شمانیوز
شما نیوز

مسکن

مجردها می توانند برای مسکن ملی ثبت نام کنند | جزییات ثبت نام مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: پس از صدور پروانه ساختمانی بین ۱۸ ماه تا دو سال زمان برای ساخت این واحد‌ها نیاز است، اما این به آن شرط است که آورده متقاضیان در تاریخ مقرر شده، تکمیل شود.

مجردها می توانند برای مسکن ملی ثبت نام کنند | جزییات ثبت نام مسکن ملی

به گزارش شما نیوز: مسکن جزو نیازهای اولیه هر شخصی است و نداشتن مسکن برای خانواده ها مشکلات عدیده ای را به همراه دارد. نیاز اولیه جوانان برای ازدواج داشتن مسکن شخصی است ولی به دلیل قیمت بالای خانه در ایران بسیاری از جوانان حتی بعد از سال ها نمی توانند صاحب مسکن شوند. دولت باید در بخش مسکن ورود کند تا با برنامه های سازنده و موثر بتواند قیمت مسکن را کنترل کند.
«محمود محمودزاده» معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از امروز ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن با وجود آنکه کمتر از یک ماه از ابلاغ طرح جهش تولید مسکن شروع شده بود، آغاز شده است،گفت: این تعهد دولت به متقاضیان بود که ما توانستیم کمتر از یک ماه آن را به یاری خداوند، اجرا کنیم.
او با بیان اینکه از ابتدای ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) تاکنون، بیش از ۱۰ هزار نفر موفق شدند، در سامانه ثمن ثبت نام کنند، افزود: متقاضیان به هیچ وجه در انجام ثبت نام عجله نداشته باشند، چراکه فرصت برای ثبت نام تا یک ماه آینده وجود دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: عجله برای ثبت نام در این طرح باعث کند شدن ورود به سایت می‌شود. یک ماه بعد از تکمیل مراحل ثبت نام برای متقاضیان پالایش اطلاعات متقاضیان شروع می‌شود.

بانوان مجرد می توانند در سامانه ثبت نام کنند

محمودزاده با بیان اینکه استثنایی برای ثبت نام مجرد‌ها در نظر گرفته ایم، گفت: بانوان مجرد بالای ۳۵ سال که به عنوان خود سرپرست هستند هم می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند. افراد و مجردهای معلول ذهنی و جسمی و حرکتی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و سن آن‌ها بالای ۲۰ سال است و همچنین برای نخبگان علمی شرایط جدیدی را پیشنهاد داده ایم که تمامی آن‌ها در صفحه ابتدای سایت ذکر شده است.
محمود زاده بیان کرد: برای تمام افرادی که در طرح‌های حمایتی قبل ثبت نام کرده بودند و پروژه در حال اجرا دارند، هر مزیتی که وجود دارد مشمول طرح‌های قبلی می‌شود و تفاوتی بین استفاده افراد از مزیت‌های این طرح با طرح‌های قبلی وجود ندارد.
او تاکید کرد: پس از صدور پروانه ساختمانی بین ۱۸ ماه تا دو سال زمان برای ساخت این واحد‌ها نیاز است، اما این به آن شرط است که آورده متقاضیان در تاریخ مقرر شده، تکمیل شود.

زمان ثبت نام مسکن ملی 

به گفته وزیر راه سامانه «ثمن» بلافاصله از فردای جلسه شورای عالی مسکن (چهارشنبه ۲۸ مهر) بازگشایی شده و همه متقاضیان می‌توانند ثبت نام کنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجربه مسکن مهر، خاطرنشان کرد: ساخت را متقاضی محور کردیم همچنین سبز بودن فرم ج (نداشتن ملک از سوی متقاضی) به قوت خود باقی است. البته اشکالاتی دارد که در شورای عالی مسکن پیشنهاد اصلاح دادیم. تسهیلات زیرساخت‌ها، مجتمع سازی، مدرسه سازی و دیگر اقدامات را دولت رایگان می‌سازد.
قاسمی درباره همکاری وزارت راه با بنیاد مسکن، گفت: این بنیاد ساخت ۴۰۰ هزار واحد را استارت زده که ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۲۰۰ هزار واحد شهری است. ۵۲۰ هزار نفر نیز به صورت کامل و به صورت اسم شناسایی شدند و تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان هستند و این نهادها برای آنها ساخت و ساز خواهند کرد.
وی با تأکید بر اینکه مسکن را بخش خصوصی می‌سازد و ما توزیع مدیریت ساخت را به دستگاه‌های تابعه وزارت راه ابلاغ کردیم، اظهار داشت: در حال مذاکره با خارجی‌ها هستیم تا دانش صنعتی سازی را تأمین کنند و تأمین مالی توسط فاینانس خارجی و تهاتر نفت انجام می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی به مذاکره مدیرعامل راه آهن با روس‌ها برای اتصال کریدور شمال به جنوب و مذاکره با عراقی‌ها برای ساخت ۳۲ کیلومتر خط آهن شلمچه بصره خبر داد و تأکید کرد: با حضور معاونان وزارت راه در ارمنستان قرار شد ایروان ۲۰ کیلومتر از مسیر جاده مذکور را بسازد و ما به آنها کمک کنیم.
به گفته قاسمی، طرح اجاره نشینی حرفه‌ای به دولت ارائه شده و به نوسازی بافت‌های فرسوده و رفع حاشیه نشینی توجه ویژه داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied