شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه و طلا

پیش بینی قیمت سکه و طلا برای هفته پایانی آبان | قیمت سکه و طلا پایین می آید؟

امروز (چهارشنبه 19 آبان ماه) قیمت سکه و طلا در جریان معاملات بازار آزاد تهران صعودی شد و آیا روند صعودی سکه و طلا در هفته آخر آبان ماه ادامه، خواهد داشت؟!

پیش بینی قیمت سکه و طلا  برای هفته پایانی آبان | قیمت سکه و طلا پایین می آید؟

به گزارش شما نیوزقیمت سکه و طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و قیمت سکه و طلا در بازار تهران، شرایط مختلفی را تجربه کرد. قیمت سکه و طلا برای افراد جامعه، مهم است و مرتب اخبار این بازار را رصد می کنند. قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قیمت جهانی طلا و دیگر بازارهای مالی قرار می گیرد. روز گذشته (سه شنبه 18 آبان ماه) قیمت سکه و طلا در بازار آزاد تهران، صعودی شد.
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش قیمت طلا و سکه را هیجانی دانست و گفت: حجم مبادلات به پایین‌ترین سطح رسیده و رکود بازار نسبت به هفته‌های گذشته تشدید شده است.
«نادر بذرافشان» درباره آخرین وضعیت بازار طلا، اظهار داشت: از ابتدای هفته ارزش اونس جهانی حدود ۹ دلار افزایش یافته است و در بازار ارز هم شاهد رشد قیمت دلار هستیم که این دو عامل باعث شد تا امروز قیمت طلا و سکه بعد از یکماه ثبات، افزایش یابد. 
وی درباره میزان تغییرات قیمت طلا و سکه، بیان کرد: تحت تاثیر عوامل گفته شده قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۴۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۲ هزار، سکه طرح قدیم ۲۸۰ هزار، هر قطعه سکه امامی ۳۰۰ هزار، نیم و ربع سکه هر کدام ۵۰ هزار و سکه یک گرمی هم ۳۰ هزار تومان گران‌تر شده است.
بذرافشان از تشدید رکود بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: افزایش نوسان قیمت‌ در بازار طلا باعث شده فروشندگان به دلیل نگرانی از بالا رفتن و خریداران در انتظار کاهش قیمت‌ها اقدام به خرید و فروش طلا و سکه نکنند؛ لذا در حال حاضر علاوه بر افت تقاضا برای خرید، حجم فروش‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا، افزود: این موضوع باعث شده حباب سکه از ۳۵۰ هزار تومان هفته گذشته به ۱۶۰ هزار تومان در بازار امروز برسد که پایین‌ترین میزان حباب نسبت به چند ماه اخیر است.
وی در پایان با پیش‌بینی قیمت‌ها برای روز‌های آینده، بیان کرد: چشم‌انداز کارشناسان از اونس جهانی تداوم روند افزایشی است، اما از آنجا که در بازار داخلی تقاضایی وجود ندارد، درصورتی که بازار ارز کنترل شود طی هفته آینده، شاهد ثبات و حتی کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

تاثیر قیمت طلای جهانی بر سکه

نقش اونس طلا حداقل در روز دوشنبه در بازار سکه زیاد نبود و در صورتی که نوسانات طلای جهانی در محدوده هزار و ۷۵۰ الی هزار و ۷۶۰ دلار باقی بماند، اثر خاصی در بازار سکه نخواهد داشت.
بازار‌های جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی با افزایش قیمت نفت خام نیمکس نزولی به پایان رسید. تنگنا‌های زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی نگرانی‌هایی را در رابطه با رشد اقتصاد جهانی ایجاد کرده‌اند. گلدمن ساکس در پیش‌بینی پایان هفته گذشته خود رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری و حتی سال آینده را کاهش داد. همزمان برخی از کشور‌های اروپایی نگران تامین انرژی مورد نیاز برای گذران فصل زمستان هستند.
بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا روز گذشته به حدود ۱.۶۱۲ درصد رسید. گفتنی است بازده اوراق قرضه روند افزایشی در پیش گرفته و این مساله ترس از افزایش تورم و یا حتی رکود تورمی را که ترکیبی از افزایش قیمت‌ها و کند شدن سرعت رشد اقتصادی است، افزایش داده است.
از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت چهار هفته‌ای در نمودار‌های میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۷۲۱.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۷۷۱.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۸۲.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۴۹.۹۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۴۵.۴۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied