شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی بورس برای فردا 26 مهرماه | بورس نزولی می شود؟

امروز (یکشنبه 25 مهرماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه، ریزش کرد آیا روند بورس در پایان معاملات فردا (دوشنبه 26 مهرماه) نزولی خواهد شد؟

پیش بینی بورس برای فردا 26 مهرماه | بورس نزولی می شود؟

به گزارش شما نیوز: روز چهارشنبه (21 مهرماه) هفته گذشته، شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی، نزولی شد و 21 هزار و 236 واحد پائین آمد. همچنین، شاخص هم‌وزن بورس، نیز، 8 هزار و 786 واحد افت کرد و شاخص کل فرابورس افت 416 واحدی داشت. در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه بورس، 47 نماد رشد قیمت و 444 نماد بورس کاهش قیمت داشتند؛ به عبارت دیگر، 9 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 89 درصد بازار افت قیمت داشتند. در جریان معاملات روز گذشته (شنبه 24 مهرماه) ورق بورس برگشت و بازار سهام صعودی شد و اما روند بورس در پایان معاملات امروز (یکشنبه 25 مهرماه) نزولی شد. 
بازار سهام امروز (یکشنبه 25 مهرماه) با افت دو شاخص بورس به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) با افت ۱۳۹۷ واحدی  در کانال یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص هم‌وزن هم با سه هزار واحد افت در محدوده ۳۹۸ هزار واحدی قرار گرفت. پیش‌بینی بورس فردا (دوشنبه 26 مهرماه) به چه صورت است؟
«یوسف هاشمی» کارشناس بازار سرمایه درباره علت ریزش شاخص کل بورس در روزهای گذشته، گفت: کاهش شاخص بورس در هفته گذشته عمدتاً تحت تأثیر کاهش نرخ دلار و گمانه زنی ها درخصوص تغییرات گسترده در بدنه مدیریتی سازمان بورس صورت گرفت.
این کارشناس بازار سرمایه، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه آخر هفته گذشته تیم جدید مدیریتی سازمان بورس تعیین شد، در هفته جاری نگاه بازار صرفا به روند قیمت دلار خواهد بود چون سایر عوامل از قبیل قیمت جهانی نفت و کالاها همچنان روند با ثبات و صعودی را دارند در نتیجه بازار از این بابت نگرانی ندارد.
هاشمی در پایان، گفت: به نظر در این هفته توجه عمده بازار به نرخ دلار و نرخ سود بانکی است که در صورت عدم کاهش در نرخ دلار و عدم افزایش در نرخ سود بانکی می‌توان شاهد روند حرکتی بهتری در بازار باشیم.

پیش بینی بورس طی روزهای آینده

«احسان رضا پور» کارشناس بازار سرمایه درخصوص دلایل رشد بیش از 40 هزار واحدی روز گذشته (شنبه 24 مهرماه) شاخص کل بورس، اظهار داشت: با مشخص شدن رئیس جدید سازمان بورس  و از طرف دیگر با انتخاب اعضای جدید شورای عالی بورس، سایه ابهامات از روی بازار سرمایه برداشته خواهد شد و همین امر در روند مثبت امروز بازار اثرگذار بود.
این کارشناس بازار سرمایه به عواملی که هفته گذشته باعث ایجاد فشار فروش مضاعف در بازار شده بودند اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی در خصوص تغییر مدیریتی در سازمان بورس، امکان ریزش قیمت دلار به واسطه تعاملات سیاسی کشور با منطقه و موضوع برجام از عواملی بودند که باعث ایجاد فشار فروش بیش از حد به بازار شده بودند. عواملی که در این هفته از شدت آن ها کاسته شد.
این کارشناس بازار سرمایه به این پرسش که آیا مثبت امروز بازار نمایشی بود؟ پاسخ داد: مثبت امروز بازار را نمی‌توان نمایشی دانست اما منفی هفته گذشته  و فشار فروش ایجاد شده در بازار را غیر منطقی و  منفی بازار را فرا‌تر از انتظارات و به واسطه هیجانات می دانیم.

روند سوددهی شرکت های بورسی

وی ادامه داد: امروز در کنار انتخاب رئیس جدید سازمان، افزایش قیمت های جهانی، گزارش نسبتا خوب شرکت ها و همچنان گزارش هایی که از سازمان برنامه و بودجه که احتمال ریزش قیمت دلار را  کاهش می دهند را داشتیم که بر روند امروز بازار موثر بودند. این عوامل در افزایش خرید سرمایه گذاران موثر بوده و با ثبات قیمت دلار نیمایی در محدوده ۲۳ هزار تومان، انتظار می‌رود بتوانیم وضعیت سودآروی شرکت‌های بورسی را در ماه‌های آینده بهتر ببینیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مثبت امروز بازار می‌تواند ادامه دار باشد؟ گفت: با نظر به این امر که عده‌ای در روز‌های اخیر  اقدام به خرید سهام کردند و با کمی رشد ممکن است دست به فروش بزنند، همچنین وجود ابهامات در ماه های آینده مثل نرخ انرژی شرکت‌ها در بودجه، طبیعتا می‌توان نگرانی‌هایی را برای اهالی بازار سرمایه متصور بود. اما باید در نظر داشت ریزش‌های پرشتابی که شاخص کل تجربه کرده است بازار را در محدودیت جذابی برای خرید قرار داده است.
وی در رابطه با نقش حقیقی ها در بازار امروز، عنوان کرد: در هفته قبل شاهد خروج  بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار بوده ایم اما امروز ورود پول اشخاص حقیقی به بازار امری ملموس بود. این نوسانات که تابع هیجانات در بازار سرمایه  است به صورت مقطعی ایجاد می‌شود و عده‌ای تحت تاثیر هیجانات و جو بازار اقدام به خروج یا ورود پول می کنند.
رضا پور در پایان، بیان کرد: امروز بازار در گروه فلزی، معدنی و بانکی برای افرادی که دید بلند و میان مدت دارند جذاب بود. این ورود و خروج پول‌ها به صورت مقطعی روی بازار اثر می‌گذارد، اما چیزی که می‌تواند بازار را در بلند مدت متاثر کند، وضعیت سودآوری بنگاه‌ها است و نگرانی‌هایی که برای سودسازی بنگاه‌ها از ناحیه های مختلف از جمله بودجه و سیاست‌های دولت و مجلس بر روی بازار اثر می گذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied