شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه

آخرین قیمت سکه در بازار امروز 12 آبان ماه | جدول قیمت سکه

امروز (چهارشنبه 12 آبان ماه) جدیدترین قیمت انواع سکه در معاملات عصر بازار آزاد تهران، اعلام شد.

آخرین قیمت سکه در بازار امروز 12 آبان ماه | جدول قیمت سکه

به گزارش خبرنگار شما نیوزقیمت سکه در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود. قیمت سکه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. روز گذشته (سه شنبه 11 آبان ماه) قیمت سکه در بازار آزاد تهران، کاهش یافت. قیمت سکه برای سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قیمت سکه در روزهای اخیر با کاهش قیمت روبرو بود.
شما در جدول زیر می توانید قیمت انواع سکه در بازار را مشاهده کنید:

قیمت سکه

دلیل افزایش قیمت سکه

اولین روز هفته گذشته، به علت افزایش نرخ اونس جهانی، شاهد افزایش قیمت در بازار طلا و سکه بودیم. اونس جهانی ۱۷۶۲ دلار قیمت گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۲ هزار تومان فروخته شد. در بازار یکشنبه نیز با وجود ثبات قیمت اونس جهانی و با توجه به اینکه نرخ ارز با کاهش همراه شد، شاهد افت اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم.
در این روز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان‌، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۵۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد.
روز دوشنبه، اما شاهد عقب نشینی قیمت سکه در بازار بودیم چرا که با ریزش نرخ اونس و ارز، شاهد کاهش قیمت در بازار طلا و سکه بودیم. روز دوازدهم شهریور ماه قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان. ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود. قیمت هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۲۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان فروخته شد.
آخرین روز کاری هفته گذشته، باز هم شاهد رشد نرخ اونس جهانی و بالا رفتن تقاضا برای خرید طلا و سکه بودیم که باعث افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد. در این روز قیمت اونس جهانی ۱۷۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده بود. قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین، هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان به فروش رسید.

ترمز رشد قیمت سکه کشیده شد

عراقچی و اخبار برجامی ترمز رشد قیمت طلا، سکه و دلار را کشیدند! رکود در بازار حکمفرما است.
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این که طی چند روز گذشته قیمت طلا، سکه و ارز با کاهش روبرو شده است، اظهار داشت: به دلیل اخبار سیاسی پیرامون آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید و همچین اخبار غیر رسمی بابت حضور مجدد عباس عراقچی در تیم مذاکره کنند، قیمت دلار در بازار داخل با کاهش روبرو شده، به طوری که دلار طی چند روزه گذشته از قیمت ۲۸.۵۰۰ تومان با کاهش هزار تومانی به محدوده ۲۷،۵۰۰ تومان نزول کرده است.
وی افزود: بر این اساس، طلا و سکه در بازار داخلی تحت تاثیر دلار سیر کاهشی به خود گرفته و همین موضوع باعث شده رکود در معاملات نیز تشدید شود، زیرا خریدارانی که قصد معامله داشتند با مشاهده وضعیت موجود از خرید خود دست کشیده اند و منتظر هستند تا ببینند نتیجه مذاکرات چه خواهد شد تا در صورتی که قیمت‌ها کاهش پیدا کرد، در نرخ‌های پایین تری خرید خود را انجام دهند.
محمدولی با اشاره به اینکه دیگر عوامل موثر در بازار طلا روز جهانی است، گفت: در بازار جهانی طلا نیز قیمت‌ها در محدوده ۱۷۵۰ دلاری در نوسان بوده و چشم انداز افزایش قابل ملاحظه‌ای نیز نمی‌توان برای اونس جهانی درنظر گرفت، بنابراین ثبات در بازار جهانی نیز تاثیر بسزایی در آرام شدن بازار سکه و طلا در داخل داشته است.
گزارش: اختصاصی شما نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied