شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

پیش بینی مهم قیمت دلار امروز 11 آبان ماه | قیمت دلار صعودی می شود؟

روز گذشته (دوشنبه 10 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران با افزایش روبرو شد و آیا این روند در جریان معاملات امروز (سه شنبه 11 آبان ماه) ادامه، خواهد داشت؟!

پیش بینی مهم قیمت دلار امروز 11 آبان ماه | قیمت دلار صعودی می شود؟

به گزارش شما نیوز: قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و در کانال 27 هزار تومانی در رفت و برگشت بود. قیمت دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و به همین دلیل در نوسان است. نقش دلالان بر قیمت دلار بی تاثیر نسیت و نیاز است که مسوولان دولتی، نظارت بیشتری بر بازار آزاد داشته باشند. روز گذشته (دوشنبه 9 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، کاهش یافت و باید منتظر ماند که امروز (سه شنبه 11 آبان ماه) قیمت دلار به کدام ست می رود.
قیمت دلار در روز های گذشته تحث تاثیر اخبار برجام در وضعیت متعادلی نبود و معامله گران در بلاتکلیفی به سر می برند. قیمت دلار طی این روزها روند کاهشی را دنبال کرده بود اما در بازار دیروز (دوشنبه 10 آبان ماه) ورق برگشت و عمده قیمت ها وارد فاز صعودی شدند و قیمت دلار روز دوشنبه با 27 هزار و 590 تومان به کار خود پایان داد.
به گفته تحلیلگران در صورتی که طی روزهای آینده اسکناس آمریکایی بتواند به بالای خط ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان صعود کند خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. معامله گران اگرچه در بلاتکلیفی برجام به سر می برند  اما این احتمال وجود دارد که در بازار ارز امروز  (سه شنبه 11 آبان) قیمت دلار  بار دیگر با بی اعتنایی کامل از کنار گمانه زنی ها و شایعات برجامی عبور کند.

عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت دلار

به نظر می‌رسد روز دوشنبه نوسان گیران افزایشی توانستند با ایجاد تردیدها درباره به سرانجام رسیدن مذاکرات برجام بخشی از خریداران را به بازار بازگردانند با این حال همچنان حجم معاملات پایین بود و بیشتر بازیگران ارزی تمایلی به خرید و فروش نداشتند. در این میان بخشی از معامله گران عنوان می‌کردند که در صورت شروع مذاکرات هسته‌ای فضای تردید تا حدی کاهش پیدا می کند و بار دیگر فروش های ارزی افزایش خواهد یافت.
یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت دلار در روز دوشنبه افزایش قیمت حواله درهم بود. روز گذشته نرخ حواله درهم بالای 7 هزار و 500 تومان ایستاد و همین عامل زمینه ساز تقویت انتظارات افزایشی شد.
به گفته تحلیلگران در صورتی که قیمت حواله درهم بالای خط ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار ارز خواهند شد. برخی از معامله‌گران باور دارند که در روزهای آتی، بازارساز برای جلوگیری از رشد بیشتر درهم، عرضه حواله‌ای خود را بالا خواهد برد. در صورتی که درهم به زیر خط ۷ هزار و۵۰۰ تومانی برگردد، میزان فروش‌ها نیز در بازار ارز داخلی بیشتر خواهد شد. البته بیشتر فعالان اعتقاد دارند که به دلیل مبهم بودن آینده مذاکرات هسته‌ای، ‌در شرایط کنونی، دلار افزایش یا کاهش معناداری را تجربه نخواهد کرد و نوسان در دامنه محدودی را تجربه خواهد کرد. 

سیگنال های مثبت به قیمت دلار

روز گذشته کانال های تلگرامی دلار باز هم حول اخبار برجام چرخید. لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال  اعلام کرد: 15 نوامبر به عنوان زمان شروع مذاکرات هسته ای اعلام رسمی خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز در همین رابطه خواستار پایبندی ایران به وعده خود در خصوص از سرگیری مذاکرات هسته ای وین در ماه های نوامبر شد.
در  این میان اخبار  غیر برجامی هم توجه ها را به خود جلب کرده بود. صالح آبادی درباره کسری بودجه گفت: برای کنترل تورم باید جلوی کسری بودجه گرفته شود.
رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هماهنگی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد:  بخشی از رشد پایه پولی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مربوط به تسعیر دارایی‌های بلوکه شده و پرداخت مابه‌التفاوت ارز ترجیحی توسط بانک مرکزی بوده که این رویکردها در نهایت منجر به رشد تورم شده است.
اگر می‌خواهیم تورم کنترل شود حتما باید جلوی کسری بودجه گرفته شود و رویکرد سازمان برنامه برای ۱۴۰۱ به بانک مرکزی برای کنترل تورم کمک شایانی می‌کند.
همچنین دبیر کمیته اقدام ارزی در نامه‌ای به سازمان‌های صمت سراسر کشور از تمدید مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۹۸ خبر داده است.

پیش بینی  قیمت دلار  

در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 430 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت نقدی  روز دوشنبه 160 تومان پایین بود. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت نرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied