شمانیوز
شما نیوز

سلامت قلب

خوراکی هایی که سلامت قلب را تهدید میکنند

موارد زیر اگر در اندازه محدود مصرف شوند به شما آسیبی نمی‌زنند، اما اگر روزانه استفاده شوند سلامت قلب شما را به شکل جدی تهدید می‌کنند.

خوراکی هایی که سلامت قلب را تهدید میکنند

به گزارش شمانیوز: سلامت قلب برای همه اهمیت فراوانی دارد. باید از کارهایی که سلامت قلب را تهدید میکند دور باشیم. خوراکی هایی هستند که برای سلامت قلب مضر هستند در ادامه به معرفی خوراکی های مضر برای سلامت قلب میپردازیم. 

کره

کره سرشار از چربی اشباع شده است که می تواند کلسترول بد و احتمال بیماری قلبی را افزایش دهد. بهتر است کره را با روغن زیتون یا روغن های گیاهی که حاوی چربی های تک و چند غیراشباع برای سلامت قلب هستند جایگزین کنید.

ماست طعم دار و پرچرب

ماست می تواند یک خوراکی با ارزش غذایی بالا باشد و خوردن منظم آن ممکن است از شما در برابر فشار خون بالا محافظت کند اما مراقب نوع ماستی که میخرید، باشید. ماست‌های طعم‌دار مملو از قند اضافه‌شده هستند که با افزایش وزن، فشار خون بالا، التهاب و بیماری‌های قلبی ارتباط دارد. برای سالم‌ترین انتخاب، ماست کم‌چرب ساده بخرید و خودتان آن را با میوه‌های تازه، دارچین یا وانیل تزئین کنید.

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ شده رستوران ها و فست فودها، چربی و نمک زیادی دارند که بسیار برای قلب شما مضر است.

یک مطالعه نشان داد افرادی که 2 تا 3 بار در هفته سیب زمینی سرخ کرده می خورند، احتمال مرگ زودهنگام بیشتری دارند.

بهتر است خودتان سیب زمینی سرخ شده در فر را با روغن زیتون سالم برای قلب درست کنید. اگر از سیب زمینی شیرین استفاده کنید، حتی برای قلب شما بهتر نیز می باشد.

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری، کالری، چربی و سدیم را به یک غذای سالم اضافه می کند. با این حال مطالعات، غذاهای سرخ شده را با دیابت نوع 2، چاقی و فشار خون بالا مرتبط دانسته اند که همگی احتمال نارسایی قلبی را افزایش می دهند. برای انتخابی ترد اما سالم‌تر، سینه‌های مرغ بدون پوست را در آرد سبوس‌دار بزنید و به جای سرخ کردن آن را بپزید.

سوپ آماده

سوپ می تواند راهی آسان برای دریافت سبزیجات، پروتئین و فیبر بیشتر باشد اما مراقب مواد ناسالم باشید؛ چرا که سوپ های آماده اغلب مقدار زیادی سدیم دارند که می تواند باعث فشار خون بالا، حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی شود.

هر سوپ خامه ای نیز دارای چربی اشباع شده ناسالم است.

سالم ترین راه برای لذت بردن از سوپ، تهیه آن در خانه از آبگوشت کم سدیم است.

بستنی

بستنی سرشار از قند، کالری و چربی اشباع شده است، بنابراین آن را به عنوان یک خوراکی خاص نگه دارید. خوردن غذاهای مملو از چربی و قند منجر به افزایش وزن می شود؛ همچنین می تواند تری گلیسیرید شما را افزایش دهد و منجر به حمله قلبی شود. کالری و چربی خود را با انتخاب ماست یخ زده کم چرب یا بدون چربی یا میوه های یخ زده کاهش دهید.

برچسب بستنی را برای حداقل میزان قند و چربی اشباع بررسی کنید.

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی یکی از غذاهایی است که بیشتر به افزایش وزن کمک می کند و نه تنها سرشار از چربی اشباع شده اند، بلکه سرشار از نمک هستند که با بیماری قلبی نیز مرتبط است. چیپس سیب زمینی کم سدیم یا کم چرب را کنار بگذارید. آنها فقط شما را دوباره گرسنه می کنند. پروتئین های سالم، کربوهیدرات ها و چربی های سالم را انتخاب و ترکیب کنید، مانند کراکر غلات کامل با پنیر کم چرب یا ذرت بو داده خانگی با روغن زیتون.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied