شمانیوز
شما نیوز

تخمه آفتابگردان | خواص تخمه آفتابگردان

خواص باور نکردنی تخمه آفتابگردان در سرماخوردگی | این خوراکی خوشمزه را دست کم نگیرید

در خبر زیر به خواص تخمه آفتابگردان در دوران سرماخوردگی و دیگر خواص این مغز خوشمزه اشاره شده است.

خواص باور نکردنی تخمه آفتابگردان در سرماخوردگی | این خوراکی خوشمزه را دست کم نگیرید

به گزارش شمانیوز : تخمه آفتاب‌گردان میوه ی گل آفتابگردان است. تخمه آفتابگردان به دلیل وجود انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی برای سلامتی همه افراد مفید می‌باشد.از خواص تخمه آفتابگردان می‌توان کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع التهابات داخلی، کمک به سلامتی پوست و مو را نام برد.در ادامه به خواص تخمه آفتابگردان برای سرماخوردگی و دیگر خواص آن اشاره شده است. 

 

خواص تخمه آفتابگردان برای سرماخوردگی

 تخمه آفتابگردان در زمستان از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می‌کند. تخمه آفتابگردان و انواع دیگر مغزها به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع، برای تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با انواع میکروب ها از جمله سرماخوردگی مفید است.

خوردن آن را برای تسکین سرفه هنگام ابتلا به سرماخوردگی و به اصطلاح نرم شدن سینه هم توصیه می‌ کنند.تخمه آفتابگردان به دلیل داشتن اسید چرب امگا ۶، در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های سرماخوردگی موثر است.

تخمه آفتاب گردان

خواص تخمه آفتابگردان برای پوست صورت

تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر بالای ویتامین E می‌باشد که رادیکال‌های آزاد را از بین برده و از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود. درمان آکنه و جوش صورت: روغن آفتابگردان منبع خوبی از اسید‌های چرب ضروری مانند لینولئیک اسید و استریک اسید است که خواص ضد باکتریایی دارند و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کنند. ضد آفتاب طبیعی: تخمه آفتابگردان یک منبع غنی از ویتامین E می‌باشد که پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید محافظت می‌کند و در واقع به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند.طبع تخمه آفتابگردان در طب سنتی گرم و خشک است و زیاده‌روی در مصرف این آجیل باعث بروز جوش، گرگرفتگی و کهیر به ویژه در افراد صفراوی می‌شود و باید آن را همراه با مصلح مصرف کنند.

 

خواص تخمه آفتابگردان برای یبوست و رفلاکس معده

تخمه آفتابگردان مقادیر بالایی فیبر دارد که حرکات روده را بهبود بخشیده و به درمان یبوست و بیماری‌های دستگاه گوارش کمک می‌کند.کمک به درمان عفونتهای مجاری ادرار، زخم معده و تخفف دردهای روماتیسمی از خواص تخمه آفتابگردان و مزایای مصرف آن برای سلامتی میباشد. به خاطر داشته باشید هنگامی که خیلی گرسنه هستید تخم آفتابگردان استفاده نکنید چون معده را خسته می‎کند.

در تخمه آفتابگردان فیبر به میزان فراوان وجود دارد که به هضم غذا در معده و دستگاه گوارش کمک کرده و باعث درمان بیماری یبوست می شود. اگر می‌خواهید تعادل باکتری‌های روده را حفظ کرده و جذب مواد غذایی را بهبود ببخشید بهتر است از تخمه آفتابگردان را در رژیم غذایی خود استفاده

 

تخمه آفتابگردان چاق کننده است

تخمه آفتاب گردان به مقدار زیاد دارای پروتئین است و به همین خاطر بسیار مفید است. اما یکی از مضرات تخمه آفتابگردان به ویژه در رژیم‌های لاغری، کالری بالای آن است. هر ۳۰ گرم از تخمه آفتابگردان کالری حدود ۱۶۵ دارد که میزان زیادی به حساب می‌آید. شباهت استفاده از خواص آفتابگردان و چاق‌کنندگی آن همچون چربی موجود در گردو و خواص گردو است که چنانچه به میزان کافی مصرف شود، سبب چاقی نمی‌شود. در نتیجه زیاده روی در مصرف تخمه آفتابگردان می‌تواند سبب چاقی و اضافه وزن در انسان شود؛ اما اگر درست و به اندازه مصرف کنید، می‌تواند سبب لاغری انسان نیز شود. تخمه آفتاب گردان، حاوی روغن زیاد، فیبر و پروتئین است. اگر به اندازه مصرف شود باعث احساس سیری در طول روز می شود و از این طریق به کاهش وزن انسان کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied