شمانیوز
شما نیوز

مافین

طرز تهیه مافین بلوبری خانگی آسان و مجلسی

درست کردن یک مافین بلوبری خوشمزه با طعم بسیار متفاوت درادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه مافین بلوبری خانگی آسان و مجلسی

به گزارش شمانیوز: یکی از انواع مافین ها می باشد که با میوه بلوبری تهیه می شود و بسیار خوشمزه است و می توانید به راحتی برای یک دورهمی و یا مهمانی و یا حتی یک عصرانه خوشمزه در کنار چایی و قهوه میل کنید اما میوه بلوبری که بومی منطقه شمالی آمریکا می باشد و امروزه به راحتی به صورت بسته بندی در فروشگاه و میوه فروشی ها در ایران موجود است. طعم و مزه این میوه شیرین است و از خانواده زغال اخته می باشد و یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی می باشد که خواص فوق العاده ای دارد. کاهش کلسترول و قندخون یکی از خواص خوب بلوبری می باشد همچنین برای پیشگیری از سرطان، کاهش بیماری های قلبی و بیمارهای ویروسی بسیار نقش مهمی دارد.

مواد لازم 

تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱/۲ پیمانه یا ۱۱۳ گرم
شکر ۱ پیمانه یا ۱۹۸ گرم
آرد ۲ پیمانه یا ۲۴۱ گرم
شیر ۱/۲ پیمانه یا ۱۱۳ گرم
بلوبری ۳۵۴ گرم
نمک ۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
وانیل ۱ ق چای خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس بلوبری ها را بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن ها کشیده شود و بعد همه مواد را اندازه کنید و در دمای محیط قرار داده تا هم دمای محیط و کره نرم شود. آرد مخصوص شیرینی پزی را با نمک و بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کرده و کنار بگذارید.

 

مرحله دوم: هم زدن کره

کره نرم شده را به همراه شکر داخل یک کاسه سایز متوسط ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ الی ۷ دقیقه خوب کره را هم بزنید در حین هم زدن حتما با لیسک کره ها پاشیده شده به دور کاسه را بگیرید تا تمام کره هم بخورد و بوی خامی آن از بین برود و کره پفکی و رنگ آن روشن شود.

 

مرحله سوم: تهیه مایه مافین

در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود سپس با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را نیز اضافه کنید سپس شیر را اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس در انتها مخلوط آرد تهیه شده را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید سپس با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط و آرد باز شود.

مرحله چهارم: پخت مافین بلوبری

داخل قالب مافین ۱۲ عددی یا ۶ عددی کپسول مخصوص مافین قرار دهید سپس بلوبری های شسته شده را با ۱ ق غذا خوری آرد مخلوط کنید و آرد اضافی آن را بگیرید سپس به مخلوط مایه مافین اضافه و با لیسک هم بزنید تا مافین ها مخلوط شوند سپس به میزان ۱/۴ مافین ها را پر کنید و به دلخواه چند عدد بلوبری روی آن قرار دهید سپس قالب مافین را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود سپس از قالب خارج کنید نوش جان.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی