شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

پزشک تبریزی قصاص می‌شود | پزشک تبریزی چه کسی را به قتل رساند؟

پرونده قتل پزشک تبریزی با تایید حکم قصاص در دیوانعالی بسته شد

پزشک تبریزی قصاص می‌شود | پزشک تبریزی چه کسی را به قتل رساند؟

به گزارش شمانیوز: پزشک تبریزی سال ۹۵ به اتهام قتل دستگیر شد. پزشک تبریزی در فضای مجازی با دست خط خوش معروف بود. پزشک تبریزی برای اعضای خانواده خود غذا تهیه کرد و افراد خانواده خود را مسموم کرد. پزشک تبریزی همسر و مادربزرگ همسرش را به قتل رساند.

روز حادثه پزشک تبریزی برای اعضای خانواده خود غذا تهیه کرده بود و آنها بعد از صرف غذا به دلیل مسمومیت بالا در بیمارستان بستری شدند.

جریان پرونده اتهامی پزشک تبریزی او به قتل مادربزرگ و همسر خود متهم شد.پزشک تبریزی یک بار به قصاص محکوم شد اما حکم قصاص پزشک تبریزی نقض شد و او بار دیگر محاکمه شد. دومین بار که حکم قصاص صادر شد،دیوانعالی کشور قصاص پزشک تبریزی را تائید کرد.

مهر ماه سال ۹۵ رسیدگی به پرونده قتل همسر و مادربزرگ یک پزشک معروف تبریزی در حالی در لیست اخبار حوادثی قرار گرفت که پزشک تبریزی متهم به قتل شد.

پزشک تبریزی

پزشک تبریزی کیست؟

این پزشک که دکتر علیرضا صلحی نام داشت، پیش از وقوع پرونده قتل به پزشک خوش خط در فضای مجازی مشهور شده بود و تصویر نسخه هایی که با خط خوش نوشته شده بود دست به دست می چرخید.

روز حادثه پزشک تبریزی برای اعضای خانواده خود غذا تهیه کرده بود و آنها بعد از صرف غذا به دلیل مسمومیت بالا در بیمارستان بستری شدند.در نهایت همسر پزشک تبریزی به نام المیرا و همچنین مادر بزرگ این پزشک جان خود را از دست دادند.

با توجه به اینکه بررسی ها حاکی از آن بود که مسمومیت غذایی عامل مرگ دو نفر از اعضای خانواده علیرضا صلحی شده بود و غذا را دکتر صلحی برای خانواده اش تهیه کرده بود؛ بنابر این او به اتهام دو فقره قتل عمدی بازداشت شد.

اما هرگز به مسموم کردن عمدی غذاها اقرار نکرد و اتهام قتل عمدی را انکار کرد.با این حال با توجه به ادله موجود در پرونده علیه او کیفرخواست صادر شده و او در دادگاه محاکمه شد.

پزشک تبریزی

حکم قصاص پزشک تبریزی در دیوانعالی کشور تائید شد

بعد از اولین محاکمه،قضات دادگاه رای قصاص علیه متهم صادر کردند که رای صادر شده از سوی قضات دیوانعالی کشور نقض شد و پرونده بار دیگر برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارجاع داده شد.به این ترتیب متهم بار دیگر پای میز محاکمه رفت و از خود دفاع کرد.قضات دادگاه بار دیگر رای قصاص صادر کردند.با توجه به اینکه متهم توانسته بود رضایت اولیای دم دومین مقتول را جلب کند؛با درخواست اولیای دم مقتول اول به یک بار قصاص محکوم شد.

رای صادر شده در شعبه ۲۴ دیوانعالی کشور مهر تائید خورد و در مرحله اجرا قرار گرفته است.در همین حال عده ای افراد نیکوکار چشم امید به بخشش دکتر صلحی از سوی خانواده المیرا دارند و امیدوارند که اولیای دم با بزرگواری از قصاص صرف نظر کنند.

دکتر علیرضا صلحی در طول مدت حبس خود وکیل بند زندان بود و حسن رفتار او سبب می شود که نیکوکاران او را مستحق تقاضای بخشش بدانند و با ادای احترام به خانواده المیرا از آنها بخواهند که به جامعه مشق بخشش و مهربانی کنند.

پزشک تبریزی

ماجرای اصلی اتهام به پزشک تبریزی چه بود؟

 پرونده این پزشک تبریزی سال 95 به جریان افتاد. زمان حادثه اعضای خانواده او به‌طور مشکوکی دچار مسمومیت شدید شدند و چند نفر از آنها بستری و دو نفر که مادربزرگ و همسر او بودند، جان خود را از دست دادند. هرچند علیرضا پزشک جوان مدعی شد از علت مرگ دو عضو خانواده و مسموم‌شدن آنها بی‌خبر است اما تحقیقات بعدی او را در مظان اتهام قرار داد.

پلیس در بررسی‌ها متوجه شد همه قربانیان غذایی را خورده‌اند که علیرضا از یک رستوران خریداری کرده و به خانه برده بود. از آنجایی که مورد مشکوک و مسمومیت دیگری از این رستوران گزارش نشد، پلیس به این نتیجه رسید که غذای رستوران سالم بوده و سمی که براساس آزمایش پزشکی قانونی فسفین بوده، بعدا به غذا اضافه شده ‌است. از سوی دیگر، مأموران متوجه شدند علیرضا با همسرش از مدت‌ها قبل درگیری‌هایی داشت. اختلاف بین آنها از سوی چند نفر از اعضای خانواده تأیید شد.

همچنین پلیس متوجه شد علیرضا و همسرش از طریق یکی از دوستان علیرضا با هم آشنا شده بودند. براساس آنچه علیرضا گفته ‌بود زمانی که پزشک جوان به همراه دوستش و همسر دوستش برای گردش بیرون رفته بودند با دختری جوان که از دوستان همسر دوست علیرضا بود، آشنا شد و با او نامزد کرد اما اختلافات بعدی بین آنها شکل گرفت. براساس گفته خانواده همسر علیرضا، پزشک جوان با زنی ارتباط برقرار کرده و حتی با او به کشور ترکیه رفته بود و زمانی که همسر علیرضا از این موضوع مطلع ‌شد، اختلاف بین آنها بالا گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied