شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز 9 آبان ماه | قیمت دلار چند؟

امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) قیمت دلار و یورو توسط صرافی ملی، اعلام شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز 9 آبان ماه | قیمت دلار چند؟

به گزارش خبرنگار شما نیوزقیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و در کانال 27 هزار تومانی در رفت و برگشت بود. قیمت دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و به همین دلیل در نوسان است. نقش دلالان بر قیمت دلار بی تاثیر نسیت و نیاز است که مسوولان دولتی، نظارت بیشتری بر بازار آزاد داشته باشند. روز گذشته (شنبه 8 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، کاهش یافت و باید منتظر ماند که امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) قیمت دلار به کدام ست می رود.
امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) قیمت دلار و یورو توسط صرافی ملی اعلام شد و بر این اساس، قیمت خرید دلار 262,416 (بیست و شش هزار و دویست و چهل و یک تومان) و قیمت فروش دلار 267,716 (بیست و شش هزار و هفتصد و هفتاد و یک تومان) است و همچنین، قیمت خرید یورو 302,241 (سی هزار و دویست و بیست و چهار تومان) و قیمت فروش یورو 308,345 (سی هزار و هشتصد و سی و چهار تومان) اعلام شد. 

قیمت رسمی ارز امروز یکشنبه 9 آبان ماه

امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) قیمت هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۵۰۹ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۵۱۹ ریال ارزش‌گذاری شد.
برپایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۸۳۰ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۸۸۸ ریال، کرون نروژ چهارهزار و ۹۶۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۲۲ ریال، روپیه هند ۵۶۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۱۳۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۵۳۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۶ هزار و ۸۲۸ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۴۰۰ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال ارزش‌گذاری شد.
همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۸۸۱ ریال، دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۸۰ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲ هزار و ۷۵۵ ریال، لیر ترکیه چهار هزار و ۳۶۶ ریال، روبل روسیه ۵۹۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌ هزار و ۸۷۹ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۵۶۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۳۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۲۰۲ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌هزار و ۹۰ ریال، کیات میانمار ۲۴ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۸۳۸ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۸۱۷ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۳۶ ریال تعیین شد.
امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۵۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۵ هزار و ۹۲۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۴۰ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۷۴۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۲۴ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۱۳ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌هزار و ۹۶۲ ریال، افغانی افغانستان ۴۶۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۲۷۶ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار ۷۲۰ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۱۵۰ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۳۹ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۳ ریال قیمت خورد.

قیمت دلار پایین می آید؟

برای همین به نظر نمی‌رسد این مساله بتواند قیمت دلار را افزایش دهد. اما نکته مهمی که درباره گزارش جدید FATF وجود دارد این است که این گروه در این گزارش به نوعی اعلام کرده که همچنان ریسک معامله مالی و پولی با ایران بالاست، حتی اگر تحریم‌های آمریکا برداشته شود.
پیش از این هم اعلام شده بود که ایران برای از سرگیری معاملات مالی خود با جهان، فقط نباید از دست تحریم‌های آمریکا خلاص شود. حتی در صورتی که تحریم‌های آمریکا برداشته شود، مادامی که ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی باشد، نمی‌تواند با کشورهای دیگر معاملات بانکی خود را آغاز کند.
اما به نظر می‌رسد فعلا مهم‌ترین خبر در هفته اول آبان ۱۴۰۰برای قیمت دلار، احتمال از سرگیری مذاکرات است. آغاز یا تعویق مذاکرات می‌تواند فورا بر قیمت دلار در بازار ایران اثر بگذارد. بسیاری معتقدند که اگر مذاکرات آغاز نشود، ممکن است قیمت دلار به بالای ۲۸ هزار تومان برسد و رکورد جدیدی بزند. اما در مقابل در صورت آغاز مذاکرات قیمت دلار ممکن است کمی ارزان شود.
اما از طرف دیگر، معامله‌گران حرفه‌ای بازار می‌دانند که قیمت دلار حتی در صورت آغاز مذاکرات افت چندانی نخواهد داشت. کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت دلار نهایتا تا محدوده ۲۵ و ۲۶ هزار تومان پایین می‌آید. اما شاخص‌های اقتصادی ایران به نحوی است که امکان ارزانی بیشتر دلار را سخت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied