شمانیوز
شما نیوز

معلمان

آخرین جزییات پیگیری حقوق معلمان | حقوق معلمان افزایش می یابد؟

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا، گفت: معلمان شاغل و بازنشسته در مسیر زندگی با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید هر چه سریع‌تر مطالبات و مشکلات فرهنگیان بررسی و رفع شود تا آنان فقط دغدغه مسائل آموزشی و تربیتی آینده سازان کشور را داشته باشند.

آخرین جزییات پیگیری حقوق معلمان | حقوق معلمان افزایش می یابد؟

به گزارش شما نیوز: حقوق معلمان نیازمند اصلاح است و معلمان به میزان حقوق دریافتی خود اعتراض دارند. معلمان معتقد هستند که حقوق آن ها نسبت به سایر مشاغل کم است و باید افزایش یابد. معلمان بازنشسته، نسبت به معلمان شاغل، بیشتر نسبت به حقوق خود اعتراض دارند.
«حسین نوش آبادی» نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات مسائل آموزشی شهرستان‌های استان تهران که با حضور علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و سایر مسئولان در قرچک برگزار شد با اشاره به اینکه معلمان که وظیفه مهم آموزش و انسان سازی و تربیت را برعهده دارند نباید دغدغه معیشت داشته باشند، اظهار کرد: اقدامات در حوزه معیشت و درمان معلمان مناسب نیست.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس با بیان اینکه معلمان در زمان کرونا با ایثار فعالیت کردند و از بار آموزش و تربیت شانه خالی نکردند، گفت: معلمان در شرایط سخت تحمیل شده کرونا آموزش را تعطیل نکردند و باید از آنان حمایت شود.
وی افزود: معلمان شاغل و بازنشسته در مسیر زندگی با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید هر چه سریع‌تر مطالبات و مشکلات فرهنگیان بررسی و رفع شود تا آنان فقط دغدغه مسائل آموزشی و تربیتی آینده سازان کشور را داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزبانی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران از تعداد زیادی از دانش آموزان اتباع، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش و امور اتباع باید اعتبارات لازم برای ساخت مدارس اتباع را به دشت ورامین اختصاص دهند تا از تراکم دانش‌آموزان کاسته شود.
نوش آبادی در ادامه به پیگیری و بررسی حقوق و مزایا فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: از وزارت آموزش و پرورش و مسئولان نیز می‌خواهیم که با پیگیری جدی، وضعیت نظام پرداخت یکسان را در آموزش و پرورش دنبال کنند.

 پاداش پایان خدمت در اولویت آموزش و پرورش

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس خطاب به هیات رئیسه، گفت: علی رغم جمع آوری ۱۰۰ امضا از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن لایحه رتبه بندی معلمان، چرا بررسی این لایحه متوقف شده است؟ باید برای این موضوع پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشید.
محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ مهر) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: طبق مواد ۲۳، ۲۳ و ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس، ریاست مجلس و اعضای هیات رئیسه در حوزه وظایف خود مسئولیت مشترک دارند.
وی افزود: مجلس یازدهم در حال به سرانجام رساندن کار۱۰ ساله دولت‌ها و مجالس گذشته در زمینه رتبه بندی معلمان است، چرا روند آن را متوقف می‌کنید؟
نایب رئیس کمیسیون آموزش خطاب به هیات رئیسه تصریح کرد: علی رغم جمع آوری ۱۰۰ امضا از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن لایحه رتبه بندی معلمان، چرا بررسی این لایحه متوقف شده است؟ باید برای این موضوع پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشید. صحبت‌های آقایان بذرپاش و میرکاظمی نباید در این خصوص تاثیرگذار باشد.
وی تاکید کرد: در این نشست نیز با بررسی علل عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۳۹۹، مقرر شد این موضوع در اولویت برنامه های وزارت آموزش وپرورش قرار گیرد.

مشکل فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد؟

پیشتر، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به کسری بودجه دولت درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: پیش‌بینی‌های مالی صورت گرفته درباره رتبه‌بندی معلمان حاکی از این است که برای اجرایی کردن این لایحه حدود ۶۰ هزار میلیارد اعتبار مالی نیاز است که البته پیش‌بینی دولت از اعتبارات مورد نیاز بیش از اینها است.و حتی در صورت تصویب احتمالی آن، اجرای این لایحه به احتمال زیاد به سال آینده موکول خواهد شد.
همچنین چندی قبل میرکاظمی در اولین گفتگوی تلویزیونی خود به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون بود، گفت: در این زمینه تجدید نظر خواهیم کرد. ١٨٠٠ میلیارد کسری بودجه آوردیم تعهدی داریم که جلوی بی انضباطی را بگیریم و اگر شرایط را مدیریت نکنیم فشار اصلی بر قشر ضعیف از جمله معلمان خواهد آمد و بنا داریم از طریق روال قانونی این کار را انجام دهیم؛ در آموزش و پرورش با یک مجوزی که مغایر با قوانین بوده احکامی را صادر کردند که اصلاح احکام سه روز طول می کشد تا آن را منطبق با قانون کنند و برای اینکه این سه روز حقوق دچار مشکل نشود از طریق فایل ماه قبل حقوق را پرداخت کردیم ولی اگر قرار به تغییر باشد باید منبع برای آن دیده شود تا بتوانیم آن را انجام دهیم چون حدود اختلاف آن هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است که مغایر با برنامه است و اگر قرار بر افزایش باشد باید در دولت تعیین تکلیف شود.
اما در این بین محمدصالحی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به کسری ۴۰ درصدی بودجه گفت: ما با تصویب مالیات‌های جدید مثل مالیات بر خانه‌های خالی امید داریم که کمی از کسری بودجه برطرف شود، همانطور که گفته شد، درآمدها در نیمسال دوم مشخص می‌شود و در آن زمان می‌توانیم بگوییم که تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد یا خیر.
حال طرح رتبه بندی معلمان در مرحله جدیدی قرار گرفته است و باید دید دولت سیزدهم طلسم این طرح را در سال ۱۴۰۰ می شکند و تعیین تکلیف رییس جمهور برای حل همیشگی مشکل حقوق فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied