شمانیوز
شما نیوز

مربا سیب | راز خوشمزگی مربا سیب

ترفندهای خوشمزه تر شدن مربا سیب | بااین ترفند ها یک آشپز حرفه ای شو

ترفندهای خوشمزه تر شدن مربا سیب | بااین ترفند ها یک آشپز حرفه ای شو

اگر میخواهید یک مربا سیب خوشمزه و عالی درست کنید تا پایان خبر همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز :یکی از انواع مربای خوشمزه دنیا، مربا سیب است. مربا سیب را با روش های مختلفی درست میکنند. برای درست کردن مربا سیب باید فوت و فن آن را بدانید.برای آگاهی از مربای سیب خوشمزه همراه ما باشید. 

 

برای درست کردن مربای سیب می‌توانید سیب‌ها را با استفاده از هر قالبی که دوست دارید برش دهید.

توصیه می‌شود به جای آبلیمو، از آب لیمو ترش تازه برای خیساندن سیب‌ها استفاده کنید.

سیب‌ها را می‌توانید به جای خرد کردن با نگینی، از رنده استفاده کرده و خرد کنید.

در صورت تمایل به داشتن مربای قرمز، نیم ساعت پس از شروع پخت مربا، شعله را زیر قابلمه فعال کرده و حرارت زیر قابلمه را بر روی کمترین درجه قرار دهید. سپس دم‌کنی تمیز را روی درب قابلمه قرار داده و به مدت یک تا دو ساعت اجازه دهید مربا تا حدی رنگ‌دهی انجام دهد.

در طرز تهیه مربای سیب سبز و مربای سیب گلاب می‌توانید در اواسط پخت مربا، مقداری پودر ژله سبز رنگ به مربا اضافه کنید تا رنگ مربای شما خوشرنگ‌تر شود.

برای این که مطمئن شوید مربای سیب به قوام مناسب رسیده یا نه می‌توانید یک قاشق از شربت مربا را در نعلبکی بریزید و برای ۳ دقیقه در فریزر بگذارید. اگر بعد از خارج کردن نعلبکی شربت حالتی کشدار و غلیظ داشته باشد، یعنی به قوام رسیده است.

در طرز تهیه مربای سیب قرمز یا زرد می‌توانید برای طعم دادن به مربا تنها از چوب دارچین و مقداری زعفران استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بعد از پخت کامل مربا حتماً چوب دارچین را از قابلمه خارج کنید.

برای طرز تهیه مربای سیب رنده شده باید پوست سیب را جدا کنید و سپس آن را با درشت، رنده کنید و سپس در آب سرد بریزید تا سیاه نشود. ترکیب شکر و آب را روی قابلمه قرار دهید تا شهد آماده شود. سپس سیب‌های رنده شده را از آب خارج کنید و داخل شهد بریزید و صبر کنید تا مربا آماده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی