شمانیوز
شما نیوز

یارانه

فوری: مبلغ یارانه دو برابر شد | از آذر ماه منتظر یارانه جدید باشید

ابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم با کار رسمی خود در اداره کشور اعلام کرده بود قرار است ارز 4200 تومانی حذف و پرداخت یارانه 11 هزارتومانی برای قشری خاص از جامعه جایگزین آن شود. حتی محسن رضایی هم این وعده را داده بود اما تا کنون برای تایید این تصمیم نتیجه ای حاصل نشده است.

فوری: مبلغ یارانه دو برابر شد | از آذر ماه منتظر یارانه جدید باشید

به گزارش شمانیوز: اعلام شده بود قرار است از دی ماه یارانه 110هزارتومانی پرداخت شود و این مشروط به حذف ارز 4200تومانی خواهد بود. حذف ارز 4200 تومانی انقدر قوی بود که فعلان بازار و کارشناسان اقتصادی هم به این باور رسیده بودند و طبق این پیش بینی فعالیت اقتصادی خود را دنبال می کردند. اما نتیجه نهایی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حرف دیگری برای گفتن دارد.

دولت حتی هفته گذشته، لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قید دو فوریت به مجلس فرستاد. این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه حاصله عدم حذف 4200 تومانی است. احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توضیح بیشتر این خبر اعلام کرده که دولت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را از مجلس پس گرفته است.

این خبر گواه می دهد که پرداخت یارانه 110هزار تومانی هم منتفی خواهد بود چرا که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفی است. پیش از این احمد توکلی، از نتیجه جلسه ابراهیم رییسی با اقتصاددانان توکلی گفته بود اینکه چقدر یارانه جبرانی برای اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شود قطعی نشده اما طبق طرح حذف ارز 4200 تومانی قرار است ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شود.

پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی از سال ۹۷ و در دولت حسن روحانی در اقتصاد ایران باب شد. سیاست و اقدامی که برخی آن را اشتباه می دانند. حال این روند در دولت رئیسی هم ادامه دارد و این در حالی است که رییس دولت سیزدهم وعده داده بود ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied