شمانیوز
شما نیوز

برق گرفتگی| برق گرفتگی کودک

برق گرفتگی یک کودک ٢ ساله| هنگام برق گرفتگی چه اقداماتی انجام دهیم؟

برق گرفتگی یک کودک ٢ ساله| هنگام برق گرفتگی چه اقداماتی انجام دهیم؟

کودک 2 ساله رفسنجانی که به دلیل برق گرفتگی دچار ایست قلبی شده بود؛ با حضور بموقع و تلاش کارشناسان اورژانس رفسنجان از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

به گزارش شمانیوز، زمانی که شخص دچار برق گرفتگی می شود، جریان برق از نقطه ای وارد بدن می شود و از محلی که بدن با زمین تماس دارد، خارج می شود. حال آنکه این مسیر عبور جریان برق، همان ناحیه ای است که در طی برق گرفتگی دچار آسیب شده است. نقاطی که جریان برق وارد و یا خارج شده، مناطقی هستند که آسیب در این نقاط خود را به صورت یک حفره ناشی از گلوله نشان میدهد. اما آسیب به این محل ها خلاصه نمی شود بلکه تمام مسیری که جریان برق در بدن طی کرده است، دچار آسیب دیدگی می شود.برهمین اساس، سوختگی های الکتریکی جزو حساس ترین و خطرناک ترین سوختگی‌ها به شمار می روند. به هنگام برق گرفتگی درصورتی که به محل انشعاب اصلی یا کنتور برق به سهولت دسترسی دارید، تماس بین مصدوم و منبع برق را از طریق خاموش کردن آن،قطع کنید. در غیر این صورت، دو شاخه را خارج کنید یا کابل را درآورید.

دکتر سنجی سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی رفسنجان درباره برق گرفتگی یک کودک خردسال گفت: با اعلام ماموریت برقگرفتگی کودک ٢ ساله و سپس کاهش پاسخگویی کودک 2 ساله، سریعاً یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اول شهری اورژانس رفسنجان بهمحل حادثه اعزام شد.

وی افزود: به محض رسیدن کارشناسان اورژانس به محل حادثه و تحویل پیکر بی‌جان کودک از آغوش مادر، سریعاً عملیات تخصصیاحیا انجام و خوشبختانه به لطف خداوند و مهارت پرسنل اورژانس قلب کودک شروع به تپیدن کرد.

دکتر سنجی تصریح کرد: رضا سنگی و محمد نادی به همراه خانم طهماسب نژاد از کارکنان عملیات و خانم‌ها فاتحی، باقری و کارگرهمکاران اداره ارتباطات حاضر در این عملیات احیای موفق بودند.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی