شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی بورس برای فردا 5 مهرماه | بورس مثبت می شود؟

شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه 4 آبان ماه) 336 واحد رشد کرد و آیا روند بازار سرمایه در جریان معاملات فردا (چهارشنبه 5 مهرماه) مثبت خواهد شد؟!

پیش بینی بورس برای فردا 5 مهرماه | بورس مثبت می شود؟

به گزارش شما نیوزبورس در روزهای اخیر با نوسانات بسیاری روبرو بود و ریزش های بسیاری را تجربه کرد؛ علاوه بر این، بورس با حاشیه های بسیاری هم روبرو بود. در در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است. بورس تهران برای اینکه بتواند شرایط بهتری را تجربه کند باید اعتماد سهامداران را جلب کند تا آنها سرمایه های خود را از بورس خارج نکنند. آیا شاخص کل بورس می تواند در جریان معاملات فردا (چهارشنبه 5 آبان ماه) مثبت شود؟!

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 5 مهرماه

امروز (سه شنبه 4 آبان ماه) بازار سهام ابتدا با روند منفی شاخص همراه شد اما در پایان نیمه اول معاملات، شاخص با رشد اندکی مواجه شد و در پایان بازار با ۳۳۶ واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.
«ایمان رئیسی» کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار فردا (چهارشنبه 5 مهرماه)، گفت: فردا شاخص مثبت است اما پرتفوی افراد تغییر خاصی را نخواهد داشت.
وی ادامه داد: فردا تعداد مثبت‌های بازار کم خواهد بود و کلیت بازار توانی برای رشد ندارد. با وجود آنکه از بورس به عنوان یک نهاد غیردولتی نام می‌برند اما تا دولت نخواهد روند بازار تغییری نمی‌کند.
«احسان بیگی» کارشناس بازار هم درباره آینده بورس، گفت: بازار تا پایان سال روند صعودی را خواهد داشت. سهم‌های بنیادی در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارند و ارزش سرمایه‌ گذاری و خرید را دارند.
وی همچنین افزود: سهامداران خُرد در وضعیت فعلی نباید عجله‌ای برای فروش سهام خود داشته باشند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه نرخ دلار روند افزایشی داشته باشد، سهم‌های دلاری رشد بیشتری دارند. در مجموع صنایع فلزات اساسی، پالایشی، پتروشیمی و معدنی تحرکات خوبی را دارند.

پیش بینی بورس تا پایان سال 1400 

«سجاد امیری» کارشناس بازار سرمایه به علت ایجاد روند نزولی معاملات بورس در هفته گذشته و همچنین عوامل تاثیرگذار در ایجاد چنین روندی اشاره کرد و افزود: به طور قطع یکی از علل مهم کاهش شاخص بورس در بازار، انتظار سرمایه‌گذاران از تصمیمات قطعی دولت جدید و اجرای هر چه زودتر آنها است. 
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به تدریج در بازارهای موازی رکودی در حال شکل گیری است که سبب ایجاد مشکل برای چرخش پول در اقتصاد کشور می شود؛ بنابراین زمانی که نقدینگی وجود نداشته نباشد به مراتب شاخص بورس هم از توانایی لازم برای طی کردن این مسیر صعودی برخوردار نیست.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند اصلاحی شاخص بورس تا کجا می تواند ادامه یابد، گفت: به طور قطع، بازار سرمایه تا پایان سال جاری خود را همگام با تنظیم نرخ دلار و میزان تورم در کشور جلو خواهد برد و به آرامی روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده حاکی از آن است که شاخص بورس در زمانی که کشور وارد دوران رکود می شود، در انتظار رشد اقتصادی و نیز تولید ناخالص ملی خواهد ماند، افزود: در صورت ایجاد رشد تولید، معاملات بورس به سمت خروج از رکود پیش می رود که در کنار آن صورت های مالی و اخبار شرکت ها منجر به ایجاد روندی منطقی در معاملات بورس می شود.
امیری اظهار داشت: احتمال می رود در انتهای سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال جدید شرکت ها فروش خوبی را از خود نشان دهند و تکانی اساسی در معاملات بازار ایجاد شود.

روند معاملات بورس تا پایان سال جاری

این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس تا پایان سال جاری را مورد پیش بینی قرار داد و افزود: معاملات بورس در نیمه دوم سال متمرکز بر شرکت هایی است که متاثر از متغیرهای بازار جهانی هستند؛ چرا که تصمیمات و بودجه سال آینده کشورهای غربی تا انتهای آذر و اواسط دی مشخص می شود و میزان سرمایه گذاری در زیر ساخت ها افشا خواهد شد.
وی ادامه داد: به طور قطع بازار فلزات اساسی، مواد پتروشیمی و نفت تحت تاثیر استراتژی کشور های غربی دچار جهش هایی می شود که بازار سرمایه ایران تاثیر چنین اتفاقی را از گروه های تاثیرپذیر خواهد دید.
این کارشناس بازار سرمایه به ریسک‌ها و عوامل تاثیرگذار بر روند معاملات بازار تاکید کرد و افزود: یکی از عواملی که در اخبار می توان تاثیر آن را بر روی بازار دنبال کرد، بحث تعیین دستمزدها است که تاثیر مستقیم و زیادی را بر روی هزینه ثابت شرکت های تولیدی می گذارد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز افزایش نرخ محصولات و تعیین قیمت دستوری در بازار باعث کاهش تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در برخی از شرکت های بورسی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied