شمانیوز
شما نیوز

تعویض صفحه کلاچ خودرو

زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو | خودروت این صدارو داد سریع کلاجت رو عوض کن

زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو  | خودروت این صدارو داد سریع کلاجت رو عوض کن

از کجا بفهمیم زمان تعویض صفحه کلاچ است؟ | بررسی علائم خرابی : با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

به گزارش شمانیوز؛ دیسک و صفحه کلاچ در خودروهای مجهز به گیربکس دستی یکی از مهم‌ترین بخش‌های فنی ماشین به حساب می‌آید. سامانه کلاچ روی نوع حرکت خودرو و شتاب‌گیری آن تاثیر مستقیم می‌گذارد و در صورتی که مستهلک شده باشد، دنده‌پذیری خودرو به شدت کاهش پیدا می‌کند. بد جا رفتن دنده، قدرت پایین خودرو و در کل عملکرد نامناسب خودرو، از مضرات خرابی دیسک و صفحه کلاچ به شمار می‌روند.

برای اینکه با چنین مشکلاتی روبرو نشوید، لازم است زمان تعویض صفحه کلاچ و به طور کلی تعویض مجموعه دیسک و صفحه را تشخیص و آن را در سر موعد انجام دهید تا خودرو با مشکلات مختلف روبه‌رو نشود.

دیسک و صفحه یا صفحه کلاچ چیست؟

فارغ از وجود انواع گیربکس خودرو، چه گیربکس اتوماتیک باشد و چه دستی، نیروی موتور نمی‌تواند به طور مستقیم وارد جعبه‌دنده و دیفرانسیل خودرو شود؛ چون که در این صورت راننده قادر به تعویض دنده نخواهد بود. به منظور تعویض راحت دنده‌ها در گیربکس دستی، لازم است که مکانیزمی بین جعبه‌دنده و موتور قرار داشته باشد تا پیش از تعویض دنده، جریان نیروی ارسالی از پیشرانه به گیربکس قطع شود.تنها در این صورت است که عملیات تعویض ضریب دنده به راحتی انجام می‌گیرد.

تشخیص زمان تعویض دیسک و صفحه خودرو

تعویض کیت کلاچ زمان‌بندی مشخصی ندارد، بنابراین باید حواسمان را جمع کنیم تا اگر علائم خرابی آن را در خودرو احساس کردیم زودتر نسبت به تعویض کلاچ اقدام کنیم.
مواردی مثل  کاهش شتاب خودرو، سفتی پدال کلاچ، لرزش خودرو هنگام کلاچ گرفتن  و… از جمله این نشانه‌ها هستند.

درست دنده عوض نکردن

برای آنکه عمر کلاچ شما کم نشود، باید نحوه درست دنده عوض کردن را بدانید. در زمان تعویض دنده باید پدال کلاچ به طور کامل فشرده شود تا دیسک و صفحه و فلایویل کاملا از هم جدا شوند. بعد از آنکه اهرم دنده در وضعیت جدید قرار گرفت، باید به آرامی و نه یکباره پدال کلاچ را بالا آورد تا کمترین تنش به مجموعه کیت کلاچ وارد شود. بدین ترتیب عمر دیسک و صفحه شما زودتر از موعد پایان نخواهد یافت و این قطعه مهم و گران‌قیمت، زمان طولانی‌تری روی خودرو انجام وظیفه خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی