شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

فرزند شهید یاسوجی که خودسوزی کرده بود درگذشت | علت خودسوزی روح‌الله برازیده + عکس

فرزند شهیدکهگیلویه و بویراحمدی که ۲ روز پیش به دلیل خودسوزی جلوی این اداره کل در شهر یاسوج به بیمارستان منتقل شده بود، فوت کرد.

فرزند شهید یاسوجی که خودسوزی کرده بود درگذشت | علت خودسوزی روح‌الله برازیده + عکس

به گزارش شمانیوزفرزند شهید یاسوجی خودسوزی کرد. روح الله برازیده به علت مشکلات مالی اقدام به خودسوزی کرد. در ابتدا روح الله برازیده قصد داشت خودش را از ساختمان به پایین پرت کند که منصرف شد و بعد جلوی ساختمان بنیاد شهید خودسوزی کرد. فرزند شهید بعد از خودسوزی امروز در بیمارستان درگذشت.

مهرعلی مختاری نیا افزود: فرزند شهید برازیده که ۲ روز پیش به دلیل خودسوزی جلوی این اداره کل در شهر یاسوج به بیمارستان منتقل شده بود، فوت کرد.

روح الله پرازیده متولد ۱۳۶۲، دارای سه فرزند و فرزند شهید گل محمد پرازیده بر اثر حادثه تلخ خودسوزی مقابل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است، صبح روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰ فرزند شهید برازیده جلوی اداره‌کل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به خودسوزی کرد. او درخواست اشتغال داشت.

به گفته مسئولان، متوفی در روز سه شنبه مستقیم به پشت بام ساختمان اداره بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رود تا خود را از پشت بام به پایین بیندازد که همکاران متوجه او می‌شوند و با صحبت کردن، او را آرام کرده و از این کار منصرف می‌کنند و مشکلش را جویا می‌شوند و می‌گوید مشکلم بیکاری است. همکاران به او قول می‌دهند که مشکلش حل می‌شود و می گویند اگر وام اشتغال و یا بلاعوض خواستید به شما می‌دهیم راضی می‌شود و از ساختمان بیرون می‌رود.

نیم ساعت بعد بر می‌گردد و جلوی درب بنیاد شهید در خیابان اقدام به خودسوزی می‌کند. پس از این اقدام نگهبانان متوجه می‌شوند و اقدام به خاموش کردن آتش می‌کنند و با اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج دادند، پس از دو روز، این فرزند شهید، در بیمارستان امام علی شیراز بعلت شدت سوختگی جان سپرد.

صبح امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰ در فضای مجازی تصویری مبنی بر خودسوزی یک فرزند شهید جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.

سید منصور موسوی، مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به انتشار این عکس مبنی بر خودسوزی یک نفر در جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید این حادثه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یک نفر ایثارگر صبح امروز سه شنبه ساعت حدود ۹ به بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می کند که مستقیم به پشت بام ساختمان اداره می رود تا خود را از پشت بام به پایین بیندازد که همکاران متوجه او می‌شوند و با صحبت کردن، او را آرام کرده و از این کار منصرف می کنند و مشکلش را جویا می شوند و می‌گوید مشکلم بیکاری است.

وی اظهار کرد: همکاران به او قول می‌دهند که مشکلش حل می شود و می گویند اگر وام اشتغال و یا بلاعوض خواستید به شما می دهیم؛ راضی می‌شود و از ساختمان بیرون می‌رود.

موسوی تصریح کرد: نیم ساعت بعد برمی‌گردد و جلوی درب بنیاد شهید در خیابان اقدام به خودسوزی می‌کند.

وی بیان کرد: پس از این اقدام نگهبانان متوجه می شوند و اقدام به خاموش کردن آتش می کنند و با اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شده و هم اکنون بستری است.

خودسوزی روح الله برازیده

دستور ویژه رئیس بنیاد شهید کشور در پی خودسوزی فرزند شهید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدام به خودسوزی یکی از ایثارگران این استان پرداخت.

سید منصور موسوی در این خصوص گفت: صبح روز جاری سه‌شنبه ۲۷ مهرماه یکی از ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور پیگیری درخواست خود به امور ایثارگران استانداری این استان مراجعه کرده است که مسئولین استانداری این ایثارگر را طی نامه ای به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ارجاع می‌دهند.

وی افزود: این ایثارگر پس از مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران در مر حله اول با مراجعه به حوزه معاونت تعاون مشکلات ایشان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت  .

ایشان برای بار اول با حضور در پشت بام ساختمان بنیاد تهدیدبه خودکشی می‌کند که با تلاش و سرعت عمل همکاران بنیاد و مشاوره های لازم  از بروز آسیب‌ جلوگیری می‌شود و سپس با حضور ایشان و اعضای کمیته موارد خاص(کمیته بحران) صورتجلسه ای به منظور حل مشکلات ایشان تدوین  گردید، و اما در ادامه ایثارگر مورد نظر پس از خروج از محوطه ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدایت حراست بنیاد بدرقه شد، نامبرده بعد از چند دقیقه مجددآ در بیرون از فضای بنیاد شهید و جلو درب اصلی بنیاد اقدام به خودسوزی کرده است که متأسفانه در پی این اقدام دچار سوختگی شدید می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در انتها گفت: این شخص ایثارگر به‌ سرعت به بیمارستان منتقل شده است و در حال حاضر اقدامات درمانی برای وی در حال اجراست که امیدواریم شاهد بهبود و سلامتی وی باشیم.

گفتنی است دکتر قاضی زاده هاشمی، معاون رئیسی جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در پی بروز این حادثه دستور ویژه‌ای را به منظور پیگیری سریع این موضوع صادر نماینده ویژه‌ای نیز به این منظور به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده است.

خودسوزی روح الله برازیده

دستور ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی خودسوزی فرزند شهید

سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی خودسوزی یکی از فرزندان شهدا در این استان دستور رسیدگی دقیق موضوع و برخورد با خاطیان و سهل انگاران را صادر کرد.

وی ضمن ابراز نگرانی و ناراحتی از موضوع پیش آمده، اظهارکرد: فرزندان شهدا میراث ارزشمندی برای نظام و انقلاب هستند و صیانت از آنها دفاع از آرمان های شهدا و انقلاب است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار آسیب‌شناسی و بررسی دقیق و در اسرع وقت در مورد دلایل این خودسوزی‌ شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پس از بررسی دقیق موضوع، در صورت  بی توجهی به خانواده شهدا و ایثارگران با مقصران برخورد خواهد شد.

وی به مسئولان بنیاد شهید استان به صورت جدی تذکر داد و بیان کرد: بی توجهی به مطالبات و خواسته های خانواده شهدا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ورود اداره کل  بازرسی استان و دادستان مرکز استان و دیگر نهادهای مربوطه به قید فوریت در این خصوص شد و بیان کرد: این مهم باید در اولویت بررسی باشد و نتیجه بررسی در اسرع وقت به استاندار گزارش شود.

واکنش قاضی زاده به خودسوزی فرزند شهید یاسوجی

واکنش رئیس بنیاد شهید به فوت یک فرزند شهید

در پی حادثه خودکشی منجر به فوت یکی از فرزندان شهدا در استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید استان و معاون تعاون و امور اجتماعی را از کار برکنار کرد.

همچنین یکی از مددکاران این استان نیز به هیات رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شد.

قاضی‌زاده همچنین طی نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، برکناری مشاور امور ایثارگران وی را به سبب کوتاهی در رسیدگی به وضع خانواده‌های شهدا و جانبازان خواستار شده است.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    واقعا چقدر مسئولان مملکت بی لیاقت شده اند این است قولی که به مردم دادید مردم دارن داغون میشن یه کم به خودتون بیاین اون دنیا حلال تون نمی کنیم