نیز تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. بنابراین همچنان سیستم مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب، وظیفه دفع ضربات وارده به کابین جک J7 برقی را برعهده دارند. پکیج باتری‌های جک J7 برقی، از فناوری شارژ سریع بهره می‌برد. بنابراین می‌توانید با استفاده از ایستگاه‌های شارژ، باتری این خودرو را طی 48 دقیقه از 30 درصد تا 80 درصد شارژ کنید. البته شارژ کامل باتری‌های این خودرو مدت زمان بیشتری را نیاز دارد و با استفاده از برق تک‌فاز شهری، این زمان بیشتر هم خواهد شد. براساس اطلاعات رسمی اعلام شده از سوی کرمان موتور، شارژ باتری‌های جک J7 برقی با برق خانگی، هشت و نیم ساعت طول می‌کشد. در ازای این انتظار برای شارژ باتری‌ها، کی ام سی J7 برقی می‌تواند تا 402 کیلومتر شما را همراهی کند. البته باید خاطرنشان کرد که برد این خودرو براساس چرخه چینی NEDC محاسبه شده است. پکیج باتری‌های جک J7 برقی نیز توسط سیستم خنک‌کننده مایع محافظت می‌شوند که عملکرد مناسبی در هوای گرم خواهد داشت.

جک J7 برقی

امکانات و تجهیزات جک J7 برقی

جک J7 برقی در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی، هم‌سطح نسخه درون‌سوز خودش قرار می‌گیرد. تجهیزات ایمنی این خودرو شامل دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و ترمزهای ضدقفل و توزیع نیروی ترمز هستند. بنابراین برخلاف برخی از رقبا، کی ام سی J7 فاقد قابلیت‌های رانندگی خودران است.

امکانات رفاهی این خودرو نیز در سطح استاندارد قرار دارند و تفاوتی با کی ام سی J7 بنزینی را در این خودرو احساس نخواهید کرد. سیستم صوتی به همراه نمایشگر، تریم داخلی چرمی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کلاستر دیجیتال، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، فرمان برقی، سنسور نور و باران به همراه خروجی برق 12 ولت را در کابین جک J7 برقی خواهید یافت. بنابراین همچنان تنظیم صندلی‌های این خودرو به صورت دستی انجام می‌شود و آینه‌های جانبی خودرو نیز قابلیت تاشوندگی ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied