شمانیوز
شما نیوز

معرفی خودرو X22 MT | امکانات خودرو X22MT

معرفی خودرو X22MT | امکانات باور نکردنی این خودرو X22 را ببینید+ فیلم

در ویدیو زیر به معرفی و بررسی خودرو X22MT پرداخته ایم.

معرفی خودرو X22MT | امکانات باور نکردنی این خودرو X22 را ببینید+ فیلم

به گزارش شمانیوز : خودرو X22 Pro MT خودرویی است که در اصل برای نسل جوان طراحی شده است. خودرو X22 MTطراحی مدرن، مصرف کم بنزین ، امکانات خوب و آپشن های مناسب دارد. این خودرو قیمت اقتصادی نیز دارد. در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر این خودرو پرداخته ایم. 

 

طراحی و ابعاد بدنه ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT

به صورت کلی ام وی ام  ایکس ۲۲ پرو دنده ای یا همان ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT همان زبان پلتفرم و زبان طراحی x22 pro است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه دارد و طراحی آن حس خوبی را به بیننده القا می کند. در نمای جلو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند جلو پنجره بزرگ و مشبک و کهکشانی است که در میانه آن لوگوی MVM قرار گرفته است.

چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز (day light) هستند که از نوع led هستند. چراغ های روشنایی اصلی در زیر چراغ های روشنایی روز و در سپر قرار گرفته اند که نوع  چراغ ها بر خلاف نسخه اتومات X22 pro، از نوع هالوژنی است. این سبک از طراحی و نحوه قرار گیری چراغ ها، به تقلید از سبک طراحی خودروهای هیوندا انجام گرفته و جدا از اینکه چهره اسپرت تری را به خودرو می دهد، سطح و عمق نور دهی بیشتری نیز دارد.

همچنین در نمای جلو x22 پرو دنده ای دیفیوزر جلو را مشاهده می کنیم که به رنگ نقره ای و در زیر قسمت پلاک قرار گرفته است. در نماهای جانبی ام وی ام x22 پرو دنده ای یک خط طراحی را مشاهده می کنیم که از قسمت گلگیر جلو شروع شده و تا قسمت چراغ های عقب کشیده می شود.

یک خط طراحی دیگر در قسمت پایین درب ها قرار دارد که از درب سرنشینان جلو شروع شده و در انتهای درب سرنشینان عقب پایان می یابد. در نمای کناری X22 پرو دنده ای می توانیم رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را مشاهده کنیم که رینگ ها طراحی اسپرت دارند و استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و نقره ای بر زیبایی آن افزوده است. به لحاظ کلی خطوط طراحی ام وی ام X22  پرو دنده ای ، خطوط طراحی مناسب و قابل قبولی هستند همچنین سعی شده است با استفاده از رنگهای مناسب دیگر که در قسمت هایی مثل  رکاب ، باربند ، رینگها و…  شاهد آن هستیم درکنار رنگ اصلی بدنه ، در این بخش ظاهری جوان پسندانه داشته باشیم.

نمای عقب ام وی ام X22 پرو MT به نسخه های قبلی خود وفادار بوده و شاهد تغییرات زیادی نیستیم. چراغ های عقب مانند چراغ های نسل های قبلی خود است و به وسیله یک نوار به هم متصل شده اند و در مرکز این  نوار لوگو MVM قرار گرفته اند. نکته دیگری که در نمای عقب ام وی ام x22 پرو دنده ای می توانیم به آن اشاره کنیم  دو خروجی تزئینی و یا فیک اگزوز است که درون سپر عقب قرار گرفته و توسط دیفیوزر دز سپر به هم متصل شده اند.

X22 MT

مشخصات فنی ام وی ام x22 پرو دنده ای

موتور X22 پرو دنده ای، موتوری ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده و مجهز به زنجیر تایم و از نسل سوم موتور های چری است که قادر است قدرت نهایی ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. انتظار می رود X22 پرو دنده ای شتاب ۰-۱۰۰ را با توجه به وزن ۱.۲ تنی خود، در بازه زمانی ۱۶ ثانیه طی کند.

شاید با خود بگویید که این همان  موتور نصب شده بر روی ام وی ام x22 است اما با اینکه این موتور از لحاظ اعداد و ارقام شبیه به ام وی ام X22 است اما قدرت و گشتاور نهایی بیشتری را تولید می کند. از نکات مثبت ام وی ام ایکس ۲۲ دنده ای می توانیم به هماهنگی خوب میان موتور و گیربکس اشاره کنیم.سیستم تعلیق جلو آن از نوع مک فرسون است و سیستم تعلیق عقب از نوع توییست بیم است که با توجه به اقتصادی  بودن این ماشین سواری نرم و قابل قبولی را فراهم می کند.

X22 MT

کابین و امکانات

در بخش کابین با اینکه از پلاستیک خشک استفاده شده است اما سعی  شده است با استفاده از المان ها و طرح های مختلف ، حس اقتصادی بودن به سرنشینان القا نشود. طراحی متریال مورد استفاده در رو دری های این خودرو را می توانیم به سه بخش تقسیم کنیم. بخش بالای رو دری ها از جنس پلاستیک خشک اما طرح دار است و کیفیت معمولی دارد. در بخش میانی رودری ها از رویه چرم مصنوعی، هماهنگ با تریم استفاده شده در داخل کابین هستند و در بخش پایین رو دری ها نیز مانند قسمت بالا از پلاستیک خشک استفاده شده است.

طراحی رو دری های بخش سرنشینان عقب نیز همانند سرنشینان جلو است. در بخش کنسول، در قسمت بالای داشبورد از پلاستیک خشک  اما با طرح چرم دوزی شده و از پلاستیک های بافت دار استفاده شده است. در بخش میانی کنسول از پلاستیک پیانویی استفاده شده است که در مرکز آن سیستم مالتی مدیا ۹ اینچی و کلید های مربوط به سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. از نکات مثبتی که در طراحی کابین ام وی ام X22 پرو MT می توان اشاره کرد این است که به جهت سهولت دسترسی به سیستم مالتی مدیا توسط راننده، سیستم مالتی مدیا به صورت زاویه دار به سمت راننده قرار گرفته است.

در قسمت پایین بخش میانی کنسول می توان به پورت usb و خروجی ۱۲ ولت اشاره کرد. در بخش پایین دنده دکمه های مربوط به تنظیمات مالتی مدیا ( خاموش و روشن کردن و تنظیم صدای سیستم صوتی ) و دکمه کنترل خودرو در سرازیری را می توانیم مشاهده کنیم. در این خودرو، فرمان از نوع کمکی برقی است و غربیلک فرمان به صورت دی کات است که حس اسپرتی را به راننده منتقل می کند.

همچنین از دکمه های روی فرمان می توان تنظیمات مربوط به مالتی مدیا و کروز کنترل را انجام داد. صفحه کیلومتر X22 پرو دنده ای از نوع آنالوگ است و ما بین عقربه های مربوط به کیلومتر شمار و دور موتور ، کامپیوتر کوچک سفری قرار گرفته است که اطلاعاتی نظیر میزان دمای آب، میزان بنزین و راهنمای تعویض دنده را به ما می دهد. رویه صندلی ها از جنس چرم مصنوعی است که از تریم های مشکی و نسکافه ای در آنها استفاده شده است و چرم ها کیفیت مناسبی دارند. شایان ذکر است که صندلی های جلو به صورت دستی تنظیم می شود و قابلیت پر کردن گودی کمر برای راننده وجود دارد. ارتفاع بخش عقب و فضای پای سرنشینان عقب با توجه به ابعاد خودرو مناسب است .

 

امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی دو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سانروف برقی - تریم داخلی چرم مصنوعی - سنسور نور - کروز کنترل - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - تهویه الکتریکی دستی - فرمان کمکی برقی - گرمکن صندلی های جلو - رینگ آلومینیومی - کامپیوتر سفر - سنسور پایش باد تایرها - آینه تاشو برقی - نمایشگر لمسی - سنسور پارک عقب - دوربین دنده عقب
 
قیمت بازار و کارخانه
قیمت بازار (۱۴۰۲/۱۰/۱۶) ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۱۰/۱۶) ۷۰۸,۶۰۰,۰۰۰ تومان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    عالیه

تبلیغات متنی