شمانیوز
شما نیوز

ویفر

طرز تهیه ویفر رنگارنگ خانگی خوش طعم و عالی

طرز تهیه ویفر رنگارنگ خانگی خوش طعم و عالی

طرز درست کردن ویفر خوشمزه و عالی آموزش اینن ویفر خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: ویفر ها همیشه یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و نوستالوژی برای ما هست مخصوص ویفر رنگارنگ با طعم مخصوص و سس کاراملی که دارد بی نهایت جذاب است و حالا شما می توانید با چند قلم مواد ساده در خانه یک ویفر رنگارنگ خوش طعم مثل مدل های آماده تهیه کنید و برای بچه ها و تغذیه آن ها سرو کنید. این ویفر با نان میکادو تهیه می شود که می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

مواد لازم برای سس کارامل

شکر ۳/۴ پیمانه
کره نرم شده در دمای محیط ۵۰ گرم
خامه صبحانه ۱۵۰ گرم(۳/۴ پیمانه)

مواد لازم برای کرم ویفر

آرد سه صفر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
پودر قند ۲/۳ پیمانه
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
ورق میکادو ۴ عدد

مرحله اول: تهیه سس کارامل

ابتدا باید سس کارامل را تهیه کنید برای این کار شکر را داخل تابه ریخته و بدون همزدن روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید تا ذوب شود و هر چندگاهی تابه را به صورت دورانی بچرخانید و بگذارید تا شکر به صورت یکنواخت ذوب شود. وقتی شکر ذوب و قهوه ی رنگ شد حرارت را کم کنید و کره به دمای محیط رسیده را به همراه خامه ولرم اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا ولرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه باید آرد را داخل تابه بریزید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و نباید تغییر رنگ دهید سپس روغن را اضافه کنید و هم بزنید و زمانی که یکدست شد پودر قند را با الک اضافه و به همزدن روی حرارت ملایم ادامه دهید تا مواد به صورت کرمی و یکدست در بیاید در انتها وانیل را اضافه و بلافاصله حرارت را خاموش و مواد را مخلوط کنید و کنار بذارید تا ولرم شود.

 

مرحله سوم: تهیه ویفر رنگارنگ

حالا یک ورق نان میکادو را روی سطح کار قرار دهید و کمی از سس  کارامل روی آن بریزید و با کمک پالت خوب پخش کنید و بعد یک ورق دیگر نان میکادو قرار دهید و کل مواد کرمی مرحله قبل را روی نان قرار دهید و با کمک پالت صاف کنید و بعد ورقه سوم را قرار دهید و با دست کمی فشار دهید و روی آن باقی مانده سس کارامل را ریخته و با پالت صاف کنید و در انتها ورق چهارم نان میکادو را قرار دهید و یک جسم سنگین روی نان ها قرار دهید تا فشرده شود و برای ۵ ساعت بگذارید تا بماند و بعد برش بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی