شمانیوز
شما نیوز

آریزو 5 توربو | بررسی آریزو 5 توربو

معرفی و بررسی خودرو آریزو 5 توربو | امکانات باورنکردنی این خودرو چینی را ببیند + فیلم

در ویدیو زیر به تست و بررسی خودرو آریزو 5 توربو پرداخته ایم.

معرفی و بررسی خودرو آریزو 5 توربو | امکانات باورنکردنی این خودرو چینی را ببیند + فیلم

به گزارش شمانیوز :آریزو 5 توربو یک خودروی ساخت کشور چین است. آریزو 5 توربو با موتور توربوشارژر برخوردار است که قدرت و عملکرد خودرو را افزایش می‌دهد. طراحی و ویژگی‌های داخلی و خارجی آریزو 5 توربو بسته به نسخه و مدل خاصی که شما اشاره می‌کنید، متفاوت است. چری آریزو 5 توربو به‌عنوان یک سدان چینی، همواره از بازار فروش خوبی در بازار ایران برخوردار بوده است. در ادامه بررسی بیشتر آریزو 5 توربو پرداخته ایم.

 

معرفی چری آریزو 5

یک سال پس از معرفی نسخه کانسپت در نمایشگاه پکن، نمونه تولید انبوه این خودرو در نمایشگاه خودروی سال 2015 گوانگژو در معرض دید عموم قرار گرفت. مشخصات آریزو 5 توربو،باعث شد این خودرو به یک انتخاب مهم برای شرکت چری در صادرات تبدیل گردد. در سال 1395، شرکت مدیران خودرو توانست این سدان شیک و جذاب شرکت چری را در دو تیپ «لاکچری» و «اکسلنت» راهی بازار کشور کند.

یک سال بعد، مدیران خودرو از مدل Arrizo 5 Turbo نیز رونمایی کرد. این خودرو که با نام آریزو 5 TE شناخته می‌شود، در بخش فنی از پیشرانه‌ای با کد SQRE4T15 بهره می‌برد که دقیقاً مشابه پیشرانه استفاده‌شده در چری تیگو 7 است.

آریزو 5 توربو

مزایای آریزو 5 توربو

مزایای آریزو 5 باعث محبوبیت فراوان این سدان چینی در میان خریداران ایرانی شده است. در سال 2014 در نمایشگاه خودروی پکن، شرکت چری با عرضه یک سدان کامپکت زیبا، حضور پرقدرت خود را در بازار خودروهای سدان اعلام کرد. پیش از آن، با توجه به ارائه مدل‌های گوناگون کراس‌اوور، تصور می‌شد این خودروساز چینی، فعالیتی جدی در رده خودروهای سدان نخواهد داشت. آریزو 5 خودرویی است که چری با آن توانست در میان خودروهای سدان بازار نیز حرفی برای گفتن داشته‌ باشد. 

آریزو 5 توربو

طراحی داخلی زیبا و جادار آریزو 5

با نگاهی به طراحی داخلی خودرو، نکات مثبتی را در مقایسه با خودروهای رقیب مشاهده‌ می‌کنیم. در سدان‌های تولیدشده ایرانی و چینی، کمبود فضا و عدم استفاده صحیح از فضای اتاق، مشکلی مرسوم است. این خودرو با طراحی داخلی زیبای خود توانسته ‌است تا حد امکان فضاهای اشغال‌شده بی‌مورد را کاهش‌دهد و کابین جذابی را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

 

ایمنی سرنشینان، نمره عالی آریزو 5 در میان رقبا

این خودرو موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه ایمنی CNCAP چین شده است؛ که یکی از مزایای آریزو 5 به شمار می‌آید. علاوه‌براین، شرکت چری، ۶۰ درصد از اجزای اصلی بدنه این خودرو را از فولاد فوق‌مستحکم ساخته است. در کنار این موارد، آریزو 5 TE به دلیل داشتن 6 ایربگ (راننده، سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی جلو) و سیستم‌های ترمزی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، استاندارد بالایی از ایمنی را دارد.

کمربند ایمنی این خودرو نیز تنها یک کمربند معمولی نیست؛ این خودرو دارای کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده است که در صورت وقوع حادثه، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش آسیب‌های وارده به سرنشینان داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied