شمانیوز
شما نیوز

کارت سوخت

اختلال در پمپ بنزین‌های کشور | حمله سایبری به پمپ بنزین های کشور تایید شد

با ایجاد اختلال در سامانه هوشمند عرضه بنزین در پمپ بنزین های کشور قطع شد.

 اختلال در پمپ بنزین‌های کشور | حمله سایبری به پمپ بنزین های کشور تایید شد

به گزارش شمانیوزپمپ بنزین های کشور دچار اختلال شد. با ایجاد اختلال در سامانه هوشمند عرضه بنزین در پمپ بنزین های کشور قطع شد. حمله سایبری به پمپ بنزین های کشور تایید شد. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درخصوص اختلال پمپ بنزین های کشور توضیح داد.

به علت اختلال در سامانه هوشمند سوخت، توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور قطع شده است؛ برخی عامل این اتفاق را حمله سایبری به زیر ساخت سامانه هوشمند سوخت اعلام کرده‌اند.

در این میان فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این خصوص گفته است: جلسه ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

به گفته او، تا این لحظه دلیل این مشکل مشخص نشده است.

پمپ بنزین های کشور

حمله سایبری به پمپ‌ بنزین‌ های کشور تایید شد

رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌های کل کشور را تایید کرد و گفت این مشکل در حال بررسی است. از ساعتی قبل امکان سوخت‌گیری در بسیاری از پمپ بنزین‌ها وجود ندارد.

صالحی، رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران:

 سامانه هوشمند سوخت به صورت کلی قطع شده. این مساله در حال بررسی است و جلسه تشکیل می‌شود.

 فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی وجود ندارد. اما مردم می‌توانند همچنان بنزین آزاد بزنند و در سیستم بنزین آزاد مشکلی ایجاد نشده است و فعلا امکان عرضه بنزین سه هزار تومانی وجود دارد.

جلسه‌ای فوری درباره این موضوع در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

گزارش های ساعت اخیر در سطح کشور حاکی از اختلالات در جایگاه های سوخت در شهرهای مختلف و ایجاد صف های طولانی در پمپ بنزین ها و نارضایتی رانندگان و مسافران است.

طبق این گزارش ها مراجعه کنندگان به جایگاه های سوخت با پیام «حمله سایبری 64411» بر روی صفحه دیجیتال پمپ ها مواجه می شوند. خدمات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و زیربناهای حیاتی مربوطه صدمه ای ندیده اند.

مشکلی برای سوخت‌گیری با قیمت آزاد وجود ندارد؟

آنطور که سخنگوی وزارت نفت می‌گوید اختلال اعلام شده مربوط به دریافت بنزین با کارت سوخت است. سخنگوی وزارت نفت به تسنیم گفته است: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است.

به گفته او، هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند.سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت با مشکل مواجه نیست، مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند.

این در حالی است که خبرنگار شبکه خبر با حضور در پمپ بنزین ولنجک تهران از قطع کامل توزیع سوخت خبر داده و گفته است:امکان سوخت گیری آزاد هم در پمپ بنزین ولنجک وجود ندارد و مسئول جایگاه حاضر به مصاحبه نشد.

اختلال در توزیع بنزین آزاد 3 هزار تومانی

در حالی که مسئولان اعلام کرده بودند که در توزیع بنزین آزاد مشکلی نیست و تا رفع مشکل مردم می‌توانند بنزین 3 هزار تومانی بزنند، بسیاری از گزارش‌های مردمی از قطع توزیعه بنزین آزاد خبر می‌دهد.

حالا مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت این خبرها را تایید کرده است. علی فرزونده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفته است: مشکلی برای سهمیه سوخت هموطنان ایجاد نخواهد شد.

به گفته او تنها در بعضی مناطق جایگاه‌های سوخت فعال هستند و میتوانند بنزین آزاد عرضه کنند. فروزنده در توزیع این مسئله به شبکه خبر گفته است: در بسیاری پمپ بنزین‌ها نیاز به حضور کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است تا به صورت دستی سیستم را به صورت آفلاین برگردانند و سامانه را از مدار خارج کنند تا امکان سوختگیری فراهم شود.

کمبود بنزین سوپر ربطی به اختلالات سیستمی ندارد

صبح امروز خبر رسید که جایگاه‌ها با کمبود بنزین سوپر مواجه شده‌اند؛ ما این کمبود ربطی به اختلال در سامانه توزیع سوخت نداشته و پیش از این رخ داده است.

نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفته بود: تبخیر بنزین سوپر بسیار بیشتر از بنزین معمولی است. به دلیل بالا بودن قیمت آن، در مخازن ماندگاری بیشتری دارد و هرچقدر ماندگاری بیشتر شود، تبخیر بیشتری اتفاق می‌افتد؛ بنابراین جایگاه‌دار نه تنها حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کند، بلکه زیان هم می‌دهد.

به گفته نواز، موضوع عدم استقبال جایگاه‌داران، ۱۰ تا ۱۵ درصد در کاهش عرضه بنزین سوپر موثر است. در حدود ۸۰ درصد مابقی، موضوعات دیگری دخیل هستند که بهتر است شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد آن‌ها توضیح دهد.

او افزود: بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که بنزین سوپر، نقش بسیار زیادی در آلودگی هوا طی فصول سرد مخصوصا در تهران و کلانشهر‌ها سال دارد. از هرگونه اقدامی که به کاهش آلودگی هوا منجر شود استقبال می‌کنیم.

در پی انتشار اخباری در خصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور، سخنگوی وزارت نفت درباره اختلال در پمپ بنزین‌ها گفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است .

علی فروزنده سخنگوی وزارت نفت در جمع خبرنگاران گفت: سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت با مشکل مواجه نیست، مشکلی برای سوخت گیری وجود ندارد و مردم می توانند با قیمت آزاد سوخت گیری کنند.

وی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می دهم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به محض رفع مشکل به مردم اطلاع رسانی می شود.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفت: جلسه ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

همچنین وحیدی وزیر کشور تأکید کرد: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است که به زودی رفع می شود.ا

او گفت: ختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود.

او گفت: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد؛ مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied