شمانیوز
شما نیوز

خورش کرفس | رازهای خوشمزه شدن خورش کرفس

رازهای خوشمزگی خورش کرفس | با این ترفند یک خورش کرفس معرکه درست کن

رازهای خوشمزگی خورش کرفس | با این ترفند یک خورش کرفس معرکه درست کن

اگر شماهم جز آن دسته از افرادی هستید که خورش کرفس دوست دارند و میخواهید یک خورش خوزشمزه درست کنید تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

به گزارش شمانیوز :خورش کرفس یکی از خورش‌های اصیل ایرانی است.این غذا مناسب برای افرادی است که به غذاهای گیاهی علاقه دارند. خورش کرفس طرفداران خاص خودش را دارد. برخی افراد به خورش کرفس لوبیا هم اضافه می کنند. برای رازهای خوشمزه شدن خورش کرفس همراه ما باشید. 

 

 

راز خوشمزه شدن خورشت کرفس برای عاشقان خورشت‌های گیاهی

۱) استفاده از کرفس‌های نازک و جوان اصلی‌ترین راز خوشمزه شدن خورشت کرفس است. زیرا سفتی کرفس‌های بزرگ و سبز رنگ برای همه خوشایند نیست.

۲) با توجه به اینکه طعم خاص کرفس اصلی‌ترین دلیل حذف آن از برنامه غذایی بسیاری از افراد است. استفاده از سبزی‌های معطر مانند نعنا و جعفری می‌تواند طعم بی‌نظیری به این خورشت بدهد و آن را همه پسند گرداند.

۳) استفاده از آب لیموی تازه اولویت بیشتری نسبت به استفاده از لیمو عمانی دارد. زیرا در بسیاری از موارد لیمو عمانی مزه تلخی به این خورشت می‌دهد که برای همه افراد خوشایند نیست. ینابراین حتی اگر از لیمو عمانی در خورشت خود استفاده می‌کنید بهتر است بلافاصله بعد از پخته شدن کامل خورشت لیمو عمانی‌ها را دور بریزید.

۴) تفت دادن برگ‌های کرفس با کره می‌تواند طعم فوق‌العاده‌ای به خورشت شما ببخشد و آن را خوش عطر کند. البته در صورتی که به این نکته توجه داشته باشید که سبزیجات استفاده شده در این خورشت نیازی به سرخ شدن ندارند و تنها تفت دادن آن‌ها کافی خواهد بود.

۵) توجه داشته باشید که گوشت و سبزیجات نباید همزمان به خورشت اضافه شوند. زیرا گوشت برای کامل پخته شدن به زمان زیادی نیاز دارد. بنابراین بهتر است گوشت را به صورت جداگانه پخته و به خورشت اضافه کنید.

۶) آب گوشت می‌تواند طعم خورشت کرفس شما را بی‌نظیر کند. بنابراین اضافه کردن آب گوشت به خورشت را فراموش نکنید.

خور کرفس

۷) ادویه‌های اصلی استفاده شده در این غذا زردچوبه و زعفران هستند. بنابراین به هیچ عنوان از آن‌ها فاکتور نگیرید.

۸) اگر دوست ندارید خورشت شما ترش باشد بهتر است آب لیمو رو کم کم به خورشت اضافه کنید. زیرا خورشت کرفس خیلی زود ترش می‌شود.

۹) هر چه قدر زمان زیادی به جا افتادن این خورشت بدهید طعم بهتری را تجربه خواهید کرد. بنابراین با حوصله و آرامش آشپزی کنید و به غذا زمان دهید تا خوب جا بیفتد.

۱۰) برای اینکه طعم خورشت کرفس شما ملموس‌تر باشد بهتر است آن را با برنج سفید سرو کنید. همچنین از یک پیاله ماست کم چرب همراه غذا استفاده کنید. زیرا سالاد و سبزی خوردن گزینه مناسبی برای استفاده شدن در کنار خورشت کرفس نیستند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات گوارشی گردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی