شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز ۴ مهرماه | قیمت دلار چقدر شد؟

امروز (سه شنبه ۴ آبان ماه) قیمت دلار و یورو در صرافی ملی اعلام شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز ۴ مهرماه | قیمت دلار چقدر شد؟

به گزارش شما نیوزقیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (دوشنبه ۳ آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، افزایش یافت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند افزایشی قیمت دلار، ادامه دار نخواهد بود. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریورماه تا اوایل مهرماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰ تومان نوسان داشت؛ از ابتدای هفته گذشته، تحت تاثیر ورود سیگنال‌های منفی به بازار قیمت دلار در مدار صعودی قرار گرفت.
امروز (سه شنبه ۴ آبان ماه) قیمت دلار و یورو در صرافی ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۷۳۹ (بیست و شش هزار وهفتصد و سی و نه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۲۷۹ (بیست و هفت هزار و دویست و هفتاد و نه تومان) اعلام شد.
همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۰,۸۲۷ (سی هزار وهشتصد و بیست و هفت تومان) و قیمت فروش یورو ۳۱,۴۵۰ (سی و یک هزار وچهارصد و پنجاه  تومان) است.

قیمت رسمی ارز امروز ۴ آبان ماه 

امروز (سه شنبه ۴ آبان ماه) قیمت هر دلار آمریکا بدون تغییر ۴۲ هزار ریال است و نرخ رسمی هر یورو ۴۸ هزار و ۷۷۳ ریال و نرخ رسمی هر پوند انگلیس به قیمت ۵۷ هزار و ۸۵۶ ریال ارزش گذاری شده است.
علاوه بر این فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۶۹۶ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۸۸۷ ریال، کرون نروژ پنج هزار و ۳۱ ریال، کرون دانمارک شش هزار و ۵۵۷ ریال، روپیه هند ۵۶۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۲۷۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۵۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۶ هزار و ۹۴۰ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۴۰۳ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۹۴۳ ریال است.
از طرف دیگر دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۱۰۳ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۸۵۶ ریال، لیر ترکیه چهار هزار و ۳۹۶ ریال، روبل روسیه ۶۰۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق دو هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۴۸۰ ریال، ریال عربستان سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۸۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۱۳۹ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا دو هزار و ۸۰ ریال، کیات میانمار (برمه) ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۸۱۵ ریال قیمت خورد.
همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان هشت هزار و ۸۱۱ ریال، دینار لیبی ۹ هزار و ۲۵۴ ریال، یوان چین شش هزار و ۵۷۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۷ هزار و ۶۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۱۸ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۹۶۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۷۳ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۹۳ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی دو هزار ۹۶۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار ۳۹۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار ۷۲۰ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار ۸۴۳ ریال، سومونی تاجیکستان سه هزار و ۷۲۹ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۱۵ ریال قیمت گذاری شد.

قیمت دلار پایین می آید؟

برای همین به نظر نمی‌رسد این مساله بتواند قیمت دلار را افزایش دهد. اما نکته مهمی که درباره گزارش جدید FATF وجود دارد این است که این گروه در این گزارش به نوعی اعلام کرده که همچنان ریسک معامله مالی و پولی با ایران بالاست، حتی اگر تحریم‌های آمریکا برداشته شود.
پیش از این هم اعلام شده بود که ایران برای از سرگیری معاملات مالی خود با جهان، فقط نباید از دست تحریم‌های آمریکا خلاص شود. حتی در صورتی که تحریم‌های آمریکا برداشته شود، مادامی که ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی باشد، نمی‌تواند با کشورهای دیگر معاملات بانکی خود را آغاز کند.
اما به نظر می‌رسد فعلا مهم‌ترین خبر در هفته اول آبان ۱۴۰۰برای قیمت دلار، احتمال از سرگیری مذاکرات است. آغاز یا تعویق مذاکرات می‌تواند فورا بر قیمت دلار در بازار ایران اثر بگذارد.
بسیاری معتقدند که اگر مذاکرات آغاز نشود، ممکن است قیمت دلار به بالای ۲۸ هزار تومان برسد و رکورد جدیدی بزند. اما در مقابل در صورت آغاز مذاکرات قیمت دلار ممکن است کمی ارزان شود.
اما از طرف دیگر، معامله‌گران حرفه‌ای بازار می‌دانند که قیمت دلار حتی در صورت آغاز مذاکرات افت چندانی نخواهد داشت. کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت دلار نهایتا تا محدوده ۲۵ و ۲۶ هزار تومان پایین می‌آید. اما شاخص‌های اقتصادی ایران به نحوی است که امکان ارزانی بیشتر دلار را سخت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied