شمانیوز
شما نیوز

سماق پلو | طرز تهیه سماق پلو

برای ناهارت یک غذای جدید تهیه کن | طرز تهیه سماق پلو + فیلم

در ویدیو زیر به شما طرز تهیه سماق پلو خوشمزه را آموزش می دهیم.

برای ناهارت یک غذای جدید تهیه کن | طرز تهیه سماق پلو + فیلم

به گزارش شمانیوز : سماق پلو غذایی جدید و متفاوت است که میتوانید برای وعده ناهار یا شام آماده کنید. سماق پلو خوشمزه و لذیذ است. این غذا اصالت اردبیلی دارد. سماق پلو در اردبیل بسیار پرطرفدار است. برای طرز تهیه سماق پلو اصیل همراه ما باشید. 

 

مواد لازم برای سماق پلو

برنج ۳ پیمانه

سماق ۵ ق غذا خوری

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم

گوجه فرنگی ۲ عدد

پودر سوخاری ۲  ق غذا خوری

زعفران به مقدار لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سماق پلو 

ابتدا پیاز را پوست کنده و رنده ریز می زنیم و آب اضافی آن را گرفته و داخل کاسه می ریزیم سپس گوشت چرخ کرده به همراه سیر رنده شده و ادویه ها را به همراه کمی سماق و پودرسوخاری و کمی زعفران اضافه می کنیم و شروع به ورز دادن می کنیم تا خوب مسنجم شود سپس به دلخواه از مقداری گوشت برداشته و گرد می کنیم و برای بیست دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا خودش را گرفته و در حین سرخ شدن وا نرود.

داخل تابه کوچک روغن ریخته تا داغ شود سپس گوشت قلقلی ها را خوب سرخ می کنیم و در حین سرخ کردن آنها را زیر و رو کرده تا برشته شوند.

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کنید و وقتی نرم شد آبکش کنید (برای داشتن ته دیگ ته چین داخل یک کاسه یک تخم را شکسته و کمی زعفران و ۲ ق غذا خوری روغن و ۱/۲ پیمانه ماست شیرین ریخته و کمی از برنج را داخل موادمون می ریزیم) (اگر دوست نداشتید از ته دیگ سیب زمینی یا نان لواش نیز می توانید استفاده کنید) سپس کف قابلمه را روغن ریخته و برنج را اضافه می کنیم و با کفگیر منسجم می کنیم سپس از برنج سفیدمون می ریزیم و روش سماق می پاشیم و گوشت قلقلی های سرخ شده را وسط برنج قرار می دهیم و روش مابقی برنج را ریخته و دم می گذاریم و در انتهای پخت کمی کره روی برنج می ریزیم و در ظرف سرو به همراه گوجه های کبابی میل کنید. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied