شمانیوز
شما نیوز

علیرضا نیکبخت

علیرضا نیکبخت ادعا کرد ایران برنده است | حرف‌های غوغایی علیرضا نیکبخت

تیم ملی فوتبال ایران تا ساعاتی دیگر مقابل سوریه در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا قرار می گیرد.

علیرضا نیکبخت ادعا کرد ایران برنده است | حرف‌های غوغایی علیرضا نیکبخت

به گزارش شمانیوز : علیرضا نیکبخت به بازی با سوریه کاری ندارد، او می گوید ایران در نهایت قهرمان خواهد شد. علیرضا نیکبخت خودش سابقه بازی کردن مقابل سوریه را دارد. این اتفاق 20 سال پیش افتاد و علیرضا نیکبخت به سوریه هم گل زد. علیرضا نیکبخت از آن سال ها بسیار فاصله گرفته است. علیرضا نیکبخت حالا فقط یک کارشناس فوتبال است.

تیم‌ملی فوتبال ایران کار حساسش تازه از امروز شروع می‌شود، مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا و تقابل با تیم‌ملی فوتبال سوریه. ایران برای عبور از مرحله یک هشتم نهایی تیمی را مقابل خود می‌بیند که به غیر‌از زمان‌هایی استثنایی همیشه مقابل آن یک طرفه پیروز بوده است.

علیرضا واحدی نیکبخت‌، بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال که هم سابقه بازی وهم گلزنی مقابل سوریه آن‌هم درپرگل‌ترین تقابل‌های تاریخ دو تیم را در کارنامه ملی خود دارد در گفت‌و‌گو با جام‌جم از دیدار با سوریه می‌گوید.

 

نخستین سؤال این است‌که آیا شما هم واقعا اعتقاد‌داریدکه سوریه با‌هیچ مترو‌معیاری حریف ایران در جام ملت‌های آسیا نیست؟

البته ما باید یک اصل مهم را در نظر بگیریم و آن هم این است که هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت. این جمله با این‌که کلیشه‌ای است ولی باید صحبت دیگری هم داشته باشیم. به نظر من در جام ملت‌های آسیا بر خلاف گذشته دیگر تیم ضعیف وجود ندارد. سوریه بسیار تیم خوبی است و آماده به نظر می‌رسد. ولی با تمام این حرف‌ها باید بگویم برای تیمی مثل ایران که مدعی قهرمانی است سوریه نباید حریف باشد.

 

سوریه را چطور تیمی دیدید؟

من بازی‌های سوریه را ندیدم اما مرورنتایج این تیم نشان می‌دهد با تیم خوبی روبه‌رو هستیم. شما اصلا باید فکر سال‌های گذشته را از ذهن خود دور کنید. نه سوریه و نه هیچ تیم دیگری مثل گذشته نیست. حتی همان فلسطین هم تیم بسیار خوبی بود و به مرحله حذفی صعود کرد.

 

شما خودتان سابقه بازی مقابل سوریه را دارید و مقابل این تیم گل هم زدید.

بله، زمان‌های خوشی بود. در تیم‌ملی بازی می‌کردم و تصورم بر این بود که چه چیزهایی در انتظار من است. بگذریم. ولی به هر حال من هم سابقه گلزنی به این تیم را دارم. سوریه آن سال‌ها اصلا حریف ایران نبود والان هم نیست. فکر می‌کنم مسابقه‌ای که من در آن گل زدم به ۱۹-۱۸سال پیش برمی‌گردد. ما پرگل سوریه را بردیم. من هم گل زدم.

 

یکی از نقاط قوت تیم ملی این است که ستاره زیاد دارد. با این ستاره‌ها قهرمانی چقدر به ما می‌آید؟

این ستاره‌ها یکی از یکی بهتر هستند. ما قدر موقعیت خودمان را در آسیا نمی‌دانیم. اگر کره‌ای‌ها فقط به سون می‌نازند ما خیلی بیشتر از آنها ستاره داریم. هیچ تیمی در آسیا به اندازه ما ستاره ندارد. امیدوارم تفکرات کادر فنی در کنار استعداد این ستاره‌ها ما را به بزرگ‌ترین هدف ممکن برساند.

 

چه نتیجه‌ای را برای ایران و سوریه پیش‌بینی می‌کنید؟

این هم یک سؤال مرسوم دیگر در فوتبال است؛ پیش‌بینی نتیجه. خب باید به شما بگویم فکر کنم ۲ بر صفر می‌بریم. سردار آزمون و مهدی طارمی گل می‌زنند. این می‌تواند به قول معروف دم‌دستی‌ترین پیش‌بینی باشد. شاید هم گل‌های بیشتری بزنیم. شاید مهدی قائدی هم گل بزند. هر چند ابتدا موفقیت تیم‌ملی فوتبال ایران اهمیت دارد اما من دوست دارم گلزن برتر رقابت‌ها هم از ایران باشد. ما خیلی وقت است که در جام ملت‌های آسیا آقای گل نداشته‌ایم. قهرمانی در جام ملت‌ها در کنار داشتن آقای گل خیلی غرور‌آفرین است. برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied