شمانیوز
شما نیوز

کیک سیب | طرز تهیه کیک سیب

این کیک خونگی خوشمزه رو برای روز مادر درست کن | طرز تهیه کیک سیب + فیلم

در ویدیو زیر به شما طرز تهیه یک کیک سیب خونگی و خوشمزه را آموزش می دهیم.

این کیک خونگی خوشمزه رو برای روز مادر درست کن | طرز تهیه کیک سیب + فیلم

به گزارش شمانیوز :کیک سیب یکی از انواع کیک های خوشمزه است. کیک سیب لذیذ و پرطرفدار است. شما میتوانید به راحتی درخانه کیک سیب درست کنید. این کیک سیب مناسب برای هدیه دادن در روز مادر نیز می باشد. برای طرز تهیه کیک سیب خوشمزه و خونگی همراه ما باشید.

 

مواد لازم

آرد سفید ۲ لیوان

شکر ۱ لیوان

آب یا شیر ۱ لیوان

روغن مایع ۱ فنجان

بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری

وانیل ۱ قاشق چای خوری

سیب ۲ عدد

دارچین ۱ قاشق چای خوری

تخم مرغ ۳ عدد

طرز تهیه

سیب را می توانید برش های حلقه ای بزنید و یا سیب را از وسط نصف کرده و از پهلو برش بزنید. سپس در یک کاسه بریزید و با دارچین و کمی از شکر سیب را مزه دار کنید.

ابتدا اگر همزن دارید با کمک همزن تخم مرغ ها را با شکر و وانیل با هم هم بزنید و یا اگر همزن ندارید با مفتول دستی این کار را انجام دهید. به مدت ۳ دقیقه با همزن برقی و ۵ دقیقه با هم زن دستی تا خوب حالت لختگی تخم مرغ از هم باز شود.آب یا شیر و روغن را به تخم مرغ ها اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید.

آرد و بیکینگ پودر را با هم سه مرتبه الک کرده و سپس کم کم به مواد کیک اضافه کنید. هم بزنید تا یکدست شود.قبل از اینکه کیک را در تابه بریزید ابتدا کف تابه را چرب کنید و آرد پاشی کنید و سپس روی شعله گاز قرار دهید با حرارت کم. ویا اگر از اتو استفاده میکنید ظرف یا تابه مورد نظر را بر روی اتو با حرارت متوسط قرار دهید تا ظرف گرم شود. سپس مایع کیک را در تابه یا قالب بریزید و سیب های آماده شده را می توانید لابه لای کیک بریزید و یا اول سیب ها را بچینید و سپس مایع کیک را که وقتی کیک را برمیگردانید سیب ها روی کیک باشند و یا اگر قالب کمر بندی است استفاده می کنید مانند تصویر عمل کنید. درب تابه را بگذارید و یا اگر قالب بر روی اتو میگذارید یک تکه مقوا یا درب ظرفی که به آن قالب بخورد را در نظر بگیرید و زمان دهید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه یا شایدهم کمی بیشتر زمان دهید تا کیک سیب تابه ای و بدون فر شما آماده شود و سپس با استفاده از پودر پسته و غنچه گل محمدی تزئین کرده و نوش جان فرمائید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی