شمانیوز
شما نیوز

پیراشکی روسی

طرز تهیه پیراشکی روسی (واتروشکا توت فرنگی)

طرز درست کردن پیراشکی روسی خوشمزه وعالی این آموزش خوشمزه را از دسن ندهید.

طرز تهیه پیراشکی روسی (واتروشکا توت فرنگی)

به گزارش شمانیوز : پیراشکی در روسیه و کشورهای اطراف به عنوان یک غذای سنتی و محبوب شناخته می‌شود و در رستوران‌ها، کافه‌ها و سراسر جوامع محلی یافت می‌شود. همچنین، در جشن‌ها و مراسم خانوادگی نیز به عنوان یک غذای پرطرفدار سرو می‌شود. پیراشکی (به انگلیسی: Piroski) یک غذای روسی معروف است که در کشورهای شرق اروپا و منطقه بالتیک تازگی دارد. پیراشکی یک نوع نان خمیری است که به شکل گرد و محبوب ترین نوع آن شامل پیراشکی گوشتی است

 

مواد لازم

آرد ۴۰۰ گرم
شیر ولرم ۲۰۰ میلی‌ لیتر
کره به دمای محیط رسیده ۶۵ گرم
شکر ۶۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
مایه‌ خمیر ۱۰ گرم معادل ۱ ق سوپ خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
نمک ۱/۸ ق چای خوری
زرده‌ی تخم‌مرغ ۱ عدد برای رومال
توت‌ فرنگی برای تزیین

مواد لازم برای روی پیراشکی روسی

پوره توت فرنگی ۱۰۰ گرم
پودر شکر ۳ ق سوپ خوری سر پر
نشاسته ذرت ۱ ق چای خوری سر پر
آب‌ لیموترش تازه نصف ق چای خوری
وانیل ۱/۸ ق چای خوری
آب ۲ ق سوپ خوری

 

 

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید خمیر را تهیه کنید برای این کار مایه خمیر و یک قاشق از شکر دستور را در نصف پیمانه شیر ریخته و همزده و کنار بگذارید. تخم مرغ را به همراه مابقی شیر، شکر ،وانیل و نمک داخل کاسه ریخته و همزده و نیمی از آرد ‌را افزوده و همزده و مخمر عمل آمده را افزوده و همزده و مابقی آرد را افزوده و همزده و کره را اضافه کرده و خمیر را ده دقیقه ورز دهید تا صاف و یکدست شود و روی خمیر را پوشانده و ۴۰ دقیقه استراحت دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

 

مرحله دوم: تهیه مواد رویی

مواد رویی و میانی را آماده کنید. پوره‌ ی توت فرنگی و پودرشکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا پودر شکر حل شده و پوره پخته و مارمالاد به جوش آید و آب لیموترش را افزوده و همزده و نشاسته ذرت را با آب ترکیب و به پوره‌ی توت‌فرنگی افزوده و همزده تا بغلظت برسد و از روی حرارت برداشته و وانیل را افزوده و همزده و کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

 

مرحله سوم: هم زدن پنیر

در ظرفی جداگانه پنیر خامه‌ای و پودرشکر و وانیل را در حد ترکیب شدن هم می‌زنیم و این ترکیب را هم داخل قیف ریخته و در یخچال قرار دهید. خمیرمان که حجمش دوبرابر شده را با چند ورز کوتاه هواگیری کرده و چونه‌های ۹۰ گرمی به اندازه‌ی نارنگی درشت برداشته و در سطح آردپاشی شده گرد کرده و در سینی فر که کاغذروغنی انداخته‌ایم با کمی فاصله چیده و ۵ دقیقه استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت پیراشکی روسی

سپس با ته لیوان داخل خمیرها را مانند تصویر گود کرده و با زرده‌ی تخم‌‌مرغ دورتادور خمیرها را رومال زده و داخل گودی خمیرها یک حلقه از ترکیب پنیرخامه‌ای و پودرشکر ریخته و در مرکزشان یک قاشق از مارمالادی که تهیه کردیم ریخته و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه یا تا زمانیکه پیراشکی‌ها طلایی شوند،می‌پزیم و پس از پخت و خنک شدن با برش هایی از توت‌ فرنگی و پرهایی از نعنا یا ریحان و پودرقند تزیین کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied