شمانیوز
شما نیوز

مددجویان بهزیستی | مددجویان

مددجویان بخوانند |تاریخ واریز کمک هزینه برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداداعلام شد

تا پایان بهمن ماه بر اساس تصمیمات تازه برای خانوارهای 5 نفره بهزیستی و کمیته امداد 2 میلیون و 430 هزار تومان واریز می شود.

مددجویان بخوانند |تاریخ واریز کمک هزینه برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداداعلام شد

به گزارش شمانیوز: پرداخت کمک هزینه برای مددجویان بهزیستی از واجبات است. امسال مستمری مددجویان بهزیستی ۳۰درصد افزایش یافت. در ادامه جزئیات بیشتری از حقوق مددجویان بهزیستی بخوانید. 

جبار کوچکی‌نژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، گفت: تغییرات بودجه بیشتر در حوزه حقوق و دستمزد بود. کف حقوق را ۱۰ میلیون درنظر گرفتیم. درصد افزایش حقوق را با افزایش دو درصدی به ۲۰ درصد رساندیم. همچنین فوق‌العاده خاص ۳ هزار امتیازی به کارمندان اختصاص دادیم. مستمری بهزیستی را 30 درصد افزایش دادیم.

حالا مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در 1403 برای هر نفر

یعنی تا پایان بهمن برای خانواده های مستمری بگیر بهزیستی و کمیته امداد 5 نفره مبلغ 2 میلیون و 430 هزار تومان واریز می شود.

او ادامه داد: همچنین مصوب کردیم دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از املاکش را بفروشد و به بخش مسکن کمک کند. از سوی دیگر درآمد نفت را شفاف کردیم، پیش از این برای فروش نفت حساب ارزی نداشتیم در حالی‌که فروش نفت ارزی است و این موضوع را شفاف کردیم. از این پس همه منابع ارزی را باید در حساب‌های خزانه بیاورند و این موضوع برای دولت سنگین بود، اما باعث نظم می‌شود. بودجه اشتغال ۳۱ استان که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است ۱۰۰ درصد تخصیص داده شد. همچنین تسهیلات ۱۲۵ همتی برای اشتغال در نظر گرفتیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ماده ۵۶ یکی از مصوبات ما بود که بانک‌ها ۵۰ همت در بخش زیر‌ساخت سرمایه‌گذاری کنند. همچنین مصوب کردیم کشاورزانی که کمتر از ۲۰۰ میلیون بدهکار هستند سود و جرایم را ببخشند و یک سال هم استمهال بدهند.

برای خرید تضمینی گندم ۱۳۰ هزار میلیارد گذاشتیم. برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم تنخواهی درنظر گرفتیم که به مشکل برنخورند.

همچنین علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، به تغییرات مهم مجلس در بودجه اشاره کرد و گفت: موردی که دولت مدعی است که هزینه زیاد داشته و بودجه را ناتراز کرده بیشتر مباحث مربوط به حقوق و دستمزد است. مجلس بر افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای همسان‌سازی حقوق تاکید کرد و در اینجا ۵۴ هزار میلیارد تومان به سرجمع بودجه اضافه شد و منبع آن هم یک درصد مالیات ارزش افزوده شد. همچنین بر افزایش ۲۰ درصد حقوق اصرار کردیم که در اینجا هم نزدیک به ۲۰ همت به هزینه‌ها اضافه شد.

او ادامه داد: فوق‌العاده خاص برای کارمندان وزارت کشور را تصویب کردیم که ۱.۵ برابر حق شغل و شاغل را به آن‌ها اضافه کردیم و علاوه بر آن ۳ هزار امتیاز به همه کارمندان کشور در دستگاه‌های مختلف که از فوق‌العاده خاص استفاده نکردند دادیم. فوق‌العاده خاص هم سرجمع حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد و این هم به سقف بودجه اضافه می‌شود. همچنین مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را هم از ۲۰ درصد پیشنهادی دولت به ۳۰ درصد افزایش دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied