شمانیوز
شما نیوز

معرفی هایما S7 توربو | امکانات هایما S7 توربو

معرفی کامل خودرو هایما S7 توربو | امکانات باورنکردنی این هایما هوش از سرتان می برد + فیلم

در ویدیو زی به بررسی و معرفی خودرو هایما S7 توربو خواهیم پرداخت.

 معرفی کامل خودرو هایما S7 توربو | امکانات باورنکردنی این هایما هوش از سرتان می برد + فیلم

به گزارش شمانیوز :خودرو هایما S7 توربو یک کراس‌اوور نیمه لوکس چینی شناخته میشود. خودرو هایما S7 توربو توسط شرکت ایران خودرو وارد شده است. این خودرو  با بهبود آپشن‌ها و تغییر مختصر طراحی کابین یک خودرو پرطرفدار است. در ادامه به بررسی بیشتر خودرو هایما S7 توربو پرداخته ایم. 

طراحی ظاهری و بدنه هایما S7 توربو

طراحی ظاهری هایما S7 توربو نسبت به مدل اولیه چندان دستخوش تغییرات نشده اما به هر حال، تفاوت‌هایی در این زمینه دیده می‌شود که به زیباتر شدن این خودروی بلندبالا کمک نموده است؛ از جمله بارزترین این تغییرات می‌توان به استفاده از یک جلو پنجره کروم رنگ جدید مزین به نوارهای عمودی و لوگوی هایما اشاره نمود.

دو کاسه چراغ کشیده با طراحی نسبتا ساده و ابعاد مناسب در دو طرف جلو پنجره با فاصله چند سانتیمتری از آن جای گرفته‌اند. سپر جلو به طور کلی دچار تغییر شده و قاب‌های مه‌شکن جدید به همراه تزئینات کرومی در کناره‌های تحتانی سپر، جلوه زیباتری به چهره S7 بخشیده‌اند.

یک مجرای ورودی هوا به فرم ذوزنقه شکل در فضای بین دو مه شکن تعبیه شده تا هوای کافی برای سیستم خنک‌کاری و پیشرانه را تأمین نماید. حد فاصل عمودی مه شکن ها تا کاسه چراغ‌های اصلی نیز به صورت حجمی و برجسته درآمده تا چهره هایما S7 توربو را بزرگتر و عضلانی‌تر جلوه دهد.بر روی درب کاپوت نیز خطوطی حجمی قابل رویت هستند.

نمای جانبی هایما S7 توربو نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته است. اینها نسبت به قبل مورد بازنگری قرار گرفته‌اند و از شمایل جذاب‌تری بهره می‌برند. فریم پنجره‌ی درب‌ها به رنگ سیاه بوده و از پنجره ثابت واقع شده در انتهای عقبی متمایز شده است.

اطراف گلگیرها و ناحیه تحتانی درها (محدوده رکاب) به صورت برجسته طراحی شده‌اند تا جلوه بزرگتر و هیجان انگیزتری به نمای جانبی هایما s7 به ارمغان بیاورند.

میله باربند سقفی، اسپویلر نصب شده بر روی شیشه عقب، آینه‌های جانبی راهنمادار و رکاب کروم رنگ، از جمله موارد دیگر است که در نمای کناری هایما S7 توربو قابل مشاهده هستند.

در نمای عقب هایما S7 توربو ، چراغ‌های دو تکه با گرافیک داخلی مدرن‌تر رویت می‌شوند.بر روی اسپویلر فوقانی شیشه عقب نیز یک چراغ ترمز نواری LED نصب شده و در پایین سپر محدوده‌ای سیاه رنگ وجود دارد که سر اگزوزهای چهار ضلعی کرومی، چراغ مه‌شکن و علائم شب‌نمای قرمز رنگ را در خود جای داده است.

به طور کلی طراحی ظاهری کراس اوور هایما اس۷ با توجه به ارتفاع مناسب از سطح زمین، یادآور شاسی‌بلندهای واقعی بوده و می‌تواند خریداران خود را با وجود آنکه سبک طراحی چندان مدرنی ندارد، راضی نگاه داشته و مایه خرسندی ایشان باشد.

هرچند نظر بعضی از عزیزان مبنی بر اینکه هایما S7 توربو را نمی‌توان یک شاسی بلند زیبا و امروزی (از نظر سبک طراحی) دانست نیز در جای خود محترم است؛ چرا که طراحی کلی بدنه این خودرو به حدود هشت - نه سال پیش باز می‌گردد و قاعدتا طراحان چینی در آن دوران تجربه امروز را نیندوخته بودند.

هایما S7 توربو

طراحی داخلی و کابین هایما S7 توربو

فضای داخلی هایما دارای طراحی نسبتا شیک و عامه پسندی است. متریال داشبورد از جنس پلاستیک خشک بوده اما کیفیت آن در سطح نسبتا مناسبی تلقی می‌گردد.

غربیلک فرمان با روکش چرمی پوشش داده شده و به صورت چهار پره طراحی شده و دکمه‌های مختلفی در دو جانب آن تعبیه شده است.

کنسول میانی داشبورد مملو از دکمه‌ها و کلیدهای مختلفی بوده و چندین کلید گردان کرومی، مربوط به سیستم و تهویه و پنل مالتی مدیا، در این بخش به چشم می‌خورد. تعدد نسبتا بالای دکمه‌ها در این ناحیه می‌تواند کمی گیج کننده به نظر برسد و در حین رانندگی شخص راننده را دچار حواس پرتی نماید.

سبک طراحی مربوط به جایگاه قرارگیری صفحه نمایشگر 7 اینچی به همراه دریچه های تهویه کناری آن، در نوع خود زیبا و دلنشین به نظر می‌رسد. پنل کیلومترشمار هایما S7 توربو به صورت مکانیکی بوده اما جلوه اسپرت و نسبتا جذابی دارد که به همراه جایگاه آن به صورت چند ضلعی طراحی شده است.

صندلی‌ها فرم مناسبی داشته و به وسیله چرم مصنوعی دو رنگ روکش شده‌اند که در تعامل با طراحی دورنگ تودری ها، نمای مناسبتری را پدید آورده‌اند. در ناحیه پشت اهرم تعویض دنده نیز دو عدد جا لیوانی به همراه اهرم ترمز دست و یک کنسول استراحتگاه آرنج تعبیه شده است.

فضای داخلی هایما S7 با توجه به ابعاد مناسب بدنه، ظرفیت مناسبی داشته و سرنشینان این خودرو چه در جلو و چه در ردیف عقب با محدودیت خاصی از نقطه نظر فضای سر، پا و زانوها مواجه نخواهند بود؛ پنج نفر بزرگسال می‌تواند به راحتی در کابین هایما S7 توربو قرار بگیرند و از آن لذت ببرند.

حجم صندوق عقب هایما S7 نیز معادل 400 لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب قابل گسترش بوده و فضای کافی را در اختیار لوازم و اسباب سفر شما قرار خواهند داد.

به طور کلی کابین هایما S7 اگرچه کیفیت رقبای کره‌ای و ژاپنی برخوردار نیست اما به طرز مناسبی می‌تواند از پس نیازهای عمومی اقشار متوسط جامعه برآمده و نظر مثبت ایشان را جذب نماید

هایما S7 توربو

تجهیزات و امکانات

ترمز ترمز دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل (EBD+ABS)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)  
کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 عدد)  
فرمان برقی  
سیستم تهویه اتوماتیک  
سیستم صوتی صفحه نمایش لمسی 7 اینچی دارای پورت AUX ،USB و GPS، کارت SD و بلوتوث، 4عدد بلندگو و2عدد تیوتر  
چراغها چراغ روز LED، مه شکن های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل،  
آینه‌ها آینه های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار دارای راهنما،‌ آینه وسط ضد انعکاس نور، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، آینه وسط با قابلیت نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)  
شیشه ها شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه عقب و شیشه های جانبی عقب دودی  
تزئینات غربیلک فرمان چرمی ، تودوزی چرم 2 رنگ و تریم داخلی مشکی  
تجهیزات ایمنی دوربین 360 درجه، سنسور دنده عقب، نمایش میزان باد لاستیک ها (TPMS)، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب ها، اخطار باز بودن کمربند، امکان خروج از صندوق عقب در مواقع اضطراری، قفل کودک درب های عقب، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، کمربندهای پیش کشنده جلو با امکان تنظیم ارتفاع، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای عقب، ایزوفیکس  
رینگ و لاستیک رینگ آلومینیومی17 235/65R  
صندلی صندلی راننده 8 حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد 4 حرکته دستی، صندلی های عقب تاشو دو تکه  
سایر تجهیزات چراغ نقشه خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری (نمایشگر پیمایش خودرو و مصرف سوخت)، برف پاک کن شیشه عقب، پشت سری نرم جهت محافظت از سر و گردن، کنسول میانی جلو و عقب، جا لیوانی جلو و عقب، سنسور نور و باران، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، کروز کنترل، سان روف برقی، اسپویلر

 

مشخصات فنی

بر خلاف مدل تنفس طبیعی هایما S7 که به یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری تجهیز شده بود، هایما S7 توربو از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که قادر است نیرویی معادل ۱۸۵ اسب بخار را در دور موتور rpm۵۵۰۰ و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر در دور موتور ۴۵۰۰rpm ایجاد نماید.

قدرت این پیشرانه در وبسایت ایران خودرو معادل ۱۷۰ اسب‌بخار عنوان شده که با توجه به تحقیقات صورت گرفته این رقم صحیح نبوده و همان ۱۸۵ اسب بخار آمار دقیقتری برای توصیف قدرت هایما S7 توربو خواهد بود.

لازم به ذکر است که شرکت مادر نیز رقم ۱۸۵ اسب بخار را در وب سایت خود به عنوان توان خروجی پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو اعلام نموده است.

 

رقبا و محصولات مشابه هایما S7

از جمله رقبای هایما S7 در ایران می‌توان به جک S5 اتوماتیک، BYD S6 و چری تیگو7 اشاره نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی