شمانیوز
شما نیوز

چیز کیک

طرز تهیه چیز کیک پسته ای شیک و مجلسی

طرز تهیه چیز کیک پسته ای شیک و مجلسی

درست کردن چیز کیک پسته ای این آموزش خوشمزه را از دست ندهید .

به گزارش شمانیوز : چیز کیک ها در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه می شوند و شما می توانید این بار چیز کیک پسته با طعم و مزه عالی را در خانه تهیه کنید که خیلی برای مهمانی ها و مجالس گزینه خوبی می باشد. شما نیاز به خیلی مقدار پسته ندارید و به دلخواه می توانید با بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی این دسر خوش طعم را آماده کنید. شما می توانید چیز کیک را به صورت گرد یا مستطیل تهیه کنید و برش بزنید.

مواد لازم

بیسکویت ساقه طلایی ۳۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
بادام هندی و بادام درختی از هر کدام ۱ مشت
پنیر خامه ای ۴۰۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
پودر قند یا شکر ۴ ق غذا خوری
شیر ۱/۲ لیوان
ژلاتین ۲ ق غذا خوری
پسته پودر شده ۶۰ گرم
رنگ خوراکی سبز چند قطره

 

مرحله اول: تهیه لایه بیسکویتی

برای تهیه این چیز کیک شما می توانید از بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی استفاده کنید. بیسکویت را داخل غذاساز یا هاون ریخته و خوب بزنید تا پودری شود و بعد با کره ذوب شده مخلوط کنید و هم بزنید و یک قالب کمربندی یا ساده بردارید و کف آن نایلون انداخته و مواد را داخل قالب ریخته و با گوشت کوب خوب فشرده کنید و برای نیم ساعت در یخجال قرار دهید.

 

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

در ادامه باید شیر را داخل یک کاسه ریخته و ژلاتنن را اضافه کنید و هم بزنید تا اسفنجی شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین ذوب شود یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا بن ماری شود.

 

مرحله سوم: تهیه لایه پنیری

در ادامه باید پنیر خامه ای و شکر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و بعد خامه و ژلاتین را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شود و هم بزنید حالا بادی پودر پسته را که از قبل آماده کردید به همراه کمی رنگ خوراکی به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

 

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک پسته

در ادامه باید قالب را از یخچال خارج کنید و لایه پنیری را روی آن بریزید و به دلخواه از پسته و بادام درختی روی آن قرار دهید و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد از قالب خارج کنید و برش بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی