شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

قیمت رسمی دلار امروز 5 آبان ماه | قیمت دلار ثابت ماند

امروز (چهارشنبه 5 آبان‌ماه) بانک مرکزی، قیمت رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد.

قیمت رسمی دلار امروز 5 آبان ماه | قیمت دلار ثابت ماند

به گزارش شما نیوزقیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (سه شنبه ۳ آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، افزایش یافت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند افزایشی قیمت دلار، ادامه دار نخواهد بود. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریورماه تا اوایل مهرماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰ تومان نوسان داشت. امروز (چهارشنبه 5 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران با نوسان روبرو شد.
امروز (چهارشنبه 5 آبان ماه) قیمت هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۸۲۷ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۶۷۶ ریال ارزش‌گذاری شد.
برپایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۶۳۳ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۸۷۱ ریال، کرون نروژ پنج‌هزار و ۲۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۴۴ ریال، روپیه هند ۵۶۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۱۷۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۶ هزار و ۷۷۱ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۴۰۲ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال ارزش‌گذاری شد.
همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۹۰۰ ریال، دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۴۶ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲ هزار و ۸۲۷ ریال، لیر ترکیه چهار هزار و ۴۰۶ ریال، روبل روسیه ۶۰۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۴۸۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۵۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۱۵۵ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌هزار و ۸۵ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۸۶۲ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۸۱۰ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۵۱ ریال تعیین شد.
امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۸۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۶ هزار و ۳۹۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۲۷ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۹۶۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۶۴ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۷۷ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌هزار و ۹۶۷ ریال، افغانی افغانستان ۴۶۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۳۷۷ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار ۷۱۹ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۷۱۶ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۳۱ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۴ ریال قیمت خورد.

قیمت دلار پایین می آید؟

برای همین به نظر نمی‌رسد این مساله بتواند قیمت دلار را افزایش دهد. اما نکته مهمی که درباره گزارش جدید FATF وجود دارد این است که این گروه در این گزارش به نوعی اعلام کرده که همچنان ریسک معامله مالی و پولی با ایران بالاست، حتی اگر تحریم‌های آمریکا برداشته شود.
پیش از این هم اعلام شده بود که ایران برای از سرگیری معاملات مالی خود با جهان، فقط نباید از دست تحریم‌های آمریکا خلاص شود. حتی در صورتی که تحریم‌های آمریکا برداشته شود، مادامی که ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی باشد، نمی‌تواند با کشورهای دیگر معاملات بانکی خود را آغاز کند.
اما به نظر می‌رسد فعلا مهم‌ترین خبر در هفته اول آبان ۱۴۰۰برای قیمت دلار، احتمال از سرگیری مذاکرات است. آغاز یا تعویق مذاکرات می‌تواند فورا بر قیمت دلار در بازار ایران اثر بگذارد.
بسیاری معتقدند که اگر مذاکرات آغاز نشود، ممکن است قیمت دلار به بالای ۲۸ هزار تومان برسد و رکورد جدیدی بزند. اما در مقابل در صورت آغاز مذاکرات قیمت دلار ممکن است کمی ارزان شود.
اما از طرف دیگر، معامله‌گران حرفه‌ای بازار می‌دانند که قیمت دلار حتی در صورت آغاز مذاکرات افت چندانی نخواهد داشت. کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت دلار نهایتا تا محدوده ۲۵ و ۲۶ هزار تومان پایین می‌آید. اما شاخص‌های اقتصادی ایران به نحوی است که امکان ارزانی بیشتر دلار را سخت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied