شمانیوز
شما نیوز

کیک هویج

پخت کیک هویج فوق العاده خوشمزه و عالی

پخت کیک هویج فوق العاده خوشمزه و عالی

درست کردن یک کیک هویج فوق العاده خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز : کیک هویج یکی از کیک های بسیار محبوب است ولی این بار می خواهیم به روش آمریکایی این کیک را به شما یاد دهیم و شما می توانید این کیک را در انواع قالب ها تهیه کنید و با سس کاراملی یا شکلاتی تهیه کنید. شما می توانید این کیک برای دورهمی ها و عصرانه های خود آماده کنید زیرا عطر و طعم آن فوق العاده می باشد.

مواد لازم

تخم مرغ ۴ عدد
آرد ۲ پیمانه
هویج ریز رنده شده ۲ پیمانه
شکر سفید ۱ پیمانه سر خالی
شکر قهوه ای ۱ پیمانه سر خالی
دارچین ۱ ق مربا خوری
بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
نمک نوک ق چای خوری
وانیل ۱ ق چای خوری
گردو ۱/۲ پیمانه
کشمش ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۳/۴ پیمانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه شیرینی پزی اندازه گیری کنید. هویج ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و پیمانه کنید. فر را با دمای ۱۸۰ برای ۱۵۰ دقیقه روشن کنید تا گرم شود.

 

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر سفید و قهوه ای داخل یک کاسه با همزن برقی یا دستی برای ۵ دقیقه بزنید تا حسابی تخم مرغ ها حجیم و یکدست شوند و در طول هم زدن دورگیری کنید.

 

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه وقتی کرم رنگ شد باید روغن را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید سپس آرد و بیکینگ پودر و دارچین را باهم ترکیب و سه بار الک کنید و به مواد به تدریج اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود در ادامه باید هویج رنده شده را به همراه گردو و کشمش نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

 

مرحله چهارم: پخت کیک هویج آمریکایی

قالب مورد نظر را با روغن جامد یا روغن حدا کننده (ترکیب روغن مایع ۱ ق غذا خوری + روغن جامد ۱ ق غذا خوری + آرد ۱ ق غذا خوری هر سه را باهم ترکیب کنید) چرب کنید و مایه کیک را ریخته و روی آن صاف کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۵ دقیقه قرار دهید و در انتها روی کیک را نیز روشن کنید تا سطح کیک گریل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی