شمانیوز
شما نیوز

آمار کرونا در ایران | کرونا | ویروس کرونا

آمار فوتی های کرونا در ایران امروز 30 شهریور | کرونا 379 قربانی گرفت

امروز (سه شنبه) میزان فوتی های ناشی از بیماری کرونا در ایران به 379 نفر رسید.

آمار فوتی های کرونا در ایران امروز 30 شهریور  | کرونا 379 قربانی گرفت

به گزارش شما نیوز: از بهمن ماه سال 98 بیماری کرونا در ایران شیوع پیدا کرد. پس از شیوع کرونا در ایران، مردم آگاهی چندانی و نحوه پیشگیری از آن را نمی دانستند. بیماری کرونا وحشت غیر قابل وصفی در بین مردم ایران و جهان به وجود آورد ولی خوشبختانه با کشف واکسن کرونا تا حدودی پیشگیری این بیماری در ایران کنترل شده است. از روز گذشته (دوشنبه) تا امروز (سه شنبه) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۵۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است که دو هزار و ۵۸۱ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کرونا در کشور به ۵ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۹۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۷ هزار و ۹۰۵ نفر رسید.
خوشبختانه، تاکنون ۴ میلیون ۸۱۹ هزار و ۲۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
6 هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۳۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۴۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

کاهش تدریجی کرونا در کشور با واکسیناسیون

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره احتمال بروز پیک ششم کرونا، اما و اگرهای واکسیناسیون کودکان، زنان شیرده و باردار، وضعیت شیوع آنفلوآنزا در سال جاری و وضعیت تزریق واکسن آنفلوآنزا و... توضیح داد.
دکتر پیام طبرسی درباره احتمال بروز پیک ششم کرونا در کشور، گفت: حتما با کرونا موج‌های بعدی را خواهیم داشت، اما اینکه این موج‌ها تبدیل به پیک شده و شدتی که با ویروس دلتا در این سه ماهه مواجه بودیم، اتفاق بیفتد، ان‌شاءالله دیگر نخواهیم داشت؛ زیرا اولا درصد واکسیناسیون‌مان دارد به پوشش مناسبی می‌رسد و امیدواریم تا پایان آبان یا نهایتا اوایل آذر همه مردم ما حداقل یک دز واکسن تزریق کرده باشند. دوما اینکه تخمین زده می‌شود ۷۰ درصد از مردم تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند. بنابراین با واکسنی هم که تزریق می‌شود، دیگر ان‌شاءالله موج شدید نخواهیم داشت، اما حتما موج‌های بالا و پایین خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر کاهش تدریجی کرونا را در کشور شاهدیم، گفت: خوشبختانه از دو تا سه هفته قبل کاهش تدریجی در آمار کرونا داشتیم. امیدواریم تا یکی دو هفته دیگر سرعت این کاهش، بیشتر شود و فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر موج پنجم که یکی از بدترین موج‌ها از نظر عوارض، مرگ و میر و شدت بیماری بود، به اتمام برسد.
طبرسی درباره واکسیناسیون کودکان و دانش‌آموزان علیه کرونا، گفت: طبق آنچه که وزارت بهداشت اعلام کرده، واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز شده است. ان‌شاءالله برای هفت سال به بالا هم از چین واکسن وارد می‌شود تا بتوان مدارس را بازگشایی کرد.
وی با بیان اینکه واکسن سینوفارم برای کودکان تزریق می‌شود، گفت: طبق مطالعات اعلام شده که واکسن سینوفارم کودکان یک دز بوده و با سینوفارم بزرگسالان متفاوت است. کودکان قرار است یک دز واکسن تزریق کنند. پاستور هم هنوز تولید و وارداتش به میزان مورد نیاز انجام نشده و اکنون عمدتا سینوفارم وارد شده است. البته پاسخ به این موضوع که واکسن کودکان یک دز یا دو دز است، هنوز دقیق نیست و  باید صبر کنیم تا ببینیم سیاست وزارت بهداشت چیست و اعلام شود.

زمان تزریق واکسن بعد از ابتلا به کرونا

طبرسی درباره زمان تزریق واکسن بعد از ابتلا به کرونا، گفت: شش هفته بعد از بیماری می‌توانند واکسن تزریق کنند. البته کسانیکه بیماری‌شان شدید بوده و در بیمارستان بستری بودند، هشت هفته بعد واکسن تزریق کنند.

تزریق دز بوستر؛ آری یا خیر؟

طبرسی درباره تزریق دز بوستر واکسن کرونا، گفت: سازمان جهانی بهداشت هنوز دز بوستر را قبول ندارد که علت آن هم مشخص است. این سازمان اعلام می کند که در دنیا هنوز بسیاری از افراد یک دز واکسن را هم نزدند که قرار باشد یکسری افراد دز سوم را تزریق کنند و این خارج از عدالت است. در عین حال FDA آمریکا بوستر را فقط برای افراد بالای ۶۵ سال و افراد دچار نقص سیستم ایمنی تایید کرد و برای بقیه افراد توصیه نکرده است. در کشور ما هم درباره تزریق دز بوستر در برخی گروه‌ها اعم از پرسنل درمانی، افراد مسن و افراد مبتلا به نقص ایمنی صحبت شد، اما به نظر من هم فعلا باید صبر کنیم تا همه مردم حداقل یک دز واکسن را تزریق کنند و واکسیناسیون سراسری به پوشش خوبی برسد و بعد به سراغ بوستر رویم.

شرایط واکسیناسیون زنان باردار و شیرده علیه کرونا

وی درباره تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار، گفت: تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار، بعد از سه ماهگی توصیه می‌شود و در ایران فعلا واکسن سینوفارم برایشان توصیه شده است. در دنیا واکسن‌های دیگری هم برای زنان باردار توصیه شده، اما از انجایی در ایران سینوفارم موجود است، بعد از سه ماهگی می‌توانند سینوفارم را تزریق کنند. در عین حال زنان شیرده هم می‌توانند واکسن تزریق کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied