شمانیوز
شما نیوز

فراستی

انتقاد بی ادبانه فراستی از فیلم قهرمان اصغر فرهادی + فیلم

مسعود فراستی با انتشار یک فیلم از فیلم قهرمان اصغر فرهادی به شدت انتقاد کرد.

انتقاد بی ادبانه فراستی از فیلم قهرمان اصغر فرهادی + فیلم

به گزارش شمانیوز: مسعود فراستی با انتشار یک فیلم از فیلم قهرمان اصغر فرهادی به شدت انتقاد کرد.مسعود فراستی گفت: این فیلم از «فروشنده» هم بدتر است.

همه چیز درباره فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی 

فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نهمین فیلم بلند سینمایی این فیلمساز صاحب سبک است که از روزهای ابتدایی آبان اکران خود را در سینماهای سراسر کشور با در اختیار داشتن ۱۷۵ سالن آغاز کرد. «قهرمان» در ادامه روند منطقی فیلمسازی فرهادی است که پس از ساخت «همه می‌دانند» در داخل ایران و در شهر شیراز فیلمبرداری شد. این فیلم در دوران همه‌گیری کرونا تصویربرداری را آغاز کرد و در مقطعی به خاطر شیوع گسترده این بیماری در شهر شیراز متوقف شد. اصغر فرهادی بعد از آنکه تجربه ساخت فیلم در کشور اسپانیا را پشت سر گذاشت این بار تصمیم گرفت قصه‌ای را روایت کند که در داخل ایران رخ می‌دهد و همانند دیگر کارهای مطرحش با زبان جهانی به موضوعی داخلی بپردازد.

فیلم قهرمان نهمین ساخته اصغر فرهادی پس از ۷۵ جلسه فیلمبرداری، ۲۹ آذر ۱۳۹۹ طبق برنامه‌ریزی انجام شده به پایان رسید. امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعى دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌هاى جدید هستند در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. تدوین فیلم توسط هایده صفی‌یاری انجام شد که سابقه تدوین آثار مطرح فرهادی همچون «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» را در کارنامه کاری خود دارد.

داستان فیلم قهرمان درباره چیست؟

داستان فیلم قهرمان اصغر فرهادی در ایران می‌گذرد. تصمیم رحیم (با بازی امیر جدیدی) که به خاطر بدهی در زندان است، برای بازگرداندن کیف حاوی طلا به صاحبش، برای او تصویری مثبت در زندان به ارمغان می‌آورد. اما داستان رحیم پیچیده‌تر از داستان انسانی خوب که در ابتدا می‌بینیم، می‌شود؛ داستانی که تمام شبکه‌های اجتماعی را پر می‌کند. ایده‌ای که توجه فرهادی را در اخبار به خود جلب کرد؛ داستانى درباره قهرمانانی که در رسانه‌ها ظهور و سقوط می‌کنند.

چرا باید قهرمان فرهادی را ببینیم؟

اصغر فرهادی بعد از چند سال دوری از فیلمسازی داخل کشور تصمیم گرفت به سراغ ساخت فیلم در ایران برود. کنجکاوی‌ها برای فیلم «قهرمان» از چند منظر قابل بررسی است. اول اینکه فرهادی دست به خرق عادت زده و تصمیم گرفته است بازیگران نام آشنایی که تا امروز با آن‌ها همکاری کرده را کنار بگذارد و به ترکیب جدیدی از بازیگران فکر کند. برای همین در قهرمان نه خبری از ترانه علیدوستی و شهاب حسینی است و نه پیمان معادی و لیلا حاتمی حضور دارند. فرهادی به سراغ امیر جدیدی و محسن تنابنده رفته است که ذهنیت مخاطب درباره آن‌ها بسیار متفاوت از فضای کاری فرهادی بود و به نظر می‌‌رسد این ریسک بیشتر می‌تواند مخاطب را جذب فیلم کند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم اصغر فرهادی فیلمساز مهمی است و هر فیلمش یک جریان جدی در میان مخاطبان و منتقدان ایجاد می‌کند. از تاثیرات فرهادی بر سینمای ایران همین بس که بسیاری از جوانان جدید که وارد فیلمسازی شده‌اند سعی کردند در اتمسفر آثار او فیلم‌هایشان را بسازند. روندی که حتی منجر به موج فیلم‌های شبیه فرهادی در میان فیلمسازان شد.

«قهرمان» در اکران شروع امیدوارکننده‌ای داشت. شاید هیچ فیلمسازی به غیر از فرهادی نمی‌توانست سینمای ایران را بعد از ۲ سال رکود ناشی از کرونا نجات دهد و مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند. فروش روزهای اول و مخاطبان فیلم گواه این موضوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied