شمانیوز
شما نیوز

شیرینی فرانسه

دلیل پلمپ قنادی فرانسه مشخص شد

شیرینی فرانسه شیرینی فروشی معروف خیابان انقلاب پلمپ شد.

دلیل پلمپ قنادی فرانسه مشخص شد

شیرینی فرانسه شیرینی فروشی معروف خیابان انقلاب پلمپ شد.گویا بر روی جعبه‌های شیرینی فرانسه از تهران قدیم، جشن هنر شیراز، تصاویر قدیمی خود فروشگاه و تصویر اولین پیکان ساخته شده در ایران چاپ شده است. در شبکه های مجازی امده است با شکایت یک فرد حقیقی از شیرینی فرانسه و رای دادگاه این شیرینی فروشی مشهور پلمپ شده است. حساب کاربری قنادی فرانسه در اینستاگرام و توئیتر خبر پلمپ را تائید کرده است.

علت پلمپ قنادی فرانسه

فرانسه ، شیرینی فروشی قدیمی در شهر تهران اعلام کرد که به دلیل طرح جعبه محصولاتش تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارد. آن طور که در شبکه های مجازی مطرح شده، با شکایت یک فرد حقیقی و رای دادگاه این شیرینی فروشی مشهور پلمپ شده است. همچنین صفحه توئیتر فروشگاه «شیرینی فرانسه» خبر از پلمپ این فروشگاه داده است. بر روی جعبه‌های این فروشگاه به تصاویری از تهران قدیم، جشن هنر شیراز، تصاویر قدیمی خود فروشگاه و تصویر اولین پیکان ساخته شده در ایران چاپ شده است. این در حالی است که رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران؛ دلیل پلمب شدن یکی از کافه قنادی های قدیمی تهران را، تخلف این واحد از پروتکل های تعطیلات کرونایی اعلام کرد.علی بهره مند، عصر شنبه در این باره اعلام کرد: صبح امروز یکی از شیرینی فروشی‌های قدیمی تهران پلمب شد، که شایعات مربوط به دلیل بسته شدن آن صحت ندارد.

وی افزود: شیرینی فروشی مذکور به دلیل اینکه در این مدت تعطیلات کرونایی، برخلاف پروتکل ها، تعطیل نکرده و فعالیت داشته است، توسط اماکن پلمب شد. رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در این باره همچنین گفت: پلمب شدن این شیرینی فروشی هیچ ارتباطی به طرح روی جعبه ندارد و از اینکه شاکی خصوصی نیز داشته باشد، اطلاعی نداریم.

در برخی از سایت های خبری، از صبح امروز با اعلام پلمب این واحد صنفی، علت پلمب، طرح روی جلد جعبه های این فروشگاه که تصاویری نوستالژیک از خود واحد و تصاویر دیگری چون خودرو پیکان است، اعلام شده بود.

این در حالیست که این واحد صنفی ظهر امروز با انتشار توئیتی در صفحه خود صرفا اعلام کرده است که این واحد پلمب شد و « بازگشایی مجدد کافه قنادی در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی می شود.»

تاریخچه کافه قنادی فرانسه

کافه قنادی فرانسه (شیرینی فرانسه) در سال ۱۳۴۴ توسط یک فرانسوی به نام ژیلبرت بارو تاسیس شد، کافه ای که  در حال حاضر به مدیریت آقای ثابت قدم اداره می شود، کافه ای که بخشی از تاریخ و حافظه شهر شده

آدرس کافه قنادی فرانسه (شیرینی فرانسه): استان تهران ، شهر تهران، خیابان انقلاب، روبروی خیابان وصال، نبش خیابان ابوریحان، پ ۱۲۷۲

شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران: این اثر تاکنون ثبت ملی نشده است

مختصات جغرافیایی ، آب و هوا ، نقشه و … شیرینی فرانسه

نامهای دیگر: شیرینی فرانسه، کافه فرانسه، کافه قنادی فرانسه، شیرینی کافه فرانسه، قنادی فرانسه

پیرامون نام (وجه تسمیه): می گویند موسس این کافه یا مدیر این کافه مدتی آقای ژیلبرت بارو فرانسوی تبار بوده، به همین دلیل نام این کافه، کافه فرانسه شده است.

شیرینی فرانسه

توضیح درباره علت پلمپ شیرینی فرانسه

صبح امروز یکی از شیرینی فروشی ها قدیمی تهران پلمب شد. گفته می شود علت پلمب آن تصاویر درج شده بر روی جعبه های شیرینی بوده است. البته گمانه زنی های بسیاری در این رابطه وجود دارد اما رئیس اتحادیه صنف قنادان می گوید علت پلمب شدن آن به خاطر رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی بوده است.

علی بهره مندا اظهار کرد: با گسترش شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا دستور تعطیلی یک هفته ای مشاغل را داد و شیرینی فروشی ها هم جزو آن دسته از مشاغلی شدند که باید تعطیل می کردند. ما نیز به اعضای خود این موضوع را اعلام کردیم.

وی ادامه داد: شیرینی فروشی مذکور نیز به دلیل اینکه در این مدت تعطیل نکرده و فعالیت داشته، توسط اماکن پلمب شد.

رئیس اتحادیه صنف قنادان در پاسخ به اینکه گفته می شود طرح روی جعبه ها و شاکی خصوصی علت بسته شدن این شیرینی فروشی بوده است، افزود: پلمب شدن آن هیچ ارتباطی به طرح روی جعبه ندارد و از اینکه شاکی خصوصی نیز داشته باشد اطلاعی نداریم.صبح امروز یکی از شیرینی فروشی ها قدیمی تهران پلمب شد. گفته می شود علت پلمب آن تصاویر درج شده بر روی جعبه های شیرینی بوده است. البته گمانه زنی های بسیاری در این رابطه وجود دارد اما رئیس اتحادیه صنف قنادان می گوید علت پلمب شدن آن به خاطر رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی بوده است.

علی بهره مندا اظهار کرد: با گسترش شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا دستور تعطیلی یک هفته ای مشاغل را داد و شیرینی فروشی ها هم جزو آن دسته از مشاغلی شدند که باید تعطیل می کردند. ما نیز به اعضای خود این موضوع را اعلام کردیم.

وی ادامه داد: شیرینی فروشی مذکور نیز به دلیل اینکه در این مدت تعطیل نکرده و فعالیت داشته، توسط اماکن پلمب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • حسن

    خوبه

  • بنفشه

    شنیدم کم‌کم برنج هم از سَر سفره‌هامون دارع پاک میشهع#بِرنج‌پَر