شمانیوز
شما نیوز

قیمه لاهیجان

طرز تهیه قیمه لاهیجانی خوشمزه / درست کردن یک قیمه شمالی بی نظیر

طرز تهیه قیمه لاهیجانی خوشمزه  / درست کردن یک قیمه شمالی بی نظیر

آموزش درست کردن یک قیمه خوشمزه و عالی لاهیجان آین آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: قیمه لاهیجانی یکی از خورشت های بسیار خوشمزه ایرانی می باشد که بیشتر در شهر لاهیجان تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ی دارد و شما می توانید به راحتی این قیمه خوشمزه را در خانه تهیه کنید. قیمه لاهیجانی با گوش چرخ کرده و لپه تهیه می شود و خیلی سریع آماده می شود و شما می توانید برای تنوع غذایی و آشنایی با فرهنگ غذای شهر های مختلف ایران این قیمه خوشمزه و مجلسی را به روش اصلی تهیه کنید. این غذای خوشمزه در لاهیجان بیشتر در برای نذری تهیه می شود و شما اگر قصد دادن نذری دارید می توانید این قیمه را در نظر بگیرید و یک بار امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه قیمه لاهیجانی

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد

لپه ۲ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری

سیب زمینی ۲ عدد

زعفران به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ آن پف کند و بوی بد لپه از بین برود. گوشت چرخ کرده را از فریزر خارج کنید. بهتر است در کنار یک این خورشت خوشمزه برنج کته یا آبکش تهیه کنید و برنج را نیز به انداز ۳ پیمانه با کمی نمک خیس کنید. زعفران را به همراه کمی قند بسابید و دم کنید تا خوشرنگ شود.

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و گوشت

پیاز بزرگ را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه آن ادویه ها و نمک را اضافه کنید و گوشت را خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهید.

 

مرحله سوم: افزودن لپه

لپه را آبکشی کنید. رب را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و خوشرنگ شود، می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی نیز استفاده کنید. حالا لپه را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا در حین پخت له نشود و در انتها کمی زعفرن اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت قیمه لاهیجانی

روی مواد آب جوش ریخته و بگذارید تا خورش پخته شود و لپه کاملا نرم شود و روغن بی اندازد. سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل کاسه آب سرد قرار دهید و بگذارید تا کمی نشاسته آن خارج شود و بعد آبکشی کنید و سرخ کنید و در انتها روی قیمه قرار دهید و به همراه برنج تهیه شده سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی