شمانیوز
شما نیوز

کوروش کمپانی

این داستان سلبریتی ها و کوروش کمپانی | کوروش کمپانی از کجا آمد؟

سلبریتی‌ها و بلاگرهایی که خود را برای اظهارنظر در هر امری محق می‌دانند، این‌بار با چالشی به نام «کوروش کمپانی» مواجه شده‌اند؛ چالشی که به‌ نظر می‌رسد به جز یکی ـ دو مورد، مابقی تصمیم گرفته‌اند با سوءاستفاده از نبود قوانین و مقررات محکم و شفاف درباره مسؤولیت تبلیغ‌کنندگان، سکوت پیشه کرده و از این چالش نیز مانند ده‌ها مورد دیگری که مردم را به امری سوق داده اما مسؤولیت آن را نپذیرفتند، عبور کنند.

این داستان سلبریتی ها و کوروش کمپانی | کوروش کمپانی از کجا آمد؟

به گزارش شمانیوز: این روزها اسم کوروش کمپانی همه جا پیچیده حتما شما هم از کوروش کمپانی را شنیدید. حالا این کوروش کمپانی کیست یا چیست. جواب سوال شما در ادامه مطلب. 

این‌روزها سلبریتی‌ها همه جا هستند، از اظهارنظر درباره انتخابات و امورپزشکی گرفته تا تبلیغ رستوران و محصولات آرایشی و بهداشتی و ... . تعداد دنبال‌کننده‌ها و طرفدارانشان اعتماد به نفس کاذبی در آنان ایجاد کرده که خود را محق هرگونه اظهارنظری بدانند. این رویه صرفا هم محدود به ایران نیست و حتی در آمریکا نیز اعضای ستاد انتخاباتی دو نامزد اصلی چشم به حمایت خواننده‌ای دوخته‌اند که گفته می‌شود امکان تغییر آرا را تا حدود ۲۰ درصد در اختیار دارد. آنها اما هیچگاه در برابر اقدامات خود پاسخگو نبودند و تازه‌ترین نمونه آن در ایران سلبریتی‌ها و بلاگرهایی هستند که هزاران نفر را به سمت پیش خرید تلفن همراه از کوروش کمپانی هدایت کرده و حالا که پرونده کلاهبرداری این شرکت و فرار مدیرعامل آن به خارج از ایران خبرساز شده، اکثرشان سکوت پیشه کرده‌اند. انگار نه انگار که هزاران نفر، امروز با اعتماد به آنان مالباخته شده‌اند.

کوروش کمپانی از کجا آمد؟

در روزهای اخیر خبری مبنی بر فرار مالک اصلی شرکتی به نام کوروش کمپانی بر سر زبان‌ها افتاد. شرکتی که تحت عنوان «کوروش پردازان آی‌سا» در تاریخ هشتم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ با مسئولیت محدود، شماره ثبت ۵۷۲۲۱۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۷۶۳۲۶۹ به ثبت رسیده است. مدیران کوروش کمپانی به مردم وعده داده بودند که با دریافت مبلغ تنها ۲۰ میلیون تومان و پس از گذشت بین ۴۵ تا ۵۰ روز ، تلفن‌های همراه آیفون ۱۳ که قیمت آن در بازار در حدود ۵۰ میلیون تومان است، را به دست خریداران برسانند.

انتشار این وعده اما با کمک سلبریتی‌ها، بلاگرها و چند رسانه تصویری در فضای مجازی فراگیر شد. تا جایی که صفحه این شرکت در اینستاگرام که در ابتدای فعالیتش محدود به تعمیرات تلفن همراه و آموزش ترفندهای نرم‌افزارهای موبایلی بود با تبلیغات منتشر شده در صفحات مجازی سلبریتی‌ها به بیش از یک میلیون دنبال کننده رسید. حتی یکی از رسانه‌های مجازی که به انجام مصاحبه‌های پولی با چهره‌های کمترشناخته شده مشهور است، در گزارشی از نبوغ مدیرعامل ۲۴ ساله این شرکت نوشت. در نهایت نیز مدیران این شرکت پس از اعلام فرخوان‌ها و تخفیف‌های بسیار، با پول‌های دریافتی از مردم، به خارج از کشور متواری شدند.

کوروش کمپانی

چه کسانی برای کوروش کمپانی تبلیغ کردند؟

در تبلیغات منتشر شده برای کوروش کمپانی نیز نام‌های آشنای بسیاری به چشم می‌خورد. نام‌هایی گرچه اسامی‌شان پس از فرار مدیرعامل این شرکت به خارج از کشور و اطلاع مردم از کلاهبرداری این شرکت از بخش هایلایت‌ «چهره‌ها» در اینستاگرام این شرکت حذف شد، اما همچنان با جستجویی ساده در فضای مجازی قابل مشاهده است. اسامی بازیگران، ورزشکاران و بلاگرهایی نظیر علیرضا بیرانوند، اکبر عبدی، نیوشا ضیغمی، فاطمه گودرزی، حسین کنعانی‌زادگان، احمد ایراندوست، حسن ریوندی، محسن ابراهیم‌زاده، منوچهر هادی، یوسف تیموری، سیدجواد هاشمی، رضا شفیعی جم، مهدی مهدی‌پور، بهرنگ علوی، الهام حمیدی، محسن افشانی، متن ستوده، هادی ساعی، نیما شاهرخ‌شاهی، محمد امین کریم‌پور، محمد معماریان، صادق سپدرودی (صادق بوقی)، هادی چوپان، مریم مومن، خواهران منصوریان و ... در میان تبلیغ کنندگان این شرکت به چشم می‌خورد.

اقتصاد آنلاین 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied