شمانیوز
شما نیوز

بازی با مرگ برای رسیدن به زیبایی اندام!

یکی از مشکلات فزاینده‌ جدی پزشکی ، تزریق‌ حل‌کننده های چربی است که توسط متخصصان زیبایی و کلینیک‌های درمان زیبایی تجویز می شود.

بازی با مرگ برای رسیدن به زیبایی اندام!

همانطور که اکثر متخصصان تناسب اندام تاکید دارند، کاهش چربی و کاهش وزن هدفمند فوق العاده دشوار است. افراد برای رسیدن به این هدف، نیاز به تمرینات بدنی زیاد و رژیم غذایی با کالری محدود دارند. البته حتی ممکن است بدون داشتن ژن مناسب، افراد با این روش ها هم به نتیجه مطلوب نرسند.

اما این چیزی است که بسیاری از مردم آماده پذیرش آن نیستند و متاسفانه دست به هر کاری می زنند تا وزن کم کرده و از شر چربی های اضافی بدن خلاص شوند. به همین دلیل برخی از آنها به دام متخصصان شیاد افتاده و راه حل‌های «روغن مار» آنها را جدی تلقی می کنند؛ عملی که در نهایت زندگی آن‌ها را به خطر می‌اندازد و آسیب های دائمی برای آن‌ها به جا می‌گذارد.

یکی از کشورهایی که با این مشکل روبه رو شده ویتنام است. خبرگزاری ویتنامی ZING اخیراً به چندین مورد دست یافته که زنان برای خلاص شدن از شر چربی‌های اضافی بدن خود به تزریق چربی روی آورده اند.

خانم N.T.L که ۲۹ساله یکی از همین زنانی است که به دنبال راه‌هایی برای کاهش سریع وزن بود. او توسط یکی از دوستانش به یک کلینیک زیبایی در منطقه ۱ هوشی مین معرفی شد. ظاهرا دوست N.T.L به او گفته بود که در این کلینیک راه حل جادویی تزریق حل کننده چربی برای کاهش وزن انجام می شود که افراد بعد از آن نیازی به رژیم یا ورزش نخواهند داشت.

لاغری

مشاور کلینیک به این زن ویتنامی گفته بود که حل‌کننده‌ی چربی‌ از بریتانیا وارد می‌شوند. این زن می گوید ۱۳ میلیون دانگ (۵۶۱ دلار) برای تزریق این حل کننده چربی پرداخت کرده است. او هرگز به نام داروی تزریق شده یا مقدار دوز آن پی نبرد و پس از گذشت حدود ۱۰ روز از تزریق ، کابوس او شروع شد.

در ابتدا N.T.L. متوجه شد که نواحی از بدنش از جمله شکمش متورم شده است و بعد شروع به احساس درد کرد. زمانی که او در نهایت به بیمارستان مراجعه کرد، پزشکان به او گفتند که بافت‌های اطراف ناحیه‌ای که در آن تزریق انجام می‌شد عفونی شده است و برای نجات جان او باید چندین عمل جراحی انجام شود.

خانم N.T.L. نیمی از سال را در بیمارستان گذراند و تحت ده‌ها عمل جراحی قرار گرفت. خوشبختانه کادر پزشکی موفق به برداشتن بافت مرده و استفاده از دستگاه لیپوساکشن برای کنترل انتشار حل کننده چربی شدند.

دکتر هیپ یکی از اعضای تیم جراحی با هشدار در مورد تزریق این حل کننده های چربی گفت: «وقتی این حل کننده چربی تزریق می‌شود، کنترل آن در بدن فرد بسیار سخت می شود. آنها به بافت همبند نیز گسترش می‌یابند، باعث درد شدید و نکروز می‌شوند و در موارد شدید حتی می‌توانند باعث مرگ شوند. بهبودی این بیماران معمولاً چندین ماه طول می‌کشد.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied