شمانیوز
شما نیوز

مربی ملی| حبس ابد

یک مربی ملی به حبس ابد محکوم شد| اتهامات این فرد چه بود؟

لی تای، مربی سابق تیم ملی چین به دلیل تبانی و رشوه به حبس ابد محکوم شد.

یک مربی ملی به حبس ابد محکوم شد| اتهامات این فرد چه بود؟

به گزارش شمانیوز، لی تای که شش سال (از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸) در انگلیس حضور داشت به حبس ابد محکوم شد. اتهامات علیه لی مربوط به دورانمربیگری او در تیم ملی چین از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ است و دادستان عمومی چین در تلاش برای مبارزه با فساد فوتبال در این کشور اورا به «پذیرش و پرداخت رشوه» متهم کرد.

به گفته مارک درایر نویسنده، لی پس از اعتراف به پرداخت رشوه بیش از ۴۰۰ هزار دلاری برای به دست آوردن سرمربیگری تیم ملی، بهحبس ابد محکوم شده است. آقای درایر گزارش داد که دو مقام ارشد چینی نیز به حبس طولانی مدت محکوم شده‌اند. لی همچنین اعترافکرد که در زمان مربیگری باشگاه‌های چینی هبی چاینا فورتونا و ووهان زال، در رسوایی‌های تبانی برای کمک به صعود تیمش مشارکتداشت.

لی در اعترافاتش گفت: «خیلی متاسفم. باید مسیر درست را دنبال می‌کردم. خیلی چیزها در فوتبال آن زمان رایج بود. به دست آوردنموفقیت از طریق این مسیرهای نامناسب من را برای کسب نتایجِ سریع مشتاق‌تر می‌کرد. برای اینکه بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم بهاعمال نفوذ بر داوران، رشوه دادن به بازیکنان و مربیان حریف متوسل شدم، گاهی اوقات هم معامله‌هایی بین باشگاه‌ها صورت می‌گرفت. اینطور رفتارها تبدیل به عادت و حتی وابستگی می‌شود.»

لی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به عنوان هافبک ۴۰ بار برای اورتون بازی کرد. اولین فصل خوبی که به صورت قرضی در گودیسون پارکگذراند باعث شد که انتقال دائمی داشته باشد، اما مصدومیت‌های زیادی که داشت او را در ۳ سال بعدی از میادین دور نگه داشت. اودر سال ۲۰۰۶ به شفیلد یونایتد رفت و پس از دو فصل به چین بازگشت. او همچنین ۹۲ بار برای تیم ملی چین بازی کرد و در سال۲۰۱۱ به دوران بازی خود پایان داد.

لی پس از بازنشستگی در چین مربی شد و در نهایت در سال ۲۰۱۹ جانشین مربی افسانه‌ای ایتالیایی مارچلو لیپی در تیم ملی چینشد. تحقیقات درباره فساد او در چین از سال ۲۰۲۲ آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی