شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

صدور حکم قصاص بعد از 3 بار محاکمه | دیوان عالی کشور حکم قصاص را سرانجام تایید می‌کند؟

پسر جوان که پس از دو بار محاکمه از اتهام قتل عمد یک دختر تبرئه شده بود، در سومین جلسه دادگاه با رأی قضات محکوم به قصاص شد.

صدور حکم قصاص بعد از 3 بار محاکمه | دیوان عالی کشور حکم قصاص را سرانجام تایید می‌کند؟

به گزارش شمانیوزحکم قصاص قاتل بعد از 3 بار محاکمه تایید شد. حکم قصاص قاتل دختر جوان بعد از سه بار جلسه دادگاه و با اعتراض اولیای دم صادر شد. حکم قصاص این قاتل بعد از 3 بار تبرئه از قتل عمد بود. دیوان عالی کشور حکم قصاص را سرانجام تایید می‌کند؟

پسر جوان که پس از دو بار محاکمه از اتهام قتل عمد یک دختر تبرئه شده بود، در سومین جلسه دادگاه با رأی قضات محکوم به قصاص شد.

رسیدگی به این پرونده از 4 سال قبل با مجروح شدن دختر جوانی به نام سحر در خیابان  اندرزگو آغاز شد. پس از تماس عابران با اورژانس و انتقال وی به بیمارستان او به خاطر خونریزی شدید فوت کرد.

پلیس در تحقیقات میدانی  راننده 23 ساله یک  خودروی پژو 206 را به اتهام قتل این دختر بازداشت کرد و پرونده وی برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه وکیل اولیای دم از طرف مادر مقتول که ساکن امریکاست، درخواست قصاص کرد.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمد گفت: من مقتول را نمی‌شناختم  فکر نمی‌کردم ضربه‌ام می‌تواند باعث مرگش شود.

روز حادثه به همراه دوستم از ورامین به قیطریه رفتیم. در حوالی خیابان اندرزگو برای شام خوردن از خودرو پیاده شدیم چند دقیقه بعد دوستم از من خواست تا سوئیچ خودروام را به او بدهم نیم ساعتی که گذشت، نگران شدم از رستوران بیرون آمدم که دیدم دوستم با یک دختر داخل خودروی من نشسته است. گفتم پیاده شو که دختر گفت اگر به من پول ندهید، از ماشین پیاده نمی‌شوم. همان موقع برای ترساندنش کارد میوه خوری را از داشبورد برداشتم اما با دختر درگیر شدم و کارد به پایش خورد بعد از خودرو پیاده شد و شروع به داد و فریاد کرد من هم فرار کردم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند اما با اعتراض اولیای دم حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض شد.

با رد حکم، پرونده متهم برای رسیدگی به شعبه دهم -هم‌عرض- فرستاده شد.

در این جلسه نیز متهم بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و قضات او را به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند اما این بار نیز حکم نقض شد و متهم برای سومین بار پای میز محاکمه رفت.

در سومین جلسه که در شعبه پنجم دادگاه کیفری برگزار شد، قضات با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده متهم را به قصاص محکوم کردند. این حکم برای بررسی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

در ادامه حوادث دیگری نیز رخ داده است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

مسمومیت آب روستا به خاطر اختلاف اهالی

مسمومیت 16 روستایی به‌علت مصرف آب آشامیدنی باعث قطع شبکه آب‌رسانی به روستای تکانه خرم آباد شد.

مهدی بابایی، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان از مسمومیت آبی در روستای «تکانه» خرم‌آباد خبر داد و در تشریح این خبر به مهر گفت: این روستا نزدیک به ۸۰ خانوار دارد، به ادعای مردم روستا آب شرب روستای تکانه به‌دلیل اختلاف‌های قومی آلوده شده و چند نفر از اهالی همین روستا، خط شبکه آبی که به سمت خانه‌های طرف درگیری می‌رفته را دستکاری و از مواد مسموم کننده استفاده کرده‌اند.

به‌دنبال آن ۱۶ نفر از اهالی به بیمارستان منتقل شدند اما همه مسمومان این حادثه چند ساعت بعد از بیمارستان مرخص شدند.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از تماس با سامانه ۱۲۲ همکاران ما از مرکز کنترل کیفی و اتفاقات امور آب شهرستان خرم آباد به روستا مراجعه کردند، افزود: شبکه آب روستا را به خاطر حساسیتی که در بحث سلامت آب داریم قطع کردند.

همچنین به دستور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، تانکر آب رسان را به روستا اعزام کرده‌ایم و به‌صورت مرتب کار آبرسانی تا زمانی که همکاران کنترل کیفیت ما بحث سلامت شبکه آب روستا را تأیید کنند، ادامه دارد.

علت اینکه روستا در حال حاضر آب ندارد به‌خاطر همین موضوع بوده، منبع و شبکه آب ما در روستا مشکلی ندارد، مسیری که دستکاری شده، مسیری نبوده که نگهبان شرکت پیمانکار ما حضور داشته باشد، این امر صورت گرفته و آب شبکه روستا را به خاطر ملاحظات کیفیتی، سلامتی و بهداشتی قطع کرده‌ایم اما بحث خدمات‌رسانی و آب‌رسانی از طریق تانکر به روستا از دوشنبه شب شروع شده است.

وی افزود: باید همکاران ما دوباره بحث کیفیت و سلامت آب را تضمین کنند تا بخواهیم شبکه را باز کنیم.

آزادی زندانی نذر تولد نوزاد سالم

زوج نیکوکار یزدی به شکرانه تولد نوزاد خود یک زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردند.

این زوج با اهدای 14 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، زمینه آزادی یک محکوم مالی از زندان را فراهم کردند.

پدر این نوزاد هدف خود از این اقدام خداپسندانه را رضای خداوند متعال بیان و اظهار کرد: در انتظار به دنیا آمدن فرزندی بودیم که همسرم دچار بیماری شدید کرونا شد و ایام سختی را گذراندیم، نذر کردیم که اگر فرزندمان به سلامت پا به دنیا بگذارد و همسرم نیز سلامتی اش را باز یابد که با لطف خدا اینچنین شد و به شکرانه این سلامتی تصمیم گرفتیم مبلغی را برای آزادی زندانیان غیرعمد کمک کنیم.

منبع: ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied