طالبان خواستار برقراری رابطه با ایران است

طالبان خواستار برقراری رابطه با ایران است
طالبان خواستار برقراری رابطه با ایران است

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری تاس، «محمد اکبر آقا» فرمانده میدانی پیشین و رهبر شورای عالی نجات افغانستان به این خبرگزاری روسی گفت که طالبان مایل به برقراری رابطه با روسیه، ایران و پاکستان است.

وی گفت: «ما باید روابط گسترده‌ای با مسکو برقرار کنیم زیرا این به نفع طالبان و روسیه است. ایران و پاکستان نیز کشورهایی هستند که خواستار برقراری رابطه با آنها هستیم. آنها به ما نیاز دارند و ما  نیز به آنها نیاز داریم. »

این مقام طالبان افزود که این گروه هیچ اعتراضی به وجود سفارت آمریکا در کابل ندارد ولی واشنگتن نگران این مسأله است.

وی همچنین گفت: «پیش از حمله ایالات متحده به افغانستان، امکان برقراری روابط خوب با واشنگتن وجود داشت. اما پس از حمله جنایات و روابط آنها وخیم‌تر شد.»

طالبان خواستار برقراری رابطه با ایران است

آیا این خبر مفید بود؟