شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

ماجرای مرگ وحشتناک نوزاد مشهدی در اتاق عمل بیمارستان چیست؟ | قتل نوزاد مشهدی در روز روشن

بنابر اظهارات خانواده نوزاد فوت شده در یکی از بیمارستان‌های مشهد، این نوزاد که به اکسیژن نیاز داشته است، گاز CO۲ به او داده شده که این موضوع موجب مرگ نوزاد شده است.

ماجرای مرگ وحشتناک نوزاد مشهدی در اتاق عمل بیمارستان چیست؟ | قتل نوزاد مشهدی در روز روشن

به گزارش شمانیوز: نوزاد مشهدی در بیمارستان به قتل رسید. نوزاد مشهدی بعد از تولد نیاز اکسیژن داشت اما به جای اکسیژن به او گاز  CO۲ داده شد. در ادامه ماجرا نوزاد مشهدی به بیمارستان دیگری منتقل شده و در آنجا فوت شده است. در صورتی که ثابت شود قصور پزشکی درمرگ نوزاد مشهدی رخ داده است، با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

دکتر کاظم غفاریان، چهارشنبه شب با تایید جان باختن نوزادی هنگام تولد در یکی از بیمارستانهای خصوصی مشهد افزود: دستور تحقیقات کامل در مورد این پرونده صادر شده است.

وی بیان کرد: در صورتی که ثابت شود قصور پزشکی در این مورد رخ داده است، با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

هفته گذشته نوزاد تازه متولد شده از یک زن باردار در یکی از بیمارستانهای خصوصی واقع در منطقه سجاد مشهد، به دلایل نامعلومی جان خود را از دست داد.

اخبار تایید نشده حاکی از آن است که پس از به دنیا آمدن کودک، که گریه او هم شنیده شده است، پرسنل اتاق عمل بیمارستان به جای اکسیژن، گاز دیکری را برای استنشاق این کودک وصل کرده اند، که الین امر سبب ایست قلبی نوزاد شده است.

این نوزاد سپس به بیمارستان حضرت ام البنین مشهد منتقل شده که متاسفانه تلاشها برای زنده نگه داشتن وی بی نتیجه مانده است.

نوزاد مشهدی

در ادامه حادثه وحشتناک دیگری از مرگ در اتاق عمل است که می توانید بخوانید.

ماجرای مرگ مشکوک دو بیمار در اتاق عمل

هفته گذشته دو زن برای عمل بینی به یکی از بیمارستان‌های مشهد مراجعه کرده بودند و متاسفانه در اتاق عمل فوت کردند. اتفاق تلخی که به گفته مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ممکن است به دلیل حساسیت دارویی، گازهای بیهوشی و دستگاه‌های همراه، یا خطای پزشکی اتفاق افتاده باشد، اما همچنان دلیل اصلی مرگ این دو نفر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دکتر علی اصغر انجیدنی، مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشستی با خبرنگاران به تشریح جزئیات این اتفاق پرداخت و گفت: صبح روز چهارشنبه هفته گذشته دو بیمار که آماده عمل جراحی بودند در فرایند بیهوشی دچار مشکل شدند و متأسفانه تلاش پزشکان و کادر درمان برای نجات آن‌ها نتیجه نداد و هر دو نفر جان خود را از دست دادند.

مرگ به دلیل وقایع ناخواسته‌

وی با بیان این‌که در علم پزشکی اصطلاحی با عنوان وقایع ناخواسته وجود دارد، اظهار کرد: در آخرین بررسی‌ها و دستورالعمل‌ها که صورت گرفته وقایع ناخواسته 28 مورد را شامل می‌شود و مرگ این دو نفر از جمله وقایع ناخواسته‌ای بوده که در یکی از بیمارستان‌های مشهد اتفاق افتاد.

انجیدنی تصریح کرد: از همان لحظات اولیه که متوجه حادثه شدیم، ریاست بیمارستان، تیم اجرایی بیمارستان و بنده از معاونت درمان دانشگاه در صحنه حاضر شدیم و جلساتی با پزشکان معالج و کادر درمان برگزار کردیم، در اولین قدم با حضور نماینده حراست اتاق عملی که اتفاق در آنجا رخ داده بود پلمپ شد.  بعد از پلمپ، تصمیمات اولیه گرفته شد و تمام گزارش‌هایی که از سوی پزشک بیهوشی، جراح اتاق عمل و دیگر کادر درمان اتاق عمل مرتبط با این موضوع ارائه شده بود، ثبت شد. همچنین تصمیم گرفته شد افرادی که در این موضوع دخیل بودند از کار معلق شوند و نامه معلق از کار آن‌ها نیز همان روز به آن‌ها اعلام شد تا تعیین تکلیف شوند.

وی یادآور شد: روز بعد از حادثه نیز دوباره برای بررسی زوایای این اتفاق جلسه برگزار شد، چون یکی از علت‌های حادثه که در جلسه مطرح شد موضوع تجهیزات پزشکی بود، هم از نماینده تجهیزات پزشکی و هم از شرکتی که تجهیزات پزشکی را به بیمارستان داده بود خواستیم که در جلسه حضور یابند و کمتر از یک ساعت حضور یافتند و تفهیم اتهام برای آن‌ها صورت گرفت.

از شرکت تجهیزات پزشکی شکایت شد

انجیدنی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی هم‌زمان اقدامات حقوقی این ماجرا را شروع کرد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شرکت مربوط شکایت کرده است، دانشگاه تمام اقدامات را انجام داده و درنهایت مرجع رسیدگی به فرایندها که قصورات چگونه رخ داده، دانشگاه علوم پزشکی و مراجع انتظامی و دادستانی است.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: اتفاقاتی از این قبیل، ممکن است دلایل مختلف داشته باشد، خطاها و قصورات پزشکی، مشکلات تجهیزات پزشکی و حساسیت‌های دارویی مهم‌ترین عوامل در بروز این اتفاقات هستند، اولین بیماری که فوت شد همراهان بیمار اعلام کرده بودند که بیمار حساسیت به داروی بیهوشی دارد، همراهان بیمار اصرار داشتند که این بیمار عمل نشود اما خود بیمار و یک نفر از همراهان او که ظاهراً ولی او بوده، گفتند که بایستی عمل انجام شود و متأسفانه به فوت بیمار منجر می‌شود.

گرد آوری از عصر ایران و خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied