شمانیوز
شما نیوز

علی دایی / علی دایی و همسرش

عکس لورفته از ویلای شیک علی دایی در رامسر غوغا کرد | عکس علی دایی و دخترش دنیز

علی دایی متولد 1348 در اردبیل است.

عکس لورفته از ویلای شیک علی دایی در رامسر غوغا کرد | عکس علی دایی و دخترش دنیز

علی دایی  فوتبالیست بزرگ و افتخار آفرین ایرانی است که رکورد دار بیشترین تعداد گل ملی در دنیاست. علی دایی در طول سال‌های فعالیت فوتبالی خود در نقش مهاجم به بازی مشغول بود. علی دایی بیشتر به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس که یکی از محبوب‌ترین تیم‌های باشگاهی کشور است شناخته می‌شود.

ویلای شیک علی دایی در رامسر

او در شمال یک ویلای مجلل و گران قیمت دارد که خودش آن را ساخته است. ساخت این ویلای مجلل بیش از یک سال طول کشیده است. البته علی دایی به غیر از این ویلا یک باغ بزرگ هم در رامسر دارد.

علی دایی

 

 

با این حال، او در تیم‌های محبوب و معروف دیگری چون بایرن مونیخ نیز فعالیت داشته است. علی دایی همچنین در مسابقات بوندس لیگا شرکت کرده است. او با نقش داشتن در مسابقات لیگ قهرمانی اروپا موفق شد در برابر چلسی، تیم محبوب دو گل را به ثمر رسانده و یک بار هم توانست دروازه تیم آث میلان را باز کند.

علی دایی

 

محل تولد و سال‌های کودکی او

دایی، بازیکن پر افتخار ایرانی در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی – ۲۱ مارچ ۱۹۶۹ میلادی در اردبیل ایران به دنیا آمد. او از همان کودکی به بازی فوتبال علاقمند بود اما بنابر گفته خودش (نیویورک تایمز - ۱۹۹۸) تا پیش از به پایان رساندن دوره دبیرستان پدرش به او اجازه این کار را نمی‌داد. او می‌گوید: من خانه را بدون لباس‌های ورزشی‌ام ترک می‌کردم و بعد مادرم آن‌ها را از پنجره برایم می‌انداخت تا بتوانم دور از چشم پدرم بازی کنم.

 

زندگی شخصی علی دایی

همان طور که گفته شد، علی دایی فوتبالیست ایرانی و متولد شهر اردبیل است. پدر او ابلفضل دایی نام دارد که تا سن ۱۹ سالگی به وی اجازه پرداختن حرفه ای به فوتبال را نداد؛ چرا که معتقد بود تحصیل از هر چیزی واجب‌تر است. دایی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه صنعتی شریف تهران تا مقطع لیسانس ادامه داد. در سال ۱۹۹۶ او برای ادامه فعالیت حرفه‌ای خود به خارج از کشور رفت و در طی آن سال‌ها پیشنهادات تبلیغاتی مختلفی را رد کرد.

علت این کار نیز اعتقادات مذهبی او بود؛ چرا که برخی از این تبلیغات در راستای مسائلی بود که در دین اسلام ممنوع هستند. این بازیکن افتخار آفرین در سال ۲۰۰۵ میلادی – ۱۳۸۴ شمسی ازدواج کرد. همسر او، مونا فرخ آذری از بستگان دور وی و همچنین از همکلاسی‌های دانشگاهی اش بود.

جالب است بدانید که مهریه همسر علی دایی آب است و با این وجود، این زوج دوست داشتنی ازدواج موفقی داشته‌اند و به گفته خودشان، لحظات فوق العاده‌ای را کنار یکدیگر می‌گذرانند. حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های نورا و دنیز است.

علی دایی

شروع فوتبال دایی در ایران

علی دایی زندگی فوتبالی خود را با بازی در تیم شهری که در آن متولد شده بود، یعنی تیم استقلال اردبیل آغاز کرد. پس از استقلال اردبیل، به تهران رفت و پس از یک فصل بازی در تیم باشگاهی تاکسیرانی تهران، به تیم بانک تجارت ملحق شد.

او در طی چهار سال همکاری با باشگاه بانک تجارت در ۷۵ بازی نقش داشت و موفق شد که بیش از ۴۰ گل برای این تیم به ثمر برساند. باشگاه بعدی دایی که طرفداران زیادی هم دارد، پرسپولیس است. علی دایی در سال ۷۳ – ۷۴ شمسی به جمع قرمزپوشان پایتخت پیوست و افتخارات زیادی در این باشگاه کسب کرد.

ادامه زندگی فوتبالی او پس از ترک کشور

این بازیکن اسطوره‌ای پس از بازی فوق العاده‌ای که در مسابقات لیگ آسیایی به نمایش گذاشت به تیم السد قطر پیوست. حدودا یک سال در این باشگاه مشغول فعالیت بود و سپس در سال ۱۳۷۶ به همراه رفیق و هم تیمی سابقش کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد پیوست و به واسطه این تیم، شروع فعالیت خود در بازی‌های اروپایی را رقم زد.

پس از یک فصل بازی در این تیم باشگاهی آلمانی، دائی تصمیم به ترک آرمینیا بیله فلد گرفت و به تیم محبوب بایرن مونیخ پیوست. پس از مدتی بازی در بایرن مونیخ، دائی به باشگاه آلمانی دیگری به نام هرتا پیوست. او در این تیم اولین گل خود را در لیگ باشگاه‌های اروپایی در مقابل تیم چلسی به ثمر رساند . علی دایی اولین بازیکن آسیایی بود که توانسته بود به این مسابقات راه یابد. باشگاه اروپایی بعدی او سان سیرو بود که در طی فعالیت در آن نیز موفق به گل زدن به تیم مشهور آث میلان شد.

اتمام بازی در اروپا

دائی پس از به پایان رساندن دوره بازی خود در تیم‌های مختلف باشگاه‌های اروپایی، با تیم الشباب امارات قرارداد بست اما تنها یک فصل در الشباب بازی کرد و پس از آن، به فوتبال ایران بازگشت. پس از بازگشت به ایران در سال ۲۰۰۳ دوباره در تیم قبلی خود یعنی پرسپولیس مشغول به فعالیت شد اما پس از مدتی، به تیم باشگاهی صبا باتری پیوست.

او دو سال در این باشگاه به بازی پرداخت و افتخارات زیادی نیز به ارمغان آورد. سپس، در سال ۲۰۰۶ به تیم باشگاهی سایپا رفت و پس از یک سال بازی در سایپای تهران، در سال ۲۰۰۷ به دوره بازی فوتبال خود خاتمه داد و به سمت مربی گری رفت.

علی دایی

افتخارات علی دائی در سطح ملی و بین المللی

علی دایی بازیکن معروف و محبوب ایرانی است که به داشتن اخلاق حرفه‌ای شناخته می‌شود. بزرگ‌ترین افتخاری که دائی موفق شد برای ایران کسب کند تعداد بالای گل‌های ملی اوست. او با در دست داشتن رکورد ۱۰۹ گل در  طی ۱۴۹ بازی ملی خود، نام خود را به عنوان صاحب بیشترین تعداد گل ملی ثبت کرد. البته به نظر می رسد به تازگی کریستیانو رونالدو، بازیکن پرتغالی که به شدت در صدد شکستن رکورد دائی بود موفق به این کار شده است. پیش از این، دائی به عنوان آقای گل ملی جهان شناخته می‌شد.

دنیز دایی دختر علی دایی از همسر اولش

علی دایی که در دانشگاه صنعتی شریف مهندسی متالوژی خوانده در سال 86 از سوی فیفا به عنوان بیست و ششمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان معرفی شد. دایی نه تنها از لحاظ عناوین فردی و تیمی پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران به شمار می رود که ثروتمندترین نیز هست. او یکی از سرمایه دارهای بزرگ ورزش به شمار می آید که البته همیشه دستی هم در کار خیر دارد.

علی دایی

مهریه همسر علی دایی چقدر است ؟

علی دایی در مورد همسرش و نحوه آشنایی با او و همینطور مهریه همسرش صحبت های جالبی کرده است. مونا فرخ آذری که همانند علی دایی اصالتا اهل اردبیل است سال 1356 در تهران به دنیا آمده و کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی است. دایی و همسرش اردیبهشت ماه 84 یعنی سه ماه بعد از عقد، مراسم ازدواج خود را برگزار کردند که مراسم بسیار مفصل و باشکوهی بود.

شهریار فوتبال ایران یک سال پیش از عقدش همسرش را در یک مهمانی خانوادگی دیده بود. علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    هرچه داره از زحمت وتلاش خودش است

  • Bahram

    نوش جونش حقشه

  • مریم بوستانی

    خدا رزق و روزیشو زیاد کنه 🤲

  • سما

    بهترین هرچی پول که درآورده حلالش باشه بهترینه

  • ناشناس

    خدا عاقبت من، تو، او وهمه را ختم به خیرفرماید

  • حسن

    عشق است علی دایی... هر چی هم داره مثل مرد جنگیده و مال اختلاس و هزارجور کثافت کاری نیس، عشق است افتخار جهان