شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو

سیگنال مهم به قیمت خودرو | قیمت خودرو پایین می آید؟

نیاز است قیمت خودرو به ثبات برسد و وزیر صمت در این خصوص، وعده هایی داده است و باید منتظر ماند که آیا قیمت خودرو پایین می آید؟!

سیگنال مهم به قیمت خودرو | قیمت خودرو پایین می آید؟

به گزارش شما نیوز: افزایش تولید خودرو داخلی می تواند به رونق اقتصادی کشور کمک کند البته این، مستلزم ارتقای کیفیت انواع خودرو توسط خودروسازان است. مشتریان خواهان ارتقای کیفیت انواع خودرو تولید داخل هستند و معتقد هستند که برخی از خودروهای تولید داخل از کیفیت مناسب برخوردار نیستند. خودروسازن با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی می توانند به صادرات خودرو به کشورهای همسایه و منطقه، فکر کنند تا سهم بیشتری از بازار خودرو دیگر کشورها داشته باشند.

دو سیگنال مهم به قیمت خودرو 

پس از برخورد دستوری با برخی بازارها از جمله سیمان و تثبیت مقطعی در این بازارها این بار نوبت به بازار خودرو رسیده است. وزیر صمت که پیش‌ از این وعده ارزانی خودرو داده بود این بار اظهارات مهمتری در این باره داشته است.
«حسین فاطمی‌ امین» روز گذشته (یکشنبه 9 آبان ماه) گفت: ۹۰ درصد بازار در اختیار ایران‌خودرو و سایپا است؛ ولی وزارت صمت نظارت لازم را بر آنها دارد و به همین دلیل منتظر آمار تولید آخر سال آنها نمی‌مانیم و برنامه هفتگی از آنها خواسته‌ایم و این برنامه را هم اعلام وصول کرده‌ایم. موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید هر چند برای این کار دو ماه برنامه‌ریزی شده است و در همین راستا مقرراتی هم برای آن آماده کرده‌‌ایم.
با این حال پیش از این با وجود افزایش تولید خودرو روند قیمت‌ها در بازار خودرو چندان تغییر نکرده بود.
هفته پایانی مهرماه امسال، تجارت‌نیوز در گزارشی، نوشته بود: قیمت دلار ارزان شد، میزان تولید خودرو بیشتر شد، میزان فروش خودروسازان حتی از تولید هم بیشتر شد و تعدادی از خودروهای دپویی خودروسازان وارد بازار شدند اما در نهایت قیمت خودرو تکان نخورد.
اکنون، نیز، همزمان با ادعای افزایش تولید خودرو روند قیمت دلار تقریبا با ثبات است و قرار شده ۱۴۰ هزار خودرو دپو شده در پارکینگ خودروسازان نیز زودتر تکمیل و روانه بازار شوند. آیا این بار قیمت خودرو به این سیگنال‌های مثبت واکنش قابل انتظاری نشان خواهد داد؟

تولید خودرو افزایش می یابد

گفتنی است، بررسی مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است.
با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.
هفته گذشته «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا پایان سال دست‌کم ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده امسال تولید خواهد شد؛ همچنین تولید در سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد شد و دیگر قرعه‌کشی نخواهیم داشت.
فاطمی امین در پاسخ به این پرسش که امکان‌ صادرات خودرو وجود دارد، افزود: امسال امکان صادرات وجود داشت اما به دلیل نیاز داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می‌توانند قطعات خودرو صادر کنند.
وی خاطرنشان‌کرد: از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه‌ریزی شده و در همین زمینه سازمان توسعه تجارت جلساتی با خودروسازان برگزار کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: اکنون سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن دیگر سایت‌ها هستیم و در ماه‌های آتی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
فاطمی امین از فعال‌سازی یکی از این خطوط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آبان ماه به کشوری که دو خط خودروسازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با  نخست وزیر و صنعتگران این کشور ملاقات‌هایی خواهیم داشت تا خطوط تولید ایران خودرو و سایپا فعال شوند.
وی همچنین در خصوص واردات خودرو، تصریح‌کرد: واردات خودرو در مجموع می‌تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به دلیل اینکه تعادل ارزی کشور به هم می‌ریزد، مناسب نیست.
وی یادآور شد: اکنون صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است و از مدیران صنعت خواسته‌ایم کیفیت تولید و همچنین رضایت مشتریان را افزایش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied