شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه و طلا

پیش بینی قیمت سکه و طلا در روزهای آینده | قیمت سکه و طلا به ثبات می رسد

در جریان معاملات امروز (شنبه 8 آبان ماه) قیمت طلا و سکه کاهش یافت و احتمال دارد که قیمت طلا و سکه در هفته جاری به ثبات برسد.

پیش بینی قیمت سکه و طلا در روزهای آینده | قیمت سکه و طلا به ثبات می رسد

به گزارش شما نیوزقیمت سکه و طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و قیمت سکه و طلا در بازار تهران، شرایط مختلفی را تجربه کرد. قیمت سکه و طلا برای افراد جامعه، مهم است و مرتب اخبار این بازار را رصد می کنند. قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قیمت جهانی طلا و دیگر بازارهای مالی قرار می گیرد. امروز (شنبه 8 آبان ماه) جدیدترین قیمت سکه و طلا در بازار آزاد تهران، اعلام شد.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته تحت تاثیر افت ارزش اونس و دلار، از تشدید رکود بازار و عقب‌نشینی خریداران با مشخص شدن زمان برگزاری مذاکرات، خبر داد.
«محمد کشتی‌آرای» درباره علت افزایش قیمت طلا طی هفته گذشته، بیان کرد: با عبور اونس از مرز ۱۸۰۰ دلار و روند صعودی بازار ارز، هفته پیش شاهد افزایش حدود ۲۰ هزار تومانی قیمت طلا و رشد بیش از ۳۰۰ هزار تومانی بهای سکه امامی بودیم.
او ادامه داد: اما آخر هفته با اعلام زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات، روند دلار نزولی شد و تحت تاثیر این عامل قیمت طلا و سکه هم اندکی کاهش یافت؛ در بازار امروز (شنبه 8 آبان ماه) هم با تداوم کاهش نرخ ارز و افت حدود ۲۰ دلاری ارزش اونس در مقایسه با روز پنجشنبه (6 آبان ماه) قیمت طلا و سکه اندکی پایین آمده است.
این فعال بازار طلا به تغییرات قیمت طلا و سکه تحت تاثیر خبر زمان برگزاری شروع مذاکرات اشاره کرد و گفت: امروز بهای سکه امامی در مقایسه با آخرین قیمت هفته گذشته حدود ۱۵۰ هزار، سکه طرح قدیم تقریبا ۵۰ هزار و ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار پنج هزار تومان کاهش یافته اما بهای نیم سکه و ربع سکه حدود ۲۰هزار تومان افزایش یافته است.
کشتی‌آرای درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا، توضیح داد: با نزدیک شدن به مذاکرات و نوسان قیمت‌ها، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه بیش از قبل کاهش یافته و حتی سرمایه‌گذاران طلای آب شده هم نمی‌خرند؛ در‌نتیجه بلاتکلیفی برجام و نامشخص بودن روابط سیاسی، منجر به تشدید رکود بازار و کاهش حباب سکه به حدود ۲۷۰ هزار تومان شده است.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد دلار تا برگزاری دور بعدی مذاکرات نوسان قیمت چندانی داشته باشد و با‌توجه به نبود تقاضا در بازار طلا، انتظار می‌رود شاهد ثبات نسبی قیمت طلا و سکه باشیم.

تاثیر قیمت طلای جهانی بر سکه

نقش اونس طلا حداقل در روز دوشنبه در بازار سکه زیاد نبود و در صورتی که نوسانات طلای جهانی در محدوده هزار و ۷۵۰ الی هزار و ۷۶۰ دلار باقی بماند، اثر خاصی در بازار سکه نخواهد داشت.
بازار‌های جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی با افزایش قیمت نفت خام نیمکس نزولی به پایان رسید. تنگنا‌های زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی نگرانی‌هایی را در رابطه با رشد اقتصاد جهانی ایجاد کرده‌اند. گلدمن ساکس در پیش‌بینی پایان هفته گذشته خود رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری و حتی سال آینده را کاهش داد. همزمان برخی از کشور‌های اروپایی نگران تامین انرژی مورد نیاز برای گذران فصل زمستان هستند.
بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا روز گذشته به حدود ۱.۶۱۲ درصد رسید. گفتنی است بازده اوراق قرضه روند افزایشی در پیش گرفته و این مساله ترس از افزایش تورم و یا حتی رکود تورمی را که ترکیبی از افزایش قیمت‌ها و کند شدن سرعت رشد اقتصادی است، افزایش داده است.
از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت چهار هفته‌ای در نمودار‌های میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۷۲۱.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۷۷۱.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۸۲.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۴۹.۹۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۴۵.۴۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied