شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

جدیدترین قیمت دلار و یورو در صرافی ملی 10 آبان | قیمت دلار صعودی شد

امروز (دوشنبه 10 مهرماه) جدیدترین قیمت دلار و یورو در معاملات بعد از ظهر توسط صرافی ملی، اعلام شد.

جدیدترین قیمت دلار و یورو در صرافی ملی 10 آبان | قیمت دلار صعودی شد

به گزارش خبرنگار شما نیوز: قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و در کانال 27 هزار تومانی در رفت و برگشت بود. قیمت دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و به همین دلیل در نوسان است. نقش دلالان بر قیمت دلار بی تاثیر نسیت و نیاز است که مسوولان دولتی، نظارت بیشتری بر بازار آزاد داشته باشند. روز گذشته (یکشنبه 9 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، کاهش یافت و باید منتظر ماند که امروز (دوشنبه 10 آبان ماه) قیمت دلار به کدام ست می رود.
امروز (دوشنبه 10 آبان ماه) قیمت دلار و یورو توسط صرافی ملی اعلام شد و بر این اساس، قیمت خرید دلار 262,915 (بیست و شش هزار و دویست و نود و یک تومان) و قیمت فروش دلار 268,225 (بیست و شش هزار و هشتصد و بیست و دو تومان) است و همچنین، قیمت خرید یورو 304,862 (سی هزار و چهارصد و هشتاد و شش تومان) و قیمت فروش یورو 311,020 (سی و یک هزار و صد و دو تومان) اعلام شد. 

قیمت رسمی ارز امروز دوشنبه 10 آبان ماه

امروز (دوشنبه 10 آبان ماه) قیمت هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۴۹۸ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۵۶۹ ریال ارزش‌گذاری شد. بر پایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۸۸۷ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۸۸۹ ریال، کرون نروژ چهارهزار و ۹۷۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۲۷ ریال، روپیه هند ۵۶۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۹۳۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۴۶۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۶ هزار و ۸۴۵ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۹۹ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال ارزش‌گذاری شد.
همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۹۰۷ ریال، دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۱۲۴ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲ هزار و ۷۵۷ ریال، لیر ترکیه چهار هزار و ۳۷۳ ریال، روبل روسیه ۵۹۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۶۰۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۳۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۰۰ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌هزار و ۸۲ ریال، کیات میانمار ۲۵ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۸۷۰ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۷۹۱ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۴۵ ریال تعیین شد.
امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۶۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۶ هزار و ۲۰۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۴۲ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۷۴۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۲۹ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۲۹۱ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌هزار و ۹۶۰ ریال، افغانی افغانستان ۴۶۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۳۵۶ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۸۴ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۳۷ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۳ ریال قیمت خورد.

پیش بینی قیمت دلار برای امروز دوشنبه 10 آبان ماه

انتشار اخبار سیاسی مثبت و منفی و پاسکاری برجام بین طرفین مذاکره، منجر به بلاتکلیفی معامله‌گران و درجا زدن دلار در محدوده ۲۷۴۰۰ تا ۲۷۶۰۰تومان شده است.
اواخر هفته گذشته انتشار اخبار مثبتی درمورد برجام و زمان برگزاری مذاکرات، بازار ارز را به سمت مسیر نزولی سوق داد و باعث عقب‌نشینی دلار از سطح ۲۷۸۵۰ به ۲۷۴۰۰تومان شد؛ اگرچه برخی معامله‌گران با اعتقاد به اینکه چنین وعده‌هایی بار‌ها داده شده، توجهی به این جو کاهشی نشان ندادند و با تداوم خرید باعث بالارفتن قیمت دلار از ابتدای هفته شدند.
اگر چه با‌ توجه به بالا بودن ریسک ماندگاری بلند‌مدت در یک موقعیت، معامله‌گران نسبت به خطرات خرید و فروش‌های سنگین و طولانی هشدار می‌دهند و این ترس مانع پیشروی دلار به بالای قیمت ۲۷۶۰۰تومان شده است.
در مقابل از آنجا که زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات هنوز به صورت قطعی اعلام نشده است و طرفین برجامی هم مدام در حال پاسکاری این موضوع بین یکدیگر هستند، بسیاری از فروشندگان فعلا دست نگه داشته‌اند و به همین دلیل دلار از پنجشنبه هفته گذشته تا امروز به پایین‌تر از قیمت ۲۷۴۰۰تومان کاهش نیافته است.
در بین خبر‌های مثبتی که طی چند روز اخیر منتشر شده، بیانیه دیروز سران آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و مشروط کردن بازگشت به برجام به تغییر رفتار ایران، جو کاهشی بازار ارز را تا حدی کاهش داد؛ بر همین اساس درحالی‌که دلار معاملات روز گذشته را با قیمت ۲۷۵۵۰تومان شروع کرده بود، طی ساعاتی به ۲۷۷۰۰تومان صعود کرد اما در پایان روز مجددا به محدوده قبلی بازگشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied